Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tibetansk Spaniel
  • #1   10. nov 2010 Pelsplejen er ikke den værste, den er lidt som en cavalier i pelsen og min bliver børstet 1-2 gange om ugen.

Udover Pl ved jeg ikke om der er nogen sygdomme de er disponible for..

De sidste 2 ved jeg faktisk ikke men mon ikke man kan kigge lidt hos DKK???

• #2   10. nov 2010 ok .. tak for det

• #3   10. nov 2010 Er der ikke nogen der kan fortælle noget om denne race?
    Det kan du da lige tro jeg vil. Fortæller altid gerne om verdens bedste hunderace. Har kendt dem siden '90 og har selv 5 stk nu.

- Hvor meget tid tager pelsplejen?
    Pelsplejen er næsten ikke eksisterende. 10 min om ugen er normalt nok. Her foregår det ved at når jeg finder en filter på én hund så tager jeg hele flokken. Hvis ikke ilge det er fældetid så er de alle klaret på maks 20 min ellers 30.

- hvad skal man være obs på?
    Tibben er gennemgående en sund race, så der er heldigvis ikke så meget at være obs på.
    Før avl skal de øjenlyses og fra næste år tjekkes for PL.
    Det er RIGTIG mange år siden der sidst har været tilfælde af PRA eller andre alvorlige øjensygdomme hos en dansk tibbe, men vær obs hvis du får fra udlandet. Ikke alle har krav om øjenlysning.
    Hvis du kigger på DKK's hvalpeliste vil du dog se at nogle har disticiasis (indadvendte øjenhår). Hvis det kun er få bløde hår vil det sjældent genere hunden og der må da også avles på dem. Bare vær obs på om forældrene har MEGET våde øjne,
    PL er faktisk ikke et generelt problem i racen. Det er KSS, som har valgt at lave det til et fælles krav for alle klubbens racer. JA, det findes hos tibberne, men er ikke udbredt. Jeg kan ikke mindes at have set nogel lave det karakteristiske hinken med bagbenet. Men lad os nu se når hundene begynder at blive testet.
    Det største "problem" hos tibben er nok navlebrok. Hos langt de fleste er det så lille at det ALDRIG giver nogen form for problemer. Faktisk kender jeg slet ikke nogen som har været generet af det. Det kan konstateres allerede på den helt lille hvalp.

- hvilke opdrætter kan anbefales?
    Jeg vil ikke her i offentligt forum anbefale/fraråde nogle opdrættere. Altså lige bortset fra mig selv smiley
    Men send mig en PB med hvad du søger, så skal jeg give dig nogle forslag.
    DKK vil bare give en liste over (de nærmeste) opdrættere. Den kan du også finde på min linkside www.kennel-chulo.dk/link.html

- hvad koster den?
    Normalprisen for en tibbe er 10-11.000
    Der er dog mange hvalpe nu og derfor kan du finde nogle der er billigere.
    Min egen dreng på 7,5 md er sat ned til 8.000. udelukkende på grund af alderen. De fleste vil jo hellere have en lille hvalp i stedet for en unghund som allerede har fået den grundlæggende træning og overstået de fleste problbemer.

OG hvad vil du så ellers gerne vide om tibben?
    De har et fantastisk sind. Til det årlige træf på Nordfyn render 30-40 hunde frit i en stor flok, helt uden problemer. Kun løbske tæver har ikke adgang.
    De er meget adrætte og følger nemt med store hunde på tur. De fleste går dog i stor bue uden om alle former for vand. Puha, man kunne risikere at blive våd.
    De er meget intelilgente og drfor nemme at træne, hvis blot man forstår at motivere dem. Al hård træning er bandlyst, for så vil tibben gå sin vej og blive stædig.
    Tibben tipasser sig i meget høj grad sin familie. Den aktive børnefamilie vil opleve en hund som vil og kan være med i det hele. Den enlige ældre vil opleve en hund som synes det er helt fint bare at blive lukket ud i haven og tisse.
    Tibben er også enaf de meget få racer, som fås i ALLE farver. Der KAN ikke laves en fejlfarve.

Bare spørg om alt hvad du har lyst til. Udbreder gerne kendskabet til den vidunderlige tibbe.

• #4   10. nov 2010 Lotte: 1000 tak for din super beskrivelse. Det lyder til at den er lige det jeg søger.

Det jeg vil med denne viden, er at finde den rette lille hund til vores flok. Vi opdrætter boxer og har 5 stk. Vi udstiller i ind og udlandet og derfor er det med hunde en meget stor del af vores familieliv. Jeg har 4 børn hjemme og de elsker også hundene - men de har længe snakket om en lille en som de kunne være en større del af, i hverdagen. Desuden er der 2 af pigerne der gerne vil prøve at udstille, men med boxeren vil det være alt for risikabelt at sende dem i ringen, med så kraftfuld en hund.'

Det der tiltaler mig, er sindet - at jeg oplever at de kan med "alle". At de virker tilpasningsdygtige og sunde nok til at kunne følge med en stor hund. Det virker til at være en race der ville kunne gå sammen med vores boxer.
    Det med pelsen var noget der bekymrede mig, men det lyder til at det er til at overkomme -desuden så tror jeg at pigerne vil elske at børste den.

Da jeg jo er vant til med boxeren at stile efter det bedste, så er det jo også det jeg vil med denne race - men her er jeg jo på bar bund smiley så det jeg leder efter er en erfarend opdætter der vil øse ud af sin viden ogvil kunne finde en sund og rask udstillingstæve til mig, som også med tiden vil kunne bruges i avl.
    Jeg køre gerne til udlandet, hvis det er nødvendigt.

Så er det nogen der kender en sådan opdrætter så skriv evt en privat besked til mig. Jeg har kig på en opdrætter, men det er altid rart at høre fra flere.

• #5   10. nov 2010 Altid glad for at hjælpe især når det drejer sig om tibben.

• Rikke J
    Rikke J Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #6   27. jan 2017 Hvor meget er normalt at tibben sover i løbet af dagen??

Kommentér på:
Tibetansk Spaniel

Annonce