Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gangs hund
  • #1   15. nov 2010 Cavalier king charles, mops, puddel, labrador af showlinier, fx.

• #4   15. nov 2010 Vil synes mange selskab racer er gode første gange hunde, mange andre racer kræver virkelig de kommer ud og bruger hovedet, osv.....Men en selskab hund kræver selvfølgelig også en masse stimulans for det ikke skal blive en træls oplevelse og få sin første hund..... Men jeg vil mene de racer der ligger i den kategori er de bedste.....

• #5   15. nov 2010 Vil lige sige, at min egen første hund, da jeg var flyttet hjemmefra var en husky. Endda en omplaceringshund. Men vi havde haft husky i mit barndomshjem, så det hjalp lidt.

Alligevel er det absolut ikke noget, jeg vil anbefale nogen som helst andre at kaste sig ud i smiley

• #6   15. nov 2010 Er helt enig med Maj-Britt. Det kommer jo helt an på hvad der passer til jer. Hvis I er meget aktive ville det jo passe bedre med en aktiv hund end en sofa-hund og omvendt. Og det gælder jo på alle områder, så det smarteste er nok at finde en bog om hunderacer og læse lidt om dem og på den måde finde ud af hvad der passer bedst til én....

• #7   15. nov 2010 Min første hund var en Schæfer. Det var nummer 2, 3 og 4 også..
    Derefter har jeg haft Rottweiler, 2 blandinger, Beauceron og nu Rottweiler. (I perioder har jeg haft flere hunde samtidig).

Hvis man kan opfylde hundens behov og er villig til at søge hjælp, hvis nødvendigt, kan man i princippet have alle racer som førstegangshund. Man skal bare have sat sig rigtig godt ind i, hvad det er man anskaffer sig.

• #9   15. nov 2010 Kan ikke lige smide en facit-liste... Det afhænger 100% af hvem det er der skal have den.
    De fleste hunde kan være udemærkede førstegangshunde HVIS de passer til ejeren (her tænker jeg aktivitetsnivau, trænbarhed osv) og hvis ejer er villig til at opsøge viden f.eks. via en træningsplads og/eller et godt "hundenetværk".

Men det er klart at nogen racer er en større udfordring end andre, fordi de kræver meget motion, er meget selvstændige osv.

Den "nemmeste" førstegangshund, er efter min mening en hund som både er forholdsvist trænbar og samarbejdsvillig, men dog ikke ekstremt førerfikseret og signalfølsom (så er risikoen for fejlindlæring nemlig osse stor;o)). Derudover skal det være en race der generelt har nemt ved at omgåes mennesker og andre hunde/dyr, og ikke har tendens til nervøsitet og den slags.

Det er der flere racer der opfylder, men det betyder self ikke at de er de bedste førstegangshunde for alle... De er nok bare lidt mere ukomplicerede og tåler flere fejl fra ejerens side, end mange andre racer

• #10   15. nov 2010 Alle kan være gode førstegangs hunde, så længe de kommer et sted hen, hvor både temperament, aktivitetsniveau og så videre passer sammen.

Det afhænger helt og holdent af ejerens holdning til det at have hund. Om personen har gidet at sætte sig ind i hunden inden anskaffelse, og er klar på at udvikle sin kunnen sammen med hunden.

Men der findes selvfølgelig visse racer der er lettere end andre.

• #12   15. nov 2010 Det kommer an på hvem man er og hvad man vil med hunden...

jeg fik af vide at en ambull ikke var en første gangs hund, men jeg får kun ros over min pige.. men jeg har også sat mig ind i race og har været meget sammen med folk der har racen og set meget sider af racen. Så gå på nette og læs om de racer der falder dig ind, og når du har fundet racen så kontakt en avler og høre om du måske må besøge hendes hunde, og jeg vil sige jeg køber aldrig hund igen uden at have mødt forældre på egen hånd uden hvalpe.. jackline er mega dejlig, men der så mange ting cloey gør jeg kan sige at det er hendes far genere der slår igennem der..

• #13   15. nov 2010 Papilloner som er i selskabgruppen kan også sagtens bruge til lydighed og agility de er super super kloge med den rette ejer kan de klare alt smiley

• #14   15. nov 2010 det vil sige at man ka i princippet godt starte med en shiba fx hvis den passer til en og sætter sig ind i hvordan den race er?!

• #16   15. nov 2010 En Cavalier - den er for alle.
    Plejer at sige at man kan ikke "ødelægge" en Cavalier - og gør man det alligevel bør man ikke have hund smiley

De er ret nemme at have smiley

• #17   15. nov 2010 Jeg vil sige som - Maj-Britt *DKK snob *
    Vi startede ud med en Rottweiler, da det var drømmehunden, og så hvis man vil have den må man jo upfylde de krav der er med sådan en hund smiley
    Man skal vel bare sætte sig godt ind i racen inden smiley

• #19   17. nov 2010 Det er helt rigtigt, at det kommer an på hvordan man er og hvad man har lyst til med sin kommende hund... Jeg fik min første hund (som selvfølgelig var hele familiens hund) da jeg var 11 år. Min familie valgte en engelsk springar spaniel. Det er selvfølgelig en aktiv hund, der kræver motion og aktivering, men det er samtidig en hund der er meget let at træne, da det er en race der er avlet til samarbejde. Lidt som retrieverne... Siden har jeg kun haft springere smiley
    Men der er mange ting du skal tænke på, aktivitetsniveau er en ting, størrelse er en anden, pelspleje er en tredje osv. smiley

• #20   17. nov 2010 Du skal selvfølgelig også tænke over om du evt. har lyst til en form for hundesport... Vil du f. eks løbe agility er det måske ikke det smarteste at vælge en meget tung race osv.
    Det jeg godt kan lide ved den engelske springer spaniel er at det er en rigtig all round hund. Jeg laver selv mange forskellige ting med mine, agility, konkurrence lydighed, apportering, spor, udstilling osv. Og de fungere også fint med at være familiehunde hos en aktiv familie.
    Husk selvfølgelig også at tage det økomomiske med, det er dyrt at have hund! smiley Alle hunde skal selvfølgelig forsikres, vaccineres osv. Men større hunde koster mere i foder og udstyr er også lidt dyrere.

Kommentér på:
Første gangs hund

Annonce