{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.093 visninger | Oprettet:

Social/service hund {{forumTopicSubject}}

Sad og snakkede med min Støtte/kontakt person, som snakkede om at det evt var muligt for mig at få sådan en hund.
Har en ordentligt omgang psykisk sygdom i baggagen og en hund ville gøre dagen lettere for mig .

hun snakker om at den er lige stillet med en servicehund/førehund og derfor vil være muligt at få dispensation til at have den i en lejlighed hvor man ellers ikke må have hund.

Men er der noget om det ? synes når jeg googler det , kræver det umiddelbart at man samtidig er fysisk handikappet (hvilket jeg ikke er ).

Eller må jeg bare indse at jeg ikke kan få hund før jeg engang har råd til at flytte , jeg griber nok bare efter et halmstå, men synes bestemt det var værd at kigge efter, da jeg ved min livskvalitet vil blive så meget bedre.

så er der nogen der ved noget , eller bare ved hvor jeg skal henvende mig for at få svar, så vil jeg blive evigt taknemmelig..
For situationen som den ser ud nu er bare ikke muligt i længden. tror gerne familien snart vil have deres hunde for dem selv. i stedet for jeg låner dem hele tiden

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Social/service hund
  • #2   25. okt 2010 jeg har lavet en opgave om socialhunde, og der fortalte brugerne mig at netop socoalhunde ikke anses som et værktøj ligestillet med førerhunde, så de må feks ikke komme med i butikker eller skole =(

• #5   25. okt 2010 Prøver lige at svare fra en ende af glemmer jeg noget så sig til.

Janni N: vil jeg prøve, kunne da være hun ved noget. Tak for link det vil jeg kigge nærmere på

Pernille : Desværre har Lucky lukket øjene for sidste gang, men uanset var han ikke udad vendt nok, kunne ikke få bugt med den sidste rest af angst overfor mænd desværre.

Nina. Det gør ikke så meget at den ikke kan/må hjælpe mig inden i butikken, men det er vigigt at den kan hjælpe mig derned og generelt ud af døren (har socialangst i svær grad) og være "focus punkt" så folk ser den og ikke hende der prøver på at krybe i et musehul.

Dorte Ja har forsøgt med en dispensation, men udlejer siger han kun giver det til service hunde, men hvis en socialhund ikke er ligestillet med servicehunde hjælper det jo ikke meget. Men har ikke helt opgivet endnu, men kan han ikke overbevises Så må jeg jo undvære, for vil ikke risikere at stå med hund og barn uden tag over hovedet., også ellers "bare" bide tænderne sammen og håbe på jeg kan finde et sted at bo hvor hunde er tilladte , og bygningen ikker er af beton som min datter ikke kan tåle.

• #7   4. jun 2011 Nej der er ikke sket yderligere , blev nødt til at flytte pga en voldelig underbo, og fik hos min nye udlejer lov til at holde en lille/mindre hund.

Så kom aldrig videre med det .

Kommentér på:
Social/service hund

Annonce