{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Online Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Wolfsblut {{forumTopicSubject}}

Har planer om at skifte Silas over på dette foder i næste måned, men nu vil jeg gerne høre alles mening omkring det - uden at blande andre fodermærker ind i det smiley Synes det er meget pebret i pris, så vil ikke lave et fejlkøb smiley

Og hvis I samtidig skal tænke på følgende:

- At Silas er af en race som er kendt for nemt at kunne knække tænder på fx hårde ben og tyggeting - ikke at han nogen sinde har gjort det, men det er jo noget andet når det er et foder som han skal spise hver dag.

- At Silas har haft problemer med foder før og at noget foder får ham til at klø sig selv i stykker. Jeg mistænker majs for at være synderen, men ved intet med sikkerhed.

- At Silas er en lille hund med en lille mund.

- At Silas er kastreret og nemt tager på, specielt i vintermånederne.

- Og at Silas' race ikke ret godt tåler mange proteiner, da det giver bumser og urenheder i huden.

Når dette er taget i betragtning, er Wolfsblut så stadig det rigtige for ham? Og hvilken variant ville være bedst?

På forhånd mange mange tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wolfsblut
  • #1   13. nov 2010 Det var mange Men'er .......
    Nu tror jeg ikke min race har let ved at knække tænder, men min silky tygger fint Wolfsblut fodret (Wild Pacific).
    Hundene har dog kun været på det i lidt over en måned, så den helt store erfaring har jeg ikke endnu med det. Men jeg synes rigtig godt om det der kommer ud af bagenden på drengene. Det er fast og der er ikke så meget af det.
    Drengene er vilde med det foder og så er det dejligt fri for kornprodukter, ris, majs m.m.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#2   13. nov 2010 Hehe ved godt der er mange men'er - men det er alle de tanker der har kørt rundt i mit hoved siden jeg blev bekendt med fodret. Og ud fra hvad alle skriver er det jo et vidunder-foder - og har sagt til dem jeg plejer at få foder af, at jeg stopper med RC.

Men vil gerne vide om det ville fungere til Silas. Og specielt også hvilken variant, fordi det er et virvar smiley

• #3   13. nov 2010 Hvis han er proteinfølsom så er cold river, dark forest og wild duck de bedste varianter. Dog er de tre varianter samtidig allergivenlige

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#4   13. nov 2010 Tak for det. Dem vil jeg kigge på smiley Er speciel vild med de varianter med fisk, men ved ikke om det hitter hos hunde.

• #5   13. nov 2010 Altså mine drenge spiser Wild Pacific - 6 slags fisk - og de er fjollede med det. Så jo fisk hitter hos hunde - nogle hunde i hvert fald smiley

• #6   13. nov 2010 Ja, det er sgu pebret i pris( 650kr for 15 kg i dk) og det er self derfor at vi næsten allesammen køber det i tyskland via nettet. Der koster det "kun" 470kr for 15 kg:) og bliver leveret lige til døren.
    Det er et rigtigt godt foder som har givet Nuga en flot, blank og fyldig pels, ingen dårlig ånde og rene tænder samt minimal afføring:)

• #7   13. nov 2010 Cold River - lav protein, lav fedt - ingen korn eller majs ellers ris - dette foder har helt sikkert gjort en stor forskel ved de pels og hudproblemer jeg har haft ved min hund - plus hun kan lettere holde vægten hvor hun før blev lidt buttet hvis hun skulle spise sig bare lidt mæt

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#8   13. nov 2010 Jeg er glad for at alle indtil nu har talt positivt om det smiley Så tror jeg det er det jeg skal bestille.

Jeg tør dog ikke bestille i Tyskland. Regner med at bestille det fra foderekspressen

• #9   13. nov 2010 Hvad er du bange for. At spare penge, tihi:)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#10   13. nov 2010 At det aldrig kommer og jeg mister alle mine penge og min hund står uden mad og jeg ikke har råd til at købe noget til ham.

