{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

dyreplageri??? {{forumTopicSubject}}

efter at have læst tråden om staldhund, vil jeg gerne høre andres meninger om min nabos hunde, for jeg har følt at jeg burde gøre noget, men tænkte at jeg bare var en hysterisk bybo som lige skulle lære hvordan man gør på landet.
han har et nedlagt landbrug og to store broholmerblandinger, og de lever ude og i stalden, jeg syntes jo dette var mærkeligt, men han sagde at de er avlet til det.
den ene er så sky at man ikke kan komme til den, den bukker hovedet og gemmer sig lige så snart jeg kommer ind på grunden, man kan se ribbenene meget tydelig på den.
den anden hund som er meget mere selv sikker vil gerne snakke, den har mange små ar i hovedet og virker heller ikke ordentligt ernæret.
de bærer stød halsbånd og frekvensen er sat så højt at jeg som menneske kan høre når de bliver "zappet". eller nærmer sig grænsen. han er blevet anmeldt for halsbåndende 2 gange før, men han forsætter med at bruge dem, han betaler bare bøden.
jeg var jo total forfærdet efter denne samtale, hvor han selv fortæller mig om disse ting og ville gøre alverdens ting, men min kæreste siger at det er normalt på landet og det skal man ikke røre ved, mener i også at man skal se gennem fingre med dette og er det mig som blæser det op??? hvad ville i gøre i mit sted?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyreplageri???
  • #1   10. nov 2010 Der er ingen lov som forbyder staldhunde, så den del kan du intet gøre ved....
    Men du kan anmelde til dyrenes beskyttelse at du mener at der foregår vanrøgt, altså at hundene ikke får det foder de har brug for, Ligeledes kan du igen anmelde stødhalsbåndet!!

Jeg mener så ikke at det er en normal måde at holde hund på.... heller ikke her ude på landet... Jeg kender ingen landmænd der gør det!!

• #2   10. nov 2010 du melder ham på stedet jeg har selv boet på landet i over 30 år og tro mig det er ski ikk normalt sindsyge mandsperson hmm de der halsbånd er forbudte og hundene er jo ødelagt både mentalt og fysisk især hvis de er underernæret dette indlæg burde den 12 årige ski læse så fatter han hvorfor man ikk holder hund på den måde

• #3   10. nov 2010 at man vælger at have sine hunde ude og i stalden det kan man nok ikke kalde dyrplageri så længe der er læ og varme. Men at de er underernærede og går med stødhalsbånd mener jeg bestemt man skal gøre noget ved.

Jeg synes du skal undersøge hvor mange anmeldelser og bøder der skal til før der sker mere end bare en bøde, for det er bestemt ikke okay.

• #4   10. nov 2010 At hundene ikke kommer ind i huset ser jeg ikke noget slemt i.

Men de skal selvfølgelig have foder, vand og et tørt sted at ligge.. Og ingen stødhalsbånd

• #5   10. nov 2010 tak for de gode svar, hvad kan en dyrlæge gøre, tror i politiet tager det lige så seriøst som dyrenes beskyttelse?

• #6   10. nov 2010 jeg syntes bestemt ikke det er dyreplageri og holde hund i stalden, så længe hunden får en masse menneskelig kontakt, og der er vartm og tørt, men når det kommer til de der halsbånd og deres underærnærring så sys jeg det er dyreplageri.

• #7   10. nov 2010 jeg bor på landet og holder absolut ikke hund på den måde- meld ham for halsbåndene.... hmm ar i hovedet........?

• #8   10. nov 2010 Jeg syntes du skal kontakte dyrenes beskyttelse,du kan se kontakt oplysninger på deres hjemmeside.

• #9   10. nov 2010 Meld ham for halsbåndene som flere af de andre skriver. Og kontakt dyrenesbeskyttelse.

• #10   10. nov 2010 Stødhalsbånd er ikke lovlige i dk så meld ham med det samme! Forstår ikke der findes mennesker der anskaffer sig dyr for så at give dem sådan et uselt liv smiley øv hvor bliver jeg trist over det og når jeg så ser ned på min dejlige hund så tænker jeg lidt hmm ja du skulle bare vide hvor dejligt du har det, mad hver dag, godbider og ben at tygge i og laver du ballade ja så kunne jeg aldrig finde på at ligge hånd på dig, men højest fortælle dig at det bare ikke er ok, men 2 min efter er vi igen gode venner og halsbånd tja det har han kun på når vi går tur for vil ikke ødelægge hans pels smiley

• #12   11. nov 2010 jeg har intet imod stald/kennel hunde osv slet ikke, så længe de bare bliver passet/stimoleret og plejet ordentligt, halsbåndet er jeg ikke tilhænger af ....

• #14   11. nov 2010 Det er dyrenesbeskyttelse du skal ha fat i Politiet gør ikke en skid, jeg ville straks få fat på hjælp til disse hunde....

• #15   11. nov 2010 Pighalsbånd er ikke ulovlige.

Og har iøvrigt heller ikke noget problem med, at hunde bor i hundegårde, hvis der bliver taget sig af dem, og de bliver stimuleret det de skal.

• #16   11. nov 2010 jeg kontakter dyrenes beskyttelse i morgen og høre hvad de kan gøre for hundene.
    hvor er jeg bare glad for dette forum, for ellers havde jeg ikke gået videre med det.
    og det er jo en ting jeg bliver ked af på daglig basis, da jeg skal forbi hans gård for at komme i skoven med min egen hund.

• #17   11. nov 2010 osse min mening tag kontakt til dyrenes beskyttelse, og ja stødhalsbånd er forbudt.

• #19   11. nov 2010 Det passer ganske enkelt ikke at pighalsbånd er ulovlige.

Man må bruge dem på schæferhundeklubbens træningspladser, og det ville nok ikke være tilfældet, hvis de ikke var lovlige.

• #20   11. nov 2010 Stødhalsbånd er ulovlige men pighalsbånd er ikke... de sidste skal dog overholde mål + udformning som nedenfor beskrevet:

Bekendtgørelse 1999-12-16 nr. 1043
    om forbud mod brug af visse aggregater, halsbånd m.v. til dyr :

I medfør af § 11, stk. 1, § 12, stk. 1, og § 28, stk. 5, i dyreværnsloven, jf. lov nr. 386 af 6. juni 1991 som ændret senest ved lov nr. 80 af 9. februar 1999, fastsættes følgende:

- § 1. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe, når det aktiveres, er forbudt.

- § 2. Halsbånd skal være lavet af et materiale, der er velegnet til brug på den pågældende dyreart og ikke på nogen måde skader dyret. Stk. 2. Brugen af halsbånd, der på den indvendige side er forsynet med skarpe eller spidse pigge, er forbudt. Stk.

- § 2. stk 3. Til hunde må der kun anvendes halsbånd med en fast lukning eller med en glidelukning, der har en selvudløsende stramningseffekt. Disse halsbånd må på indersiden være forsynet med stumpe metalombøjninger eller tappe, der dog højst må have en længde på 8 mm fra underkanten af efterfølgende led.

- § 3. Overtrædelse af §§ 1–2 straffes med bøde.

- § 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2000.

- § 5. Bekendtgørelse nr. 600 af 12. juli 1993 om brug af halsbånd m.v. ved dressur af hunde ophæves.
    Justitsministeriet, den 16. december 1999
    Frank Jensen
    /Lise-Lotte Nilas

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentér på:
dyreplageri???

Annonce