{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Til SÆLGER og KØBER af hund !!! OBS {{forumTopicSubject}}

Hey Alle ! smiley

nu har jeg gang på gang på gang på gang osv. !

set at man er 2 om at købe hunde, altså hr. & fru. jensen køber hund og de er begge ejere !

men så hvis de går fra hinanden så kan de ikke have hunde mere og så ska dyret sælges ! det er jo forrykt !

DERFOR ! syntes JEG at opdrættere såvel som købere kun skal købe hunden i EN! persons navn, så det er den person som har ansvaret for den pågældende hund

syntes det er for dårligt af BÅDE ejere og opdrætter at sælge/købe hunde hvor de står i 2 navne.

Jeg og min kæreste f.eks vil gerne have hund, så jeg sagde "findt, men så skal det KUN være den ene af os der ejer hunden på papir! så hvis vi en dag skillles ikke er i tvivl om hvem som skal have hunden med sig og sørge for den for et godt hjem, enten hos en ny person eller med den samme EJER"

så nu er det MIG som kommer til at have hunden på papiret, men mig og kæresten som har en hund sammen. på den måde er hunden bedre sikret mod at skulle flytte til nyt hjem hvis det går galt mellem mig og damen.

jeres mening om denne sag ? be om ! smiley

ps. Fortsat god aften til ALLE !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til SÆLGER og KØBER af hund !!! OBS
  • #1   9. maj 2006 Der vil jeg give dig helt ret..
    Det er nu mest synd for hunden at den skal sælges bare fordi at dens ejere ikke kan sammen..

• #2   9. maj 2006 jamen er da fuldstændig enig, når jeg køber en hund så er den da mit ansvar, kunne iøvrigt ikke finde på at dele hund med nogen.

• #3   9. maj 2006 Jeg synes at man bør prøve at se hvem hunden bedst er tjent med når uheldet endelig er ude...

Det nytter f.eks ikke noget at min kæreste får gennemtrumfet at det skal være hans hund, hvis det alligevel kun er mig der går op i træning. Eller hvis det absolut skal være min hund og det viser sig at jeg ikke har råd til at beholde den..

Ideen er god nok, men hvordan bestemmer man hvis hund det er til at starte med?

• #4   9. maj 2006 Synes det er fint med én ejer på papieret, hvis man kan blive enig.
    Synes man skal snakke med hinanden før man køber hund i tilfælde af skilsmisse, desværre er det ikke mange der gør det.

• #5   9. maj 2006 Michael står som ejer af Baltazar på papiret altså :o)
    Vores opdrætter sagde også at det kun var en af os som skulle stå som ejer.

• #6   9. maj 2006 Hos os var der slet ikke noget at diskutere... Jeg betalte så også af mine egne penge for ville aldrig risikere at skulle skilles fra Victor... og heldigvis var det okay med min kæreste at det er mig der står som Besidder - Han er sikker på vi bliver sammen.. (om ikke andet end så for Victor´s skyld *lol*)

• #7   9. maj 2006 det er noget man indbyrdes snakker om FØR man vælger hvalp, sted og resten af det !

hva så hvis dig og kæresten ikke er enige om hvem der er bedst egnet til at have hunden når i så skal skilles ? hvad gør i så ?

• #8   9. maj 2006 Jeg giver dig ret Kenneth.. Bella står også kun i mit navn.. Kan ikke se nogen grund til at der skal stå to ejere..

• #9   9. maj 2006 flot skrevet, kan ikke være mer' enig med dig. Hos os er det også mig der står som ejer af Nicki, vi snakkede faktisk om det dengang vi købte Nicki, man ved jo aldrig om man går fra hinanden, selvom jeg ikke håber det nogesinde sker

• #10   9. maj 2006 nej det er ikke tæsk til nogen eller noget smiley tvært i mod ! det er så folk måske kan åbne øjnene og se på alle dem som har lavet fejlen at være "dobbel-ejer" på en hund og så er blevet skilt.

dette er mere en guide end et opkast smiley men lidt opkast er der. hehe

• #11   9. maj 2006 Jeg kan kun give dig ret i at folk skal begynde at tænke si bedre om -

Men jeg tror sgu desværre ikke at et papir omkring ejerskabet - kan gøre at de væger at beholde hunden ved en evt skilsmisse... !! Tror der spiller mange flere ting ind - skal flytte ti evt ny lejlighed - man må ikke have hund der -
    Man bliver alene og skal arbejde fuld tid - og hente unger - er først hjemme kl 18 etc etc etc... !!

