{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.205 visninger | Oprettet:

Er min hvalp for tyk? :s {{forumTopicSubject}}

Heej allesammen.. jeg er førstegangshundeejer og har fået en lille "moppe" hvalp ved navn Noah ... jeg er ofte i tvivl om han er for tyk, for han er blevet meget tung på det sidste men spiser ingen ting ? ... hvad vejede jeres mopsebarn i 9 ugers alderen (han) og hvor meget burde han veje ? han bliver fodret med det han fik fra avler der er 16 % fedt i og han får ca 25 g om dagen fordelt på 3 gange (morgen, middag, aften)... Hvornår er han for overvægtig og hvornår er han undervægtig ? .. han vejer næsten halvandet kilo nu :S ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min hvalp for tyk? :s
  • #1   23. okt 2010 En mopshvalp på 9 uger kan ikke være for tyk !!!!!!!

Er mere bekymret over dette du skriver i din profil - håber da sandelig at I har været forbi dyrlæge med hunden !!!!

citat
    18-10-10
    Noah fik desværre en skidt start hjemme hos os da han idag da vi var ude og gå faldt der en af de store grønne kommuneskraldespande ned over ham og han har fået en flænge i poten mellem tærerne og han har et hævet bagben så han går rundt og halter og han er lidt pjevset idag og vil helst bruge tiden på at sove og undgå at gå..
    Men han har dog også lært en komando, nemlig SIT (:..
    håber at han snart kommer sig da jeg er lidt ked af at min lille baby (som han jo er) skal have ondt...

• #2   23. okt 2010 når en mopshvalp er 8 uger plejer de at veje 2 kg, så han er nærmere undervægtig!! en så lille hvalp skal kun gå korte ture på ca 5 minutter.

• #3   23. okt 2010 At dømme efter dine billeder, synes jeg han ser lidt mager ud?
    En så lille hvalp skal IKKE være kantet, men trind og rund.
    Desuden mener jeg, at et foder med det indhold du beskriver, ikke kan være et hvalpefoder af ordentlig kvalitet.
    Du skal måske ikke bruge så meget tid på at veje foder af, men bare give ham, hvad han kan spise.

• #4   23. okt 2010 Og så lige få en dyrlæge til at konstatere om han kan have andre skader end et skadet ben, der kunne jo sagtens være alvorlige indre skader??

• #5   23. okt 2010 vores lille mopsepige er 8 uger og vejer ca 1,5 kg og hun får 25 gr 4 gange dagligt plus det løse. Så hvis de skal veje2 kg er hun klart undervægtig men jeg syntes da hun er pæn buttet selvom hun ikke spiser det hele

• #6   23. okt 2010 vi har været i kontakt med dr.dyr og han sagde at med ro og sæbevand skulle han nok komme sig, og det skal også siges at han er kommet sig...

Er mere bekymret for hvad han skal veje.. han var i god stand da vi fik ham i mandags fra avler hvor han næsten lige havde været ved dyrlæge til sit første stik (og der vejede han knap et kg)... og han har taget et halvt kg på siden mandag og han er begyndt at blive "rund" og da han er mops har han nemt ved at blive overvægtig hvilket jeg selvfølgelig ik ønsker..

• #7   23. okt 2010 Vi har haft kontakt med doktor dyr og forklaret hele situationen + vi læste i vores førstehjælpsbog... og fra begge steder lyder det at det bar skal holdes rent og have ro... og det har os hjulpet for der er intet at se mere... og han får det der hedder Alnatura med 16 % fedt i og det er ca 8-9 g 3 gange om dagen som anbefalet fra avler... og til jer der synes han "ser" mager ud så kig lige mit album med helt nye billeder (fra idag) og bedøm derfra for jeg synes IKKE han ser mager ud... og til alle jer andre brokkehoveder... det her er et forum om hvor meget han skal veje og ikke om hans skade... vær venlig at respekter det... har i indvendinger eller dokomentation på at min hvalp bliver behandlet dårligt så henven jer personligt til mig og ikke i forummet med mindre jeg opretter en tråd med dette...

