Hvilke seler er gode? {{forumTopicSubject}}
Her ganske snart skal vi have en skøn lille westie hvalp. Vores opdrætter går selv helt frit med sine hunde og har derfor ikke den store erfaring på området. Men der hvor vi bor er vi nødt til at finde en god løsning. Vi vil derfor investere i en sele, men er meget i tvivl om hvilke der er gode.
De findes jo i 717 varianter modeller og størrelser. Er der nogen der har gode erfaringer med en bestemt type? Og er der nogen der ved hvilken størrelse man skal købe til en 9 ugers hvalp og op? Jeg er mest interesseret i seler der ikke "fylder" så meget på hunden så den kan være så fri som muligt.. (og jeps jeg ved at en sele til hvalp skal skiftes ud når hunden vokser.)
Håber der er nogen der har gode råd..
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.252
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
Jeg er nødt til at skulle kunne holde bare en smule styr på vovsen når vi skal ud blandt andre hunde mennesker og dyr. Jeg læser stolpe op og ned om at det er "skadeligt" at bruge alm halsbånd til den. Jeg vil gerne høre hvad den bedste løsning er? Klart at en hvalp ikke skal ud på 8 km gå ture, men det er nu heller ikke smart bare at lade den løbe frit hvor der er trafik osv. Forslag er ønsket Tak ..
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Om den står der:
Universal sikkerhedssele, der passer til næsten alle typer biler. Monteres enkelt i bilens eksisterende sikkerhedssele-system. Sikkerhedsselen kan også bruges som almindelig hundesele, når hunden skal luftes.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.610
Personligt har vi både en hurtta y-sele og en K9, er rigtig glad for dem begge. Det er dog dyre seler at købe fra den er helt lille hvalp, da de jo vokser rigtig meget de første par måneder, så der ville jeg nok bare købe en billigere sele (vi havde en ferplast tror jeg den hed.)
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
Vi glæder os rigtig meget til at få hvalpen hjem så derfor gøres forarbejdet
Vores opdrætter har sat et lille halsbånd på vovsen allerede, men det er til pynt og navneskilt. (og så der kan kendes forskel på hvalpene før de flytter hjemmefra)
Men dejligt at få lidt navne så jeg ved hvad vi kan kigge efter
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 47
http://www.dogshop.dk/shop/julius-k9-114c1.html?gclid=CNqYz8qQh6UCFYeEDgodmAuvOw
Hvilke seler er gode?