købe hund fra udlandet købe hund fra udlandet
Hvis i købte en hvalp fra udlandet, ville i så tage hen og se hvordan den levede derovre eller vil i stole på at det er fine forhold?
Jeg tænker mest på de lande der er på den anden side af jordkloden
Jeg ville selv mene at jeg ville se hvordan forholdene for hvalpene var og møde morhunden
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
-har købt i Holland, den er købt hos en god ven, men alligevel var jeg dernede 2 gange efter hvalpen var født.
-man skal jo huske at selvom sælger siger at hvalpene er vokset op under finde kår og man ser billeder taget inde i huset, så kan billeder meget nemt lyve.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Jeg har skam haft MEGET kontakt med opdrætteren af min hund, og jeg er kommet igennem nåleøjet i en temmelig langvarende screening process - som jeg ved ikke hvem som helst kommer igennem, så hun kender mig faktisk ret godt på trods af at jeg ikke har været hos hende endnu.
Derudover så kommer jeg til at møde med avler - det bliver bare ikke i hendes hjem men på "halvvejen" så hun får sku mulighed for at møde mig inden - plus jeg planlægger at mødes med hende (og flere andre inden for racen) næste år. Det bliver bare ikke før jeg har fået min hvalp, da jeg blev tilbudt hende tidligere end jeg egenligt lige troede.
Derudover et måden vi har gjort dette på udarbejdet i samarbejde med opdrætteren, og jeg har haft kontakt med andre i min søgning efter den helt rette opdrætter, så det er ikke fordi nogen af os ikke har været grundige!
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Men jeg stolede på den finske opdrætter og jeg må sige, at sådan som Riiini er, så passer han helt fint til mig. Han er ikke den smukkeste hund (for det er Dian), men han har charme, selvtillid og lækkert hår.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Der hvor jeg har købt foretrækker ihvertfald man besøger inden, så han ved at man også klinger sammen. Han har solgt til bekendte i USA, Panama osv - men der har han kendt de folk han har solgt til i laaaaang tid og han har selv fløjet over med hvalpen.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Jeg køber kun fra folk jeg kender via hundekolleger eller folk jeg har mødt på udstillinger eller andet.
Min største grund til at besøge stede før afhentning er, at jeg gerne vil se hvalpen. Eksteriør er ikke altid nemt at se på et billede, så derfor vil jeg gerne "have fat" i hvalpen, før jeg bestemmer mig til at købe den.
Skulle jeg have hvalp fra USA eller Australien, ville jeg vælge at stole på opdrætter og forbindelser og få hvalpen til DK via et transportfirma.
Vælger man at købe hvalp så langt væk, vil jeg gå ud fra, at der er en rigtig god grund til det og jeg vil gå ud fra, at man ikke bare har fundet en tilfældig opdrætter på nettet.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 256 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.598
Hans opdrætter kunne aldrig finde på, at sælge hvalpe over mail eller telefon. Hun skal møde folk, face to face.
Så ville jeg have forhåbninger om, at købe Albert, så måtte jeg til Stockholm. Jeg besøgte ham første gang da han var 4 uger.. Opdrætter godkendte mig, og jeg hende og Albert.
Tog afsted igen, da han var 8 uger, så jeg kunne få prinsen til DK
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.479
købe hund fra udlandet