• #11   13. nov 2010
    Hvis du vil ha' hjælp til køb fra tyskland så siger du til:)
    Du kan jo også risikere det samme fra dk:)

• #12   13. nov 2010 Jeg har købt wolfsblut i Tyskland og det kom efter 3 dage, så det er ok at handle der. Vil sige at jeg prøvede dark forrest til at starte med, den var hundene ikke særlig vilde med...de kører nu på blue mountain, men der er meget protein i...

• #13   13. nov 2010 Pragtblanding: Hvilken side bestiller du fra i Tyskland? Bruger selv Blue Mountain, men har købt det i DK, også leveret til døren.. Jeg er MEGET tilfreds med Wolfsblut, bedste fodder, som jeg har købt til dato :))

• #14   13. nov 2010 Det er det absolut bedste foder jeg har prøvet til dato, og vi har ellers været igennem mange mærker. Også de meget anerkendte!

Vi plejer at bestille fra healthfood24, og leveringen plejer at ske på ca. 4 dage smiley Lige til døren.

• #15   13. nov 2010 Øv køber det også gennem foderekspressen og det er 12 dage siden jeg betalte men har ikke engang fået en mail om hvornår jeg kan vente det hjem, det syntes jeg er for dårligt, jeg bestilte nemlig 2 sække denne gang "sparede 100kr=30kg for 1.200kr så jeg har ikke råd til at skulle ud og købe noget andet hvis de ikke snart får fingeren ud og levere, jeg HAR mailet og spurgt hvor det bliver af, men har som sagt intet hørt andet end da jeg fik mailen på at min bestilling var accepteret for 11dage siden.
    Sorry for mit sure opstød, men hundene elsker deres Blue Mountain men jeg kan jo ikke fodre dem hvis det ikke kommer..

Tinna, jeg håber at du finder en variant han kan tåle, for det ER godt foder. Men jeg har kun prøvet det ene mærke som har alt for meget protein i til din dreng,
    Er det for hård kan man jo lige hælde kogende vand over og så straks hælde det fra igen så det både dufter bedre og blir letter at tygge men ikke helt blødt.*Ss*

• #16   13. nov 2010 Jeg købte også på healthfood 24 og kan se, at man kan få 2 sække dark forrest eller cold river for 105 euros, plus transport, så det kan helt klart betale sig..

Og ja, kan stemme i med de andre, det er et godt foder.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#17   13. nov 2010 Cookie: Øv lyder ikke godt med foderekspressen. Så må jeg hellere finde et andet sted. Vil gerne at foderet kommer hurtigt efter jeg har bestilt det smiley

Tror jeg vil prøve den Cold River. Der er også fisk i smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#18   13. nov 2010 Cookie: Der står også at Blue Mountain er udsolgt indtil uge 47, måske er det derfor?

• #19   13. nov 2010 Jeg bestilte fra foderexpressen den 10 og fik mine vare den 12.. dog fik jeg ikke blue mountain. men fik en mail om at den først er der i uge 47.. smiley

• #20   13. nov 2010 Jeg har fodret med Wolfblut nu i ca. et år. Og er stadig lige henrykt.
    Mine hunde elsker det, er slanke og spejlblanke, overstår fældningen på ganske kort tid og kommer lynhurtigt i pels igen. Sunde tænder, frisk ånde og minimalt med returgods.
    Jeg bruger alle varianterne, køber altid min. 6 sække af gangen så jeg både kan blande og skifte.
    Og jeg har så været vældigt tilfreds med Foderxpressen, hvorfra jeg har fået leveret nærmest på klokkeslet.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#21   13. nov 2010 Marietta: Dejligt at høre gode historier fra stedet også, for jeg er mere tryg ved at bestille fra Danmark smiley

Hvilken variant er dine hunde mest glade for?

Jeg havde tænkt på at købe dem alle i 2kg's poser for at teste dem af, men det blir nok dyrt.

• #22   13. nov 2010
    Må jeg låne din tråd og spørge om det nu kan passe, at der overhovedet ikke er lagermider i det foder?? Har læst at de garantere at der er lagermidefri.

