{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Hvad kan det være?(bar plet) {{forumTopicSubject}}

Kort fortalt:

Caspar har længe kløet sig, vi har været igang med udredning af foderallergi(loppeallergi er så godt som sikkert).. Hans pels har hele tiden være flot, blank, og uden skæl eller sår...

Men her et par dage og især i dag har jeg lagt mærke til en plet som klart er "hårløs" i hans pels lige lidt over halen...

De hår der er tilbage i pletten er lette at hive ud og hele hårsækken kommer med. Der er lige som en skælkant rundt om pletten...

Nogen der har ide om hvad det kan være?

Vi har tid ved dyrlægen i morgen formiddag hvor der bliver set på det og jo nok bliver taget prøver...

MEN er nysgerrig, hvad kan det være??... Har jo selv været inden over ringorm, hårsækmider, skab...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan det være?(bar plet)
  • #2   16. nov 2010 Vores den ene havde noget lignende på et tidspunkt, hvor man nærmest kunne pille hårende ud.

Det vidste sig, at han havde et sår, og da det begyndte at hele, så kløede det som en vanvittig, og pelsen røg af... Der gik lidt med hårløshed, også var han normal igen...

• #3   16. nov 2010 DaJason havde hotspot havde han også et par bare pletter.
    En på ryggen, en på kinden og en på halsen.
    De var på størrelse med en 5 krone.

• #4   16. nov 2010 Det havde vores hund også. Han havde nogle bare pletter i ansigtet som man tydeligt kunne se. Han kom til dyrelægen (vi fik afvide det var noget acne/"bumser") og fik så noget penicillin, og pelsen begyndte langsomt at vokse ud igen, og nu er det stort set væk smiley

• #5   16. nov 2010 Ja kan se der er lige så mange bud som jeg selv har. Men tak for alle jeres indlæg:o)

Ulla,
    Ja det er også det jeg tror mest, men ja aner det jo ikke:o)

Marianne,
    Åhhh gid det var det, men har tjekket ham i LANG tid(for lopper) ja faktisk hver dag og synes ikke der har været et sår der...

Nanna,
    Startede det også med bare at være hårløse plette, hvor hunden eller så helt normal ud?

Louise,
    Det var da dejligt det gik så hurtig væk, der her ligener ikke noget bumseværk, bare en bar plet....

Ihhhh hader sådan en ventetid;o).. Vil vide det NU.....

• #6   16. nov 2010 Fru Robbie Williams....Nu med HOT Bunny Man.... .

De kom stort set fra den ene dag til den anden, dyrlægen ville dog ikk gøre noget ved det da det ikk var værre, og han sagde at det ville gå i sig selv da det ikk havde udviklet sig mere ogdet gjorde det også, det tog dog lang tid, men kan var ikk generet af det.

Og ja han så helt normal ud, han havde bare de 3 bare pletter.

• #7   16. nov 2010 Nanna,

Ja der kan hurtig ske noget, men godt der ikke var så alvorligt trods alt.. Jeg synes nemlig også huden ser helt normal ud, men ja hellere komme i tide i stedet for han pludselig har betændte sår eller mange bare pletter...:o)

• #8   16. nov 2010 Steen,

Tak for rådet, men vil lige se hvad dyrlægen siger i morgen, det kan jo være SÅ meget:o)

• #10   18. nov 2010 Jeg var jo til dyrlæge igår....

Han mente det var betændelse i en talgkirtel, så han er på antibiotika nu i 5 dage...

Han tog prøver af pelsen og hår.. Der og de var alle negative, ingen rovmider, hårsækmider eller svampespore...

Han var inde på ringorm, men troede altså det var en talgkirtel det var galt med....

Så X fingre for det "bare" er det:o)

Men tak for alle svar:o)

• #11   19. nov 2010 Godt i fandt ud af hvad´det var, håber det snart er væk igen smiley

• #13   19. nov 2010 Ulla,
    Jo den skal "gro" hvis man skal tjekke for ringorm, men han blev ikke tjekket for ringorm, han synes ikke helt det lignede det, for huden ser HELT normal ud, bare bar, men han var inde over det... Men han troede mere på den talgkirtel, fordi der lige som inden under huden var en lille "bums". Og er der betændelse i en talgkirtel så smider de hårene omkring... Og efter 2 dage på antibiotika, kan jeg mærke den bums inden under huden er næsten væk:o)

Kommentér på:
Hvad kan det være?(bar plet)

Annonce