699 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

købe hund fra udlandet købe hund fra udlandet

Hvis i købte en hvalp fra udlandet, ville i så tage hen og se hvordan den levede derovre eller vil i stole på at det er fine forhold?

Jeg tænker mest på de lande der er på den anden side af jordkloden smiley

Jeg ville selv mene at jeg ville se hvordan forholdene for hvalpene var og møde morhunden

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  købe hund fra udlandet
  • #1   17. nov 2010 Ja i det omfang det kunne lade sig gøre.
    -har købt i Holland, den er købt hos en god ven, men alligevel var jeg dernede 2 gange efter hvalpen var født.
    -man skal jo huske at selvom sælger siger at hvalpene er vokset op under finde kår og man ser billeder taget inde i huset, så kan billeder meget nemt lyve.

• #2   17. nov 2010 Jeg ville aldrig købe en hund uden at se stedet først.

• #3   17. nov 2010 Jeg skal have hvalp fra udlandet men har valgt at stole på andres erfaringer med denne avler. Jeg ville gerne besøge men det er ærligt talt mange penge og så bryder jeg mig ikke om at rende i vejen for "fremmede"

• #4   17. nov 2010 Sunshine jeg ville jo aller først tjekke linier og sygdomme osv inden jeg overhoved gad at kontakte opdrætteren... Men derefter hvis alt passede på det jeg ville have, så ville jeg personligt se kennelen og møde hvalpen inden jeg skulle have den hjem.

• #5   17. nov 2010 Sunshine - du kan synes hvad du vil, jeg fortæller jo bare hvordan jeg har det.

Jeg har skam haft MEGET kontakt med opdrætteren af min hund, og jeg er kommet igennem nåleøjet i en temmelig langvarende screening process - som jeg ved ikke hvem som helst kommer igennem, så hun kender mig faktisk ret godt på trods af at jeg ikke har været hos hende endnu.
    Derudover så kommer jeg til at møde med avler - det bliver bare ikke i hendes hjem men på "halvvejen" så hun får sku mulighed for at møde mig inden - plus jeg planlægger at mødes med hende (og flere andre inden for racen) næste år. Det bliver bare ikke før jeg har fået min hvalp, da jeg blev tilbudt hende tidligere end jeg egenligt lige troede.

Derudover et måden vi har gjort dette på udarbejdet i samarbejde med opdrætteren, og jeg har haft kontakt med andre i min søgning efter den helt rette opdrætter, så det er ikke fordi nogen af os ikke har været grundige!

• #6   17. nov 2010 Jeg fik Riiini fra udlandet (England) via en finsk opdrætter (forvirret - hehe). Jeg så kun billeder af Riiini, dvs. jeg vidste faktisk først hvilken en af hvalpene jeg ville få nogle få dage før han skulle komme.
    Men jeg stolede på den finske opdrætter og jeg må sige, at sådan som Riiini er, så passer han helt fint til mig. Han er ikke den smukkeste hund (for det er Dian), men han har charme, selvtillid og lækkert hår.

• #7   18. nov 2010 Line - så hvalpen udvelskes på en rastepalds eller lignende? Må indrømme jeg har svært ved at forstå hvorfor man ikke vil bruge de penge på at besøge opdrætter og se forældredyr, kennel etc...

• #8   18. nov 2010 Nej præcis NB - og nogle opdrættere vil også have at man besøger dem og så er de ligeglade med hvor man bor. Så er der så nogle der ikke magter at rejse fra Jylland til Sjælland for at kigge på hvalp..... Jow jow.
    Der hvor jeg har købt foretrækker ihvertfald man besøger inden, så han ved at man også klinger sammen. Han har solgt til bekendte i USA, Panama osv - men der har han kendt de folk han har solgt til i laaaaang tid og han har selv fløjet over med hvalpen.

• #9   18. nov 2010 Jeg har købt hvalp 1 gang i Sverige, 2 gange i Tyskland og 1 gang i Norge. Jeg har set kennelen og hvalpen før jeg hentede den alle 4 gange, men det er ikke et must for mig, at se kennelen.
    Jeg køber kun fra folk jeg kender via hundekolleger eller folk jeg har mødt på udstillinger eller andet.
    Min største grund til at besøge stede før afhentning er, at jeg gerne vil se hvalpen. Eksteriør er ikke altid nemt at se på et billede, så derfor vil jeg gerne "have fat" i hvalpen, før jeg bestemmer mig til at købe den.

Skulle jeg have hvalp fra USA eller Australien, ville jeg vælge at stole på opdrætter og forbindelser og få hvalpen til DK via et transportfirma.
    Vælger man at købe hvalp så langt væk, vil jeg gå ud fra, at der er en rigtig god grund til det og jeg vil gå ud fra, at man ikke bare har fundet en tilfældig opdrætter på nettet.

• #12   18. nov 2010 Jeg har Albert som er fra Stockholm.
    Hans opdrætter kunne aldrig finde på, at sælge hvalpe over mail eller telefon. Hun skal møde folk, face to face.
    Så ville jeg have forhåbninger om, at købe Albert, så måtte jeg til Stockholm. Jeg besøgte ham første gang da han var 4 uger.. Opdrætter godkendte mig, og jeg hende og Albert.
    Tog afsted igen, da han var 8 uger, så jeg kunne få prinsen til DK

• #13   19. nov 2010 Jeg ville også mene at man kommer ned og ser stedet og sådan. Mot spørgsmål var ikke så meget med at tjekke linjer og sådan, da man kan gøre det hjemmefra, men mere om hvalpene lever i ordentlige forhold og har det godt i deres første uger af levetiden.

Kommentér på:
købe hund fra udlandet

Annonce