Jeg har en hund som klør sig, bare man siger ordet tørfoder, og jeg har lagermider mistænkt for det.

Til dagligt barfer jeg hundene og er fuld ud tilfreds med det, og vil ikke ændre på det. Men det er bare så upraktisk når man er på en lidt primitiv camping/trekking tur.

Derfor søger jeg et alternativ til barfen når vi er på ferie.

Har købt en 2 kg pose - kan selvfølgelig ikke lige huske hvad det hedder - men det dufter stærkt af urter og der er kartoffel i. Har dog ikke haft modet til at afprøve det på Frida endnu.....

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#23   13. nov 2010 Du låner alt det du vil smiley
    Jeg har ikke forstand på lagermider. Tror ikke det er noget Silas er allergisk over for. Hans kløe er værst når han har fået foder eller godbidder med meget majs eller korn.

• #24   13. nov 2010 Lagermider findes kun i foder hvor der er korn i og Wolfsblut er der jo IKKE korn i.

• #25   13. nov 2010 Tinna - jeg har lige bestilt Alaska Salmon pillerne som skulle være de mindste. Foderet er desværre i restordre, men vi har nok af det gamle til at vente smiley

Rasmus begyndte at få det i marts og fik en super lækker pels, han er KASTRAT smiley Han holder sin vægt riiiiiigtig godt, ja faktisk ligger Ida pigen kun 300 gram under hans vægt smiley

• #26   13. nov 2010 Jeg har bestilt hos Foderexpressen, men det kommer først uge 47 ca..

Men er dog blevet kontaktet omkring det, om jeg ville vente. Det ville jeg meget gerne smiley

• #27   13. nov 2010
    Jeg ved godt at det er produkter med korn der er lagermider i. Men jeg har også prøver noget RC hypoallergenic, men det virker overhovedet ikke. Hun klør sig helt vild når hun får det.

Men kunne læse på pakningen at der var ris i. Så det er nok både korn og ris produkter der er mider i.....?

Men har jeg bare så skeptisk overfor al der loven om dit og dat.....

• #28   13. nov 2010 Mener så ikke at der er ris i Wolfsblut heller.

• #29   13. nov 2010
    Det er derfor jeg har købt med kartoffel.... smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#30   14. nov 2010 Tak for alle jeres svar smiley Rart at høre at de fleste hr gode oplevelser med foderet smiley

• #31   14. nov 2010 Jeg har prøvet det til mine (i 2 mdr.).... men kan overhovedet ikke få dem til at fungere på det??? De startede på den ration der var forskrevet til dem, men 2 af dem begyndte at tabe sig drastigt.... okay, det er meget aktive hunde, så vi gav dem mere.

Problemet er så bare nu, at de skal have SÅ meget de faktisk ikke kan indeholde det???

Så nu er vi på vej tilbage på deres normale, Hills... selv om der er korn og div. i.

• #32   14. nov 2010 En anden positiv ting jeg netop har opdaget, da vi er nået ned i bunden af foderspanden er, at der ligger ikke en frygtelig masse smulder-rester (krummer), som der gør med mange andre foderprodukter.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#33   14. nov 2010 * DKK + DTK *: Silas er også en meget aktiv hund i de perioder hvor der ikke er dårlig vejr - så håber da han kan fungere på det.

• #34   14. nov 2010 Tak for svar, men de havde det hjemme da jeg bestilte de sendte mig jo også en mail om at alt var ok, men efter det er forhandleren som "gået undser jorden".

Men jeg tænkte at nogle måske havde interesse i at læse det link jeg har lagt ind i denne tråd :
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=431426

Den er som skrevt i tråden, utrolig lærerig selv for os gamle hunde ejere så vi lige får genopfrisket en måske glemt viden. ;o))
    Også for nye hundeejere som ikke forstår hvorfor hunde æder afføring.