Folk kan overskue hunden når man er 2 om den - men ikke alene -

Her står hundene i mit navn... Og sku det en dag gå så galt at vi valgte at flytte hver til sit - er der en af hundene jeg ikke skal have med - Fordi min mand ville hade at skulle flytte fra den - ( at jeg så mener at det ville være synd at skille dem er en helt anden sag - ) og den diskussion kunne vi altid tage til den tid - smiler... Men bare fordi hundene står i mit navn, føler jeg da ikke den fulde ret til at snuppe alle 4 med ved en evt skilsmisse - det er trods alt VORES hunde... !!

Men én af os blev det - smiler...

• #12   9. maj 2006 Jamen jeg er enig med dig.

Men man kan aldrig sikre sig helt, det kan være at ingen af parterne har råd til at blive boende og det de får tilbudt, tjaa der må måske ikke være dyr.

Fie er også min og bliver her og skulle jeg selv komme i den situation mht. til bolig, så kunne jeg i værste fald få noget familie til at passe hende indtil jeg fandt et sted jeg måtte have hund.

• #13   9. maj 2006 Kenneth H
    Aner det ikke. Jeg har været single i 6 år... smiley

Men min moar og hendes kærest måtte af med hovawarten på trods af at der kun var en ejer.. det er dog en *lidt* mere kompliceret historie

Bortset fra det, så kan man også godt se hvem der bedst er tjent, selvom man kun er én ejer (for lige at rette på mig selv). Jeg kan bare ikke klandre folk for at registrere på den måde. Det er jo trods alt et familiemedlem for begge parter.. ligesom børn (som jeg hellere ikke har nogen af).

• #14   9. maj 2006 ja indrømmer at jeg ikke fatter at hvis der er børn, så kan folk nærmest slås i retten over hvem der skal have barnet, hunden ryger for det meste ud af døren i en fart. der er ikke overtallet som beholder hunden.

• #15   9. maj 2006 det med bolig viser bare hvor lidt man vil have sin hund jo, HVIS man virkelig elsker sin hund, kan man evt. få hunden passet eller flytte i en lejlighed hvor man må have hund.. kan ikke se hvorfor man bare flytter væk fra sin elskede hund ? min hund bliver da det barn jeg ikk ehar med kæresten ! og jeg ville ALDRIG drømme om at efterlade et barn fordi jeg ikk må have den med i den slags lejligheder, så ville jeg finde nogen som kunne passe hende evt et stykke tid ?

• #16   9. maj 2006 Jeg regner da bestemt ikke med at skulle skilles, så vi står da som ejere begge to.

Hvis han skrider en dag, ja så er det jo mig der træner Charlie og mig der går hjemme med ham til daglig, Så han bliver da helt sikkert sammen med mig.

Min datter og svigersøn står da også begge som ejere, men her er det også hende der har hund.

Jeg mener bare at man skal spørge hunden, eller sagt på en anden måde. Voksne mennesker ved jo godt hvor hunden helst vil være.

• #17   9. maj 2006 HVIS Michael og jeg gik fra hinanden, ville jeg IHVERTFALD få Daisy. Det skal jeg bare for hun er MIN hund.
    Jeg har trænet hende osv og Michael kunne aldrig give hende det jeg gir hende. Det ved han også godt *ss*
    Mht Baltazar, ville jeg nok ikke ha råd/plads til at ha 2 hunde, så han ville nok blive hos Michael til jeg fandt på noget :o)
    Er jeg også RET sikker på jeg ville få ham ;o)
    Nu kender jeg ikke Baltazar så godt endnu, men indtil videre er det også mig som render og passer ham. Michael gør også lidt, men jeg gør nu mest.
    Nu er Michael heller ikke det største hundemenneske som jeg, så jeg tror han ville gi mig penge for at jeg kunne tage begge hunde *GG*

Ej hold da op for noget at skrive om :o)
    Michael og jeg går ikke fra hinanden ;o)

• #18   9. maj 2006 Jeg er heeelt enig..
    Her er det mig der har "rettighed" til Peppo HVIS vi en dag skulle gå fra hinanden smiley

• #19   9. maj 2006 Så er det juridiske også på plads i tilfælde af at en af parterne dør.

