782 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Første gangs hund Første gangs hund
Hvilken race synes i, er en god første gangs hund?
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.471
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.243
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.471
Alligevel er det absolut ikke noget, jeg vil anbefale nogen som helst andre at kaste sig ud i
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.005
Derefter har jeg haft Rottweiler, 2 blandinger, Beauceron og nu Rottweiler. (I perioder har jeg haft flere hunde samtidig).
Hvis man kan opfylde hundens behov og er villig til at søge hjælp, hvis nødvendigt, kan man i princippet have alle racer som førstegangshund. Man skal bare have sat sig rigtig godt ind i, hvad det er man anskaffer sig.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.945
De fleste hunde kan være udemærkede førstegangshunde HVIS de passer til ejeren (her tænker jeg aktivitetsnivau, trænbarhed osv) og hvis ejer er villig til at opsøge viden f.eks. via en træningsplads og/eller et godt "hundenetværk".
Men det er klart at nogen racer er en større udfordring end andre, fordi de kræver meget motion, er meget selvstændige osv.
Den "nemmeste" førstegangshund, er efter min mening en hund som både er forholdsvist trænbar og samarbejdsvillig, men dog ikke ekstremt førerfikseret og signalfølsom (så er risikoen for fejlindlæring nemlig osse stor;o)). Derudover skal det være en race der generelt har nemt ved at omgåes mennesker og andre hunde/dyr, og ikke har tendens til nervøsitet og den slags.
Det er der flere racer der opfylder, men det betyder self ikke at de er de bedste førstegangshunde for alle... De er nok bare lidt mere ukomplicerede og tåler flere fejl fra ejerens side, end mange andre racer
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
Det afhænger helt og holdent af ejerens holdning til det at have hund. Om personen har gidet at sætte sig ind i hunden inden anskaffelse, og er klar på at udvikle sin kunnen sammen med hunden.
Men der findes selvfølgelig visse racer der er lettere end andre.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.723
jeg fik af vide at en ambull ikke var en første gangs hund, men jeg får kun ros over min pige.. men jeg har også sat mig ind i race og har været meget sammen med folk der har racen og set meget sider af racen. Så gå på nette og læs om de racer der falder dig ind, og når du har fundet racen så kontakt en avler og høre om du måske må besøge hendes hunde, og jeg vil sige jeg køber aldrig hund igen uden at have mødt forældre på egen hånd uden hvalpe.. jackline er mega dejlig, men der så mange ting cloey gør jeg kan sige at det er hendes far genere der slår igennem der..
jun 2007
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 4 Emner: 88 Svar: 1.243
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 97
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Plejer at sige at man kan ikke "ødelægge" en Cavalier - og gør man det alligevel bør man ikke have hund
De er ret nemme at have
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.754
Vi startede ud med en Rottweiler, da det var drømmehunden, og så hvis man vil have den må man jo upfylde de krav der er med sådan en hund
Man skal vel bare sætte sig godt ind i racen inden
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 643
Men der er mange ting du skal tænke på, aktivitetsniveau er en ting, størrelse er en anden, pelspleje er en tredje osv.
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 643
Det jeg godt kan lide ved den engelske springer spaniel er at det er en rigtig all round hund. Jeg laver selv mange forskellige ting med mine, agility, konkurrence lydighed, apportering, spor, udstilling osv. Og de fungere også fint med at være familiehunde hos en aktiv familie.
Husk selvfølgelig også at tage det økomomiske med, det er dyrt at have hund!
Første gangs hund