hvornår? (aflivning) Måske lidt langt! {{forumTopicSubject}}
Hej Mennesker
Jeg står i et stort problem:/
Min hund er syg af betændelse i bugspytkirtlen og der kan ikke gøres mere for hende..
Der kan gå flere dage hvor det går godt og hun ikke har ondt men så kan der så osse komme flere dage hvor virkelig har det dårligt og hver gang hun får det dårligt bliver det værre .. og men kan ikke give hende smerte stilledene, eller jo men så skulle hun næsten være helt bedøvet ! Hun får mad til sådanne hunde som hende og forskelligt medicin der skal gøre hende liv lettere..
Lige nu er det ikke helt så slemt , hun er frisk og leger..
men jeg ved ikke hvor lang tid hun vil blive ved med at kunne være så frisk.
Jeg skal ha barn til januar også var det jeg tænkte om jeg skulle lade hende få fred før jeg fødte? så hun ikke ville opleve der kom en anden .. ?
og så længe hun har det okay og ikke er for syg ? Jeg vil helst ikke udsætte hende for alt muligt for min egen skyld ..
Det skal lige siges at jeg går hjemme(fordi jeg er gravid)
så vi er sammen ALTID.. jeg går aldrig nogen steder uden hende.. derfor tænkte jeg om det ville være synd for hende hvis hun oplevede at komme i anden række?
Jeg vil virkelig blive glad hvis i ville lade være med at komme med trælse kommentar fordi det er noget der går mig på og jeg er virkelig ked af det.. ! for min vaps er mit hjertebarn<3<3
og undskyld hvis det ikke helt er til at forstå men er ordblind og skrevet det så godt jeg kunne..
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Held og lykke med den lille ny.
Flot skrevet af en ordblind.
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.241
Og tillykke med din graviditet, skal selv føde til januar
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.286
det gør mig ondt med din hund...........mit råd vil være at du skal stoppe mens legen er god. dvs. når de hund har det godt..............den bliver jo aldrig rask så hvorfor vente og den får flere smerter..........en hund viser ikke hvor ondt den virkelig har...............få en god oplevelse med den som det sidste og tag værdig afsked..........få dyrlægen hjem og sig pænt farvel. det vil være en smuk afsked for hunden og for dig, der vil være værd at huske på.
hvorimod det ville være rigtig slemt hvis du i hu og hast skal afsted pga af vilde smerter............
trøstekram til dig og held og lykke med babyen.
apr 2006
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Har selv en hund der er på fast smertestillende og det er så mit valg.
Et valg der har gjort hun nu har "overlevet" i 3 år.
Ja der er sat begrænsninger, hun får ikke lov at lege i timeivis med andre hunde, samt tonse en time efter pinde, det hele er afmålt i mændger, men hun kan staidg uden poblemer hoppe i sengen gå en lang tur hver dag osv.
Så derfor har jeg ingen problemer med at smide en hel eller ½ pille igabet på hende hver morgen og på den måde forlænge vores tid sammen
Rask bliver hund aldrig, men ser ingen grund til at aflive, blot fordi jeg må tage lidt andre hensyn.
Heldigvis kan vi jo selv tage vores valg omkring hundene
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 286
Jeg kan på ingen måde fortælle dig hvad der vil være det bedste for dig at gøre, men jeg tror at hvis det var mig, så ville jeg (som en anden også nævner), sætte en dato for aflivningen nu hvor hunden stadig har det godt, og så bare sørge for at få det allerbedste ud af tiden op til, og så få afsluttet det under de bedst mulige vilkår..
Jeg kunne forestille mig, at jeg også ville have skide svært ved at finde ud af hvad jeg skulle gøre i din situation, men når man står på sidelinien, og ikke har alle de følelser med i det, så er det nogen gange nemmere at se hvordan det løses bedst for begge parter (ikke dermed sagt at lige prøcis min mening er den rigtige).
Jeg har virkelig ondt af dig, for det er bare en SÅ svær beslutning at skulle tage, og man kan så nemt fristes til at forlænge hundens liv, og overbevise sig selv om at det er det bedste for hunden, når man egentlig godt ved at det er for ens egen skyld. Og det tror jeg bare man bliver rigtig ked af senere..
Men jeg håber virkelig at du finder en løsning, du får det godt med, selvom det uden tvivl bliver hårdt uanset hvad..
Stor krammer herfra..
Og STORT tillykke med den bette ny på vej! Det kommer nok til at tage fokus fra alt det trælse i en tid
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 254
Det var rart at hører andres mening...
Jeg ved jo enlig godt hvad det bedste ville være for min vaps men jeg havde brug for at andre osse mente det samme som mig lige for at tage det sidste skrit...