• #20   9. maj 2006 nej man TROR ikke at man går fra hinanden, man ved det aldrig.. og hvis det så sker, hvad så hvis man alligevel bliver uvenner over hvem der skal have hunden? så har man den backup at den som står på papiret egentlig har retten til hunden, for det er noget man har AFTALT FØR man fik hunden.!

hvis både min kæreste og jeg var sammen om at stå på papiret og vi begge elskede hunden og vi så gik fra hinanden så ville det jo være svært at skille sig af med den, men en af os skal jo gøre det ? og ¨så har man så den sikring at der kun står en ejer på papiret!

• #21   9. maj 2006 Jeb, FF hvor svært kan det være.
    Man er vel voksen og sit ansvar bevist, inden man anskaffer sig et levende væsen.

• #22   9. maj 2006 min far gik fra sin kone den gang og de havde 2 hunde, som hun ABSOLUT ville have og det ville han også ! og de kunne ikke blive enige om noget osv. så min far han med tårer flyttede hundene ud på en gård med nogle mennesker som kunne tage sig af hundene resten af deres liv !

det var det sværeste valg i hans liv siger han!

• #23   9. maj 2006 Kenneth H

Ja ja.. det er let nok at aftale den slags før man har fået mulighed for at knytte sig og få et forhold til dyret...

• #24   9. maj 2006 mener at det er den som står som ejer i hunderegisteret, der er den gældende ejer af hunden

• #25   9. maj 2006 Ulla hva gør du hvis din mand elsker sin hund så meget at han ikke vil af med den? nu ska du ikk sige at han godt vil lade dig tage den fordi du træner den mest, hva nu HVIS han gerne vil have den meget og du også vil ? hvad gør i dog så ??

hvem skal så eje hunden ?

• #26   9. maj 2006 Kenneth. Hvad så hvis det er den forkerte person som ejer hunden ?? Skal der også kun stå en ejer osv. når og hvis du får børn ??

• #27   9. maj 2006 Nu kender jeg Michael og han kunne aldrig tage sig af en hund alene... og slet ikke to :o)
    Men ja, kan godt se hvad du mener!
    Daisy er heldigvis MIN hund. Jeg står som ejer af hende og som sagt, ville jeg ikke har råd/plads til at ha 2 hunde alene.
    Så det er nok meget godt sådan som det er nu *ss*

• #28   9. maj 2006 Seb: den som nu har lagt presset kan være børnene.. kan være begge parter...

• #29   9. maj 2006 Kenneth. Det gør han da, men man skal da ikke se på hvem af os der elsker hunden mest, man skal se på hvor hunden ville have det bedst.

Nøjagtigt ligesom med børn.

• #30   9. maj 2006 Ulla: Aaah, nemlig...

• #31   9. maj 2006 Hvis så man kan se og man er enig om at den som står på papiret ikke egner sig til at eje hunden forsat efter skilsmisse, så må man jo lave et ejerbytte ? det er jo kun så man ikke skal SKÆNDES om at få hunden.
    hunden ska ikke være en plage, men en glæde at have ! og hvis hunden er en plage for folk hvis de skilles skal de slet ikk være hundeejere

sorry men det er min mening. ! jeg mener at man skal være en på papiret, men 2 om at leve med den(hvis man er et par selvfølgelig) på den måde kan man bedre undgå bøvl. mener jeg

• #32   9. maj 2006 okai ulla, men hva så hvis din mand syntes han egner sig bedre til at have hunden end dig ?

• #33   9. maj 2006 Jeg mener at du snakker om noget helt andet......nemlig om hvem der er en "ægte" hundeejer.....og det har ikke så meget med papir og navne at gøre!!!!

• #34   9. maj 2006 ....og ikke kun "ægte" hundeejer...også katteejer.....hesteejer....hamsterejer.....fiskeejer......

• #35   9. maj 2006 jeg snakker om at jeg syntes det ville være bedre for hunden hvis der kun var en ejer på papiret, så ville det være nemmere at have hunden efter et evt. brud på ens forhold.

så ved hr. og fru. jensen hvem der har ansvaret for den lille hund.

MEN hvis nu den som står på papiret ikke vil have hunden, så kan man jo selv bestemme om man vil lade den anden overtage hunden.

