{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.011 visninger | Oprettet:

Indbrud og hund? {{forumTopicSubject}}

Nu har vi desværre haft en del indbrud i de lejligheder der ligger rundt omkring vores, så derfor kan vi selvfølgelig ikke lade være med at snakke om hvad der ville ske hvis det skete for os.
Vi har en shiba, så det er jo ikke en specielt stor hund. Tror i indbrudstyve går uden om steder med hund – uanset størrelsen? Eller tror i hunden skal have en hvis størrelse før tyven tager den seriøst?
Derudover hvad nu hvis hunden bider tyven under indbrud? Er der noget med at der skal være et advarselsskilt på hoveddøren for at hunden ikke kan drages til ansvar??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indbrud og hund?
  • #2   18. nov 2010 Jeg har hørt at uanset hvad så kan indbrudstyven lægge sag an hvis han bliver bidt.. Jeg tror at hunden skal være MEGET lille før en indbrudstyv er ligeglad og bryder ind alligevel

• #4   18. nov 2010 Du kan prøve at læse nogle af de andre tråde om emnet smiley

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=430213

• #5   18. nov 2010 Måske især den her
    http://webarkiv.ft.dk/Samling/20031/spor_sv/S634.htm

• #6   18. nov 2010 Jeg har hørt om en stor hund der blev gennemtæsket ved et indbrud - Den havde bidt tyven og der var en del blod i lejligheden. Desværre måtte hunden aflives grundet indre blødninger - Simpelthen så skrækkeligt!
    Jeg frygter virkelig indbrud ved mig - Et enkelt spark og mine hunde er færdige! Men jeg skilter med at vi har hund - Bare en schæfer og ikke en chihuahua :o)

• #7   18. nov 2010 Hvis vi får indbrud, håber jeg f.. at vorse hunde gør arbejde med tyven helt færdig. Så bliver personen smidt i havnen.. Vupti !

Ej.. Det er også min skræk at de skulle gøre hundene noget. Skid da være med at de løber med det hele, bare hundene er uskadt - mentalt og fysisk..

• #8   18. nov 2010 ann-sophie den du tænker på er amstaffen Hope? det var jo også en hvalp ....

Men ja uanset hvad skal man huske at tænke på at tyven(e) kan finde på at tæve hunden....

• #9   18. nov 2010 Jeg frygter virkelig, at de render med hunden. Tænk at komme hjem til et hjem, hvor hunden bare ikke er der.

• #10   18. nov 2010 Min største frygt ved indbrud er os at de sparker mine hunde elelr hugger dem med og sælger dem... Åhh kan næsten ikk holde ud og tænke på det!!

Det da bare vildt frustrende at der er indbrud hvor i bor.. Forstår godt hvis i går rundt og er utrykke hele tiden!

• #11   18. nov 2010 Ja man kan jo kun sikre sig til en hvis grænse, og tyvene er virkelig frække. I opgangen over for vores havde de fuldkommen ribbet en lejlighed på 2. sal. Ejerne var et ældre ægtepar der var ude og besøge deres børnebørn… Man sidder bare tilbage med sådan en grim smag i munden…
    Jag må indrømme at jeg er rigtig glad for at Zena ikke er en af de super populære racer, men man høre alligevel om så mange skrækkelige ting. Både med folk der får stjålet deres hund, og med folk der banker andres hunde.
    Og jeg ved helt ærligt ikke hvad man kan gøre… Vi har i forvejen dørtelefon, og 2 låse på døren. Det næste bliver vel en alarm… Men det er også bare så sørgeligt at det er nødt til at komme der til… Der har været 6 indbrud inde for de sidste 14 dage…

• #12   18. nov 2010 Anja: hvad med at lave noget nabo vagtværn? Hvor I holder øje med hinandens døre, tager en runde en gang imellem og vigtigst af alt, skiltrer med at I gør det

• #13   18. nov 2010 Denne gruppe lavede jeg sidste år. Lad os endelig bruge den som efterlysning og fremlysning.

http://www.facebook.com/group.php?gid=53958983643&ref=ts#!/group.php?gid=53958983643&v=info

• #14   18. nov 2010 Da mine forældre havde vores gamle hus oplevede vi indbrud et par gange. Den ene gang var Basse hjemme. Tyvene havde lukket ham inde i et rum, så de gjorde ham gudskelov ikke noget. De var kommet ind af terrasse døren, og vi tror at Basse var blevet så bange for den pludselige lyd (han var bange for skud og fyrværkeri), at han havde gemt sig inde i computer rummet. Det havde tyvene set og skyndt sig at lukke døren.
    Jeg har det sådan, at de kan tage mine ting og hvad de nu vil, men gud nåde og trøste dem hvis de rører min hund!

• #16   18. nov 2010 Pyha Pernille - alle burde have en pekingeser , det lyder godt nok ubehageligt!!! Det er jo sådan noget man virkelig frygter…!!

