586 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

løse hunde i parker.. løse hunde i parker..

jeg er på ferie i københavn hos min kæreste, self sammen med min hvalp victor.

victor og jeg nyder at gå ture i og omkring assistents kirkegården på nørrebro, da vi kun bor er stenkast derfra..

jeg forstår godt at folk lader deres hunde være løse hvis det er søde hunde, der er kontrol over, og som kan kaldes til deres ejer.. det er jo et dejligt græs område ude foran..

det bliver bare for meget af det gode, et eksempel er at idag da vi kommer gående ud fra kirkegården - i snor, da jeg ikke stoler 100% på at jeg kan kalde ham til mig - ser jeg en flok små hunde lege og være løse.. det ser da også hyggeligt ud, men vi bliver på stien, for "vi" skal ikke lege med, vi ska bare hjem,

men alle hundene kommer bare mod os istedet..Det er altså ret overvældende for en lille hvalp at der kommer 5 hunde stormende, to af dem temmelig gnavne, lige op i hovedet på ham. Jeg bliver stående stille, og ejerne til nogen af hundene kommer og siger at hundene bare er sure pga løbetid.. (suuper at lade jeres møg sure køter løbe op i hovedet på en bette hvalp på 2 kg, skide sjov..)

Men.. altså.. Ikke engang et "det må du undskylde" - som jeg til enhver tid ville starte med at sige hvis det var min hund der bare kom brasende.. og hvad blev der af "må de hilse?" - ikke alle er interesserede i det..

det er nok bare et møgfald jeg skal af med her.. det irriterer mig bare at man ikke gider vise hensyn.. hvis min hvalp skal lege skal det være en god oplevelse, med en eller to hunde af gangen, som han stille har hilst på.. det her var åbenlyst en træls oplevelse for ham, han plejer at være rigtig modig og god til at møde hunde, men da de her hunde kom og knurrede og gøede surt, blev det for meget for ham,

Kan vi ikke få en bog om alm. god opførsel fra hundejere : (

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løse hunde i parker..
  • #1   16. nov 2010 Jeg var også blevet tosset og man lader sku heller ikke tæver i løb rende løs blandt andre hunde.....

• #2   16. nov 2010 Jeg tror desværre ikke at der findes en bog om god etik blandt hundeejere, for vores præferancer er ligeså forskellige som vores trusser er det *g*

Jeg havde jo til enhver tid, hvis jeg stod i din situation, gået frem mod hundene mens jeg havde min egen bag mig, trådt hårdt i jorden og bedt dem meget bestemt om at "gå hjem". Men det er der jo igen nogle der ikke synes er i orden. Jeg har været ude for at folk mente jeg skældte deres hund ud og det va så kun dem selv der måtte det. Prøvede at forklare dem at det nok var der grunden til at hunden ikke kom hjem i hjemkaldet lå, men de ville ikke høre.

Så jeg tror at det eneste vi kan gøre, er at væbne os med tålmodighed og så til enhver tid sørger for at gå imellem vores hunde og dem der kommer rendende og sørger for at vores hunde ved at vi beskytter dem.

• #3   16. nov 2010 jeg endte med at tage ham op.. fordi jeg blev nervøs for en af hundene som virkede aggressiv ..

• #4   16. nov 2010 At tage sin hund op er desværre ret dumt at gøre. For nu kan det ende med at den fremover tror at det er farligt når der kommer andre hunde. For det var jo meget farligt denne dag i parken med de andre hunde, så er det det nok også den næste gang. Desværre er man tilbøjelig til at ta små hunde op.Hvilket man jo af gode grunde ikke kan med sin 40 kg store hund. så de store lærer at tackle sådanne situationer. Hvor de små kan forblive angste ved mødet med andre hunde.
    Desværre.
    Jeg forstår godt at du tog den op, det er jo svært at lade være med sådanne en lille hvalp.

• #5   17. nov 2010 Karina S

Jeg ved godt det ikke er optimalt at tage ham op, men der stod bare hunde omkring os, så det var svært bare at gå derfra, uden at have dem hængende med os. Og pga. de to der begyndte at vise tænder osv kom jeg frem til at det var den bedste løsning i det sekund at jeg tog ham op og gik derfra.

• #6   18. nov 2010 selvfølgelig smiley

Kommentér på:
løse hunde i parker..

Annonce