• #36   9. maj 2006 ja sådan set med alle dyr !

nok ikke lige fisk og hamstre ? der er ikk stamtavle og papirer osv. smiley men ellers ja

• #37   9. maj 2006 .....en person der tager det ansvar det er at have et andet levende væsen i sin magt og vide at netop det dyr er dybt afhængig af NETOP DIG!!!!!!

• #38   9. maj 2006 Kenneth. Det problem har vi heldigvis ikke. Har går på arbejde og jeg går herhjemme og passer vores dyr.

Det er nøjagtig de samme spørgsmål der dukker op, når et par skal dele børnene.

• #39   9. maj 2006 hva så hvis begge har pladsen, tiden, lysten og pengene og kærligheden til det ?

• #40   9. maj 2006 jo, men med børn kan man gå ad rettens vej, det kan man ikke med dyr desværre !

• #41   9. maj 2006 Sebastian: Ja, det kan jeg godt følge dig i. Unge par der køber fælles dyr kan jeg hellere ikke tage seriøst, men etablerede ægteskaber/længerevarende forhold mellem voksne mennesker hvor parterne kender hinanden godt.. ja.. der synes jeg ikke at det er dumt
    Selvfølgelig er der ingen sikkerhed for at det holder, men der findes intet sikkert i denne verden og jeg vil ikke automatisk miste mit elskede kæledyr fordi jeg en gang sagde ja til det forkerte stykke papir. Man må kunne tale om det som voksne mennesker.

• #42   9. maj 2006 Kenneth man går ikke rettens vej med børn, medmindre en af forældrene er egoist. for man ved godt hvor børnene skal være.

Hvis begge absolut vil have hunden, hvilket jo ikke kan lade sig gøre hvis den ene part flytter. jamen så må i jo blive sammen, hæ hæ

• #43   9. maj 2006 jo, men i den situation kan det være man ikke er et voksent menneske ?

lidt mærkeligt eksembel men ja:

2 udsultede mennesker i afrika ville ikke kunne enes om hvem som skulle have den ENE chokoladebar de har ? de ville ikke blive enige !

eller ville de ?

• #44   9. maj 2006 Kenneth H
    Nej, de ville skændes indtil en af dem åd den i trods og døde af sukkershock....

• #45   9. maj 2006 hehe ja garanteret smiley

• #46   9. maj 2006 Kenneth H
    Du glemmer jo at den samme situation er endnu værre hvis det er din kæreste der beholder hunden som hævn og har ejerskabsbeviset i ryggen. Du glemmer at sætte dig i *ikke ejeren*s sted.

• #47   9. maj 2006 Øhhhh så blev jeg usynlig før jeg døde og blev et genfærd.....surt show....

• #48   9. maj 2006 FF- tror du man kan det hvis man begge vil have den ? og man er ved at bryde op i forholdet ?

har ikk prøvet det så ved det ikke ! smiley

• #49   9. maj 2006 men min pointe var vel ! TÆNK JER OM FØR I KØBER HUND !

den ska være hos jer/dig resten af dens liv !

syntes ikke man kan være det bekendt over for en hund bare at sælge den !
    syns det er synd !

• #50   9. maj 2006 skulle sg da også bare være blevet nede i min etværelses med låg.....godnatter til alle......

• #51   9. maj 2006 Kenneth. Nej du skal nok ikke forvente at det bliver nemt.

Men hvis man tænker på hunden i stedet for på sig selv og sine egne følelser, så er det ikke så svært endda.

• #52   9. maj 2006 Kenneth H
    Det er skam også en rigtig god pointe, men der er mange ting der er meget vigtigere end det stykke papir.

• #53   9. maj 2006 Kenneth. Der er vi helt enige. Du har så evig ret.

• #54   9. maj 2006 jo, men det papir KAN hjælpe på det.. ikke at det GØR, men det KAN. !

jeg vil personligt aldrig være 2 om at eje nogen af de hunde jeg ska have med damen.

der skal det være en af os som er ejeren rigtigt og så er vi 2 om at leve med den. det syntes jeg er mest rigtigt

• #55   9. maj 2006 Nu vil jeg smutte. Fortsat rigtig god aften og hygge til alle.

• #56   9. maj 2006 Kenneth H

Og jeg synes at det lyder fornuftigt.. Paranoid, men fornuftigt.

Er du så flyttet hjemmefra og fået job el. SU-berettiget studie når du køber hund?