Det er virkelig svært når man lige står i det og skal tage en beslutning i sær når det er ens bedste ven det handler om..
Men igen tak
sep 2009
Jeg ville ønske jeg kunne smide en pille i halsen af min lille vaps en gang om dagen også var den klaret og misunder dig at du har kunne det med din hund.. Problenmet er bare et den sygdom min har gør at hun ikke kan optage nok fedt fra hendes mad til at tage på .. så hun vil blive ved med at tage sig.. og hun får fedt fattigt mad fordi sygdomen osse gør at hun slet ikke kan tåle fedt !
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Jeg synes du har fuldstændig ret.
Selv om der kan være gode dage for en hund, hvor den ikke har ondt, så tærer de dårlige dage så meget på kroppen at det ikke er godt.
Hvis det var mig, så ville jeg vælge at give hunden fred nu, på en af dens gode dage. Sig ordentlig farvel.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.158
skrev, vil jeg råde dig til at stoppe mens legen er god
Min gamle hund havde rygproblemer, og vi forlængede hans liv i halvandet år, med operationer og medicin, det var det hele værd, men ville ønske, når jeg ser tilbage at jeg havde stoppet mens legen var god, og ikke havde handlet så egoistisk, at jeg først tog den tunge beslutning da han havde det så slemt at intet smertestillende kunne hjælpe og han ikke længere var sig selv:(
Held og lykke uanset hvilken beslutning du tager
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Ingen høvl herfra. Jeg ville gøre det samme.
maria M
Jeg er enig med dig i din beslutning.
Og er glad for du tænker på hunden mere end det du skal igemmen med din beslutning.
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.042
sep 2009
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.326
Maria - Som de andre siger så er det måske smart at stoppe mens legen er god. Hunden får fred mens dens smerter er realetive små og du vil have mindere af en god sidste tid med den.
jul 2006
apr 2006
feb 2007
Det er da almindelig kendt at hunde kan gå med mange smerter uden at ejeren opdager det, fordi hunden skjuler det. TS aner reelt ikke om hunden måske har smerter hver dag, men nogle dage er de bare til at holde ud så den virker glad og så er der de dage hvor ejer ikke er i tvivl om, at den har mega ondt.
Er det så ikke mest fair overfor hunden, at give den fred.
Som du skriver der, så lyder det mest som om du er mega egoistisk og hunden skal fa.... leve til den falder død om, uanset hvor ondt og skidt den har det, så længe den kan rejse sig og måske spise lidt. Uanset om den er skind og ben fordi den ikke kan tage på, men taber sig. Blot fordi du tænker mere over dit savn af hunden end af hvad der er i hundens bedste interesse.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Jeg takker af og siger på gensyn,når jeg ikke syntes deres liv er optimalt..
Mine 2 hanner,kunne vi ha lagt under kniven og de kunne ha været igennem et langt genoptræningsforløb.. Den ene ville aldrig kunne komme ud og træne mere,vi skulle gøre hans haseled stift og han ville nok aldrig komme til at gå rent igen..
Hans liv var træning og atter træning,skulle jeg som Gitte skriver ha ventet med at aflive ham,til han ikke kunne drikke,spise eller gå,ja så ville hans livsgnist være forsvundet for længst og han ville kun være i live for min skyld..
Dette ville jeg ikke byde nogen af mine hunde.. De gir mig så meget glæde,mens de er her og jeg skylder dem,at stoppe inden,de ligger og intet kan.. Dette er i min verden ikke værdigt,for hverken dem eller ej..
Min grænse er meget forskelig fra hund til hund.. men altid med tanke på den fremtidige liv.. Er det for mig eller for den ??
Pøj med din beslutning.. Kun dig der kan sige,hvornår din hund er så syg,at den ikke skal være her mere.
Mange tanker herfra
jul 2006
En hund i min verden, der spiser, drikker og vil gå tur... er bare ikke syg nok til aflivning... og sådan er vi jo så forskellige - heldigvis!!!
jul 2006
feb 2007
Nogen smertestillende og for mange smertestillende kan gøre så man ikke føler man er helt med i hvad der foregår. Og det er vel ikke sådan en hund man vil have - en hund som er lidt forvirret i dens hovede. Men den er smertefri. Nej tak siger jeg bare.
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
For en brugshund,der blir brugt hver dag og pludselig ikke kan fungere på det plan,er det for mig,meget bedre for den at sove ind..
Nu tror jeg så ikke i TS tilfælde,som i mine, at en pille,bare kan gøre tricket.desværre..
hvornår? (aflivning) Måske lidt langt!