• #35   14. nov 2010 Har lige tjekket, det er fra Petfoods jeg har bestilt, og de har hver eneste gang skulle hives i "ørerne" før jeg har modtaget fodret. :o(

• #36   14. nov 2010 Anne R: i alanskan salmon og range lamb er der fuldkornsris i...

• #37   14. nov 2010 Lykke J
    Ok det andede jeg ikke. Har indtil videre kun prøvet Wild Pacific, men mente at alle produkterne var ris-fri også. Men så blev jeg så klogere.

• #38   14. nov 2010 Alaskan salamon er da heller ikke WB men et lignende foder fra vist nok samme producent, men anyway, det er ikke WB foder Men som der skrives Alaskan S. for WB indholder slet ikke korn osv.

• #39   14. nov 2010 Hov resten af teksten forsvandt. :o)
    WB har 6 smags varianter, det same gælder Alaskan S, det mærke har også flere smags varianter, så det er jo egenligt ret logisk at det ikke indeholder det samme. *Ss*.

Jeg har nemlig tjekket det for at finde en variant der indeholdt ting jeg VED mine hunde elsker, og det har Blue Mountain fra WB heldigvis.

• #40   14. nov 2010 Cookie: der er en variant af wolfsblut, der hedder Alaska salmon!! så jo, det er fra WB, og der er fuldkorns ris i...sidder med en brochure derfra

• #41   14. nov 2010 Hmm, det forstår jeg ikke..For som sagt har jeg selv tjekket det og fandt ud af at det vist var fra samme producent, men alligevel 2 mærker.

men jeg må jo ha taget fejl af et eller andet, jeg ved bare ikke hvor..
    Øv hvor irriterende, jeg hader at gi forkert info. *Ss*

• #43   14. nov 2010 Øv Øv og 3 gange Øv Lykke..hehe.. Men 1000 tak for at du viste mig DEN side,.
    Jeg TROR at jeg fandt ud af hvorfor jeg har fået den "skøre idé" prøv at tæl varianterne, jeg kendte jo kun de 6, for de har/havde kun 6 da jeg begyndte at købe WB, med Alaskan er der 7, så det må være der jeg er "faldet" i "fælden" *Griner højt af mig selv' og min stædige dumhed. ;o))

• #44   14. nov 2010 Cookie: he he, bare for at forvirre dig yderligere, så er der faktisk 8 varianter..Looooool
    Altså Blue Mountain, Dark Forrest, Wild pacific, Wild Duck, Green valley, Cold River, Range Lamb og sidst men ikke mindst Alaska Salmon:-)

• #45   14. nov 2010 Så Så Lykke..Hihihi..du gør mig jo endnu mere skør end jeg er i forvejen,
    jeg kan ikke forstå at det er SÅ lang tid siden at jeg tjekkede det, men måske er det den forhandler jeg har kigge "ind hos" som kun har haft de 6 varianter..

"shhyyy...jeg siger ikke til nogen at jeg endda har været inde på WB`s egen tyske side for at lede på et tidspunkt" *Ggg*
    Jeg fatter ikke jeg har kunne ta så meget fejl, men ok jeg kan ikke tysk så det har måske også noget at sige..LOOL..
    Nu har du fået mig til at tænke så min lille knold af en hjerne er ved at eksplodere og kl.er for mange til at jeg har bare en lille bitte chance for at fatte hvordan jeg har overbevist mig selv om de der "KUN" 6 varianter..nåe nej 7..Øhh 8..
    Nu er du sikker på der ikke er flere ikk, bare så jeg ikke laver fejlen igen igen...Hehehe..
    Du må da ha fået et godt grin på min bekostning, men det er ok..jeg er selv ved at få ondt i maven af at grine af mig selv...Jeg er vist "overtræt" go undskyldning ikk ;o))

• #46   15. nov 2010 Looooool, man kan jo heller ikke være alle steder og følge med i alt.....og ja, jeg er ret sikker på at der ikke er flere varianter:- ) Mon ikke du husker hvor mange der er nu...Loooool ja klokken er mange så du er lovligt undskyldt:-)

Kommentér på:
Wolfsblut

Annonce