• #57   9. maj 2006 er ikke flyttet smiley men har job. er ikke 18 endnu !

• #58   9. maj 2006 Køber du hund med DKK stambog kan der være 10 ejere - det er den, hvis navn står først, der er dispositionsberettiget over for DKK og som sådan også ejer af hunden - de andre på stambogen har slet ikke noget at skulle have sagt! Så som opdrætter er man jo ude over at få skudt i skoene, at man skal sælge hunden til een (1) person - det kommer helt af sig selv ....

• #59   9. maj 2006 okai det der var jeg ikke klar over ! smiley men man lærer hver dag !

• #60   9. maj 2006 Fed tråd, bare lige et spørgsmål der banker i baghovedet..

Ni er det mig der står på papirerne herhjemme, men hvad så hvis vi begge gerne vil have hunden, skal jeg så bare sige til manden---> no way Jose , jeg står som ejer, så du kan råbe og skrige lige så tosset du vil.

Ville det være fair overfor ham, når nu vi begge er lige glade for Aiko???

• #61   9. maj 2006 HVIS i ikke kan blive enige om det er der jo papiret at følge, for i har vel aftalt at du stod på papiret af en årsag ?

hvis nu i går fra hinanden og i elsker hunden lige meget. så har du retten til hunden i sidste ende jo. da du står på papiret som ejer.

• #62   9. maj 2006 Hold da op, jeg skal da til at læse ordentlig igennem, før jeg skriver en kommentar

• #63   9. maj 2006 ja jeg står på papirerne, fordi manden var på arbejde, dengang Aiko skulle til det første dyrlægebesøg hos os og jeg ikke må skrive under for ham..

• #64   9. maj 2006 okai. dvs. i har ikke lavet en aftale om det før, du står der bare fodi lægen kaldte smiley

hmm så er det jo egentlig stadig dig som har retten, men det er kun hvis i ikke kan løse det ved at snakke. og IKKE ved at sælge hunden.

• #65   9. maj 2006 Jamen er det så fair overfor hunden???

Hvis nu han er mere glad for min mand (ha ikke mors hund), men hvis nu han var, så er det da ikke fair hvis man er egoistisk og hunden kan jo ikke fortælle hvem den er mest glad for.

• #66   9. maj 2006 som sagt er alt dette ikke noget jeg selv har prøvet gudskelov ! men jeg siger bare hva jeg mener og tror man skal og burde gøre i gældende situationer

smiley

• #67   9. maj 2006 jo med sit kropsprog

• #68   9. maj 2006 det er jo der man må være realist og se hvad der er fair over for hunden, hvis ikk man kan det så tilhører hunden den som har ejerskabet på papiret jo ? ligesom børn

• #69   9. maj 2006 jeg prøvede med min ekskæreste at købe hund (barko)
    og da vi så gik fra hinanden var jeg den eneste der ville tage hunden.

Stod så i den ulykkelige situation at skulle tage stilling til om han skulle aflives eller ej, spurgte jeg ham hvad jeg skulle gøre og han sagde det var min hund, så det måtte jeg tage stilling til...

Men her to år efter bliver jeg stadig bebrejdet af ham for at jeg tog stillingen om Barko skulle aflives eller ej.

Så jeg har prøvet situationen

• #70   9. maj 2006 hov regningen er dårlig... her 4 år efter skulle der stå

• #71   9. maj 2006 okai ! var det svært at tage stilling til om du så skulle beholde hunden eller aflive den ?

• #72   9. maj 2006 nej det var først et stykke tid efter vores brud jeg måtte stilling til det og det var fordi Barko havde en hjernebrist, da han som lille er blevet slået, af ham vi købte ham af..

Ellers havde jeg nok haft ham den dag i dag

• #73   10. maj 2006 PKAs Pia A - det er det jeg siger jo, der er mange som netop IKKE er voksne nok til at vide hvad der er bedst for hunden, se alle de annoncer der er ! med dyrene !

derfor KUNNE det være en hjælp at man kun var én om at eje hunden, men alle parter levede sammen med den. så ville det være lidt nemmere ved et evt. brud at finde ud af hvor hunden står henne ?`

• #74   10. maj 2006 Rigtig godt indlæg, som giver stof til eftertanke ! *s*

Kommentér på:
Til SÆLGER og KØBER af hund !!! OBS

Annonce