• #17   18. nov 2010
    Vi har Minnie og hun er jo ikke særlig farlig at se på ;b hihi

men vi har et klistermærke hvor der er en dobermann på ;b

• #19   18. nov 2010 Vi har haft indbrud en gang, og det var imens jeg var ude med Nala, så da jeg kom hjem igen, var bilen væk, computer og pengeskab..
    Tror ikke de turde går ind hvis Nala var der, fordi hund gøer og skal nok sige fra hvis der kommer nogen ind af døren når vi ikke er hjemme. Hun er jo så hellere ikke lige så nem at stjæle, da hun veker de 70 kg smiley

• #20   18. nov 2010 Vi havde indbrud da Tikki var ca. 7 måneder gammel. Da vi kom hjem, var hun lukket ud i en gang. Det virkede ikke som om de/den havde gjort hende noget og jeg tjekkede hende selvfølgelig grundigt igennem. Det var en meget ubehagelig ting, at man ikke viste hvordan de/den havde behandlet hende. I starten tænkte jeg meget på, om de kunne have gjort noget ved hende, som kunne få betydning for hendes adfærd. Når man har en amstaff er man jo altid lidt ekstra opmærksom på ting, der kan få en negativ betydning for hundens fremtidige adfærd. Vi har dog aldrig haft problemer med hende.

• #21   18. nov 2010 Jeg har sat et her vogter jeg skilt op. Både med en lab og en rottweiler. Så må de jo vurdere om de tør at gå ind og finde ud af om det er rigtigt.

• #22   18. nov 2010 Hej
    Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, men jeg har kendskab til et hold venner, der har Bullmastiff.
    Dette afholdte dog ikke tyvene i at gå ind. hunden fik tæsk og de stjal hvad der var at tage.
    I dag har familien så 2 stk Bullmastiffs og en chihuahua....
    Bare en lille fortælling fra det virkelige liv.

• #23   18. nov 2010 Hvem pokker går frivilligt ind til en Bullmastiff de ikke kender, og så oven i købet tæver den?! De må da ikke være rigtigt kloge!!!

• #24   18. nov 2010 HVis vi nogensinde får indbrud håber jeg hunden ikke er hjemme, for min skyld kan de rende med hele skidtet, bare de ikke gør min hund noget.
    En veninde havde indbrud hvor de tømte huset totalt, de havde medbragt en sæk hundemad til formålet, så de vidste nok der var hund. heldigvis var det eneste der skete hunden, at den foråd sig smiley

• #25   18. nov 2010 Jeg skal flytte til et område med mange sommerhuse (har hørt at der skulle være flere indbrud i sådanne områder da folk jo ikke er der det meste af tiden) og kommer til at bo i stuen med glas dør og stor panorama vindue til stuen.
    Jeg frygter virkeligt meget at få indbrud og miste min hund til det (det skal siges at hun på det tidspunkt stadig vil være hvalp og derfor ikke vildt stor selvom hun gerne skulle blive det) - Jeg overvejer meget om jeg skal have fat i det der film som man sætter på ruden så folk ikke kan se igennem eller hvad jeg skal gøre - for jeg vil være meget ked af at miste min hund.

Især da hun jo er lidt speciel pga. racen - men heldigvis intet er værd uden papirene på hende (så vil hun bare være en tilfældig "blanding") :S

• #26   18. nov 2010 Hvis ikke King kan skræmme tyvene væk - og de skulle gå amok på ham - så håber jeg, han flænser dem i stumper og stykker...
    Vi har haft indbrud 2 gange... den sidste gang lige før vi fik King. Tyven var gået gennem min søns (dengang 13 år) værelse, som var temmelig ødelagt og fuld af glassplinter, og det tog ham lang tid at komme sig og til at turde være alene hjemme igen. Heldigvis fangede min kæreste ham selv og han nåede "at falde" et par gange undervejs *G

• #28   19. nov 2010 Suk... Så ønsker jeg mig en stor sur hund smiley

• #29   19. nov 2010 Jeg tror at ved nogle steder går de ikke uden om hunden tvært imod.

Der er flere tilfælde af populære hunde som chihuahua der er blevet stjålet fra deres eget hjem

• #30   15. dec 2010 Øv min frygt blev til virkelighed idag - vi har haft indbrud smiley
    De har simpelthen sparket døren (og det meste af dørkarmen) ind...
    Men hunden var heldigvis ikke hjemme, så jeg fandt ikke ud af hvad der ville ske smiley
    De har stjålet lidt penge, mere nåede de ikke før de opdagede min kæreste (Steven) lå inde i sengen og sov. De har lukket døren ind til soveværelset, og er listet af igen...
    Nu er jeg jo bare super bange for at de kommer igen smiley
    Øv altså også....

• #31   15. dec 2010 Aj hvor forfærdeligt!

Stakkels jer, og jeg kan godt forstå du er bekymret for hunden. Det værste er jo hvis de tager hende med, eller mishandler hende, så hun får psykiske mén.

Jeg håber og tror ikek de kommer tilbage, de har nok set hvad I har, og vil derfor ikke komme igen, det krydser jeg fingre for smiley Det er da skræmende I er sådan ramt i jeres nabolag pt? Ubehageligt.

Kommentér på:
Indbrud og hund?

Annonce