• #8   23. okt 2010 Hvalpe må meget gerne være små buttede størrelser. Og specielt mopsen, der jo heller ikke er nogen slank hund som voksen. Synes 25 gram er meget lidt til sådan en hvalp.

• #9   23. okt 2010 Det er efter vejledningen fra posen, avler og dyrlægen, men det kommer jo også an på fedt og vitaminindholdet og dette foder er meget konsentreret og derfor er det ik nødvendigt med mere...

• #10   23. okt 2010 Hvalpe må da ikke meget gerne være små buttede størrelser?

Om det gælder for andre racer, det ved jeg ikke, men store racer skal dælme ikke være buttede, de skal være slanke - helst lidt for tynde end lidt for tykke.

Jeg er nysgerrig efter at høre, hvorfor en mops skal være rund?

(Sorry, trådstarter, jeg håber spørgsmålet er ok i din tråd?)

• #11   23. okt 2010 Har aldrig hørt at en hvalp skal være tynd. Måske en unghund, men sku ikke en 8 uger gammel hvalp. De skal være buttede.

• #12   23. okt 2010 Tinna, en otteugers hvalp af stor race må ikke være buttet. Den skal være slank, ikke tynd.

Det er katastrofalt for en hund af stor race at vokse hurtigt, og får den så meget næring, at den har overskud af det og dermed tager på, så vokser den også for hurtigt, hvilket kan give skader på leddene.

• #13   23. okt 2010 Ok, jeg har aldrig haft stor hund, så det er ny viden for mig smiley
    De små hvalpe jeg har haft, har alle været buttet.
    Jeg var ved at slanke Lilly, da hun var hvalp, fordi jeg synes hun var for fed og fik strengt at vide af dyrlæge og andre hundefolk, at det måtte jeg ikke. Så det er det jeg er gået efter siden.

• #14   23. okt 2010 det er bar meget forskel på en som dine små racer og så mopser.. da der ikke skal mere end 500 g til at en mops er overvægtig og ikke kan ståå på sine ben.. og jeg synes bestemt at det billede du linkede til at mopsen er aaaalt for tyk... se hvor dens ryg buer.. den kan slet ik holde sin mave?

• #16   23. okt 2010 så du vil mene at min er tilpas eller? siden i mandags har han taget et kilo på ? ...

• #17   23. okt 2010 Som hovedregel skal en mops veje:
    2 mdr = 2 kg
    3 mdr = 3 kg
    4 mdr = 4 kg
    5 mdr = 5 kg
    6 mdr = 6 kg
    7 mdr = 7 kg
    og herefter stopper det så.

• #18   23. okt 2010 Tror slet ikke at du skulle have haft en mops, når du kan mene at de ser for tykke ud!!!!!!

• #20   23. okt 2010 Desuden er det værste du kan gøre er at give en mops et halsbånd på når i går tur, 80 % af mops får nakkeskader af halsbånd - så køb en lille sele til ham!!

• #21   23. okt 2010 Hvis du synes han er lidt " vommet" Kan det skyldes at han har orm smiley - synes i skal tage til dyrlæge og få tjekket hans afføring smiley - Held og lykke med ham, han ser deeejlig ud..,.

• #22   23. okt 2010 han har bestemt ikke orm, for det er ikke mere end en uge siden han fik sidste ormekur..

• #23   23. okt 2010 Gitte h.... Jeg bruger KUN hans sele når han er på gåtur...

• #24   23. okt 2010 Har du en voksen til at hjælpe dig, for jeg synes da det lyder meget mystisk.

Jeg vurdere ikke om han er tyk eller tynd, men synes 25 g mad om dagen lyder som meget lidt. Vores hvalpe en Boston fik ca. 30 g x 3 om dagen, da han var 8 uger.

Derudover siger du først at han har taget ca. 500 g på siden i mandags og nu siger du 1 kg. Det synes jeg lyder voldsom og meget mystisk, når man også tænker på, at han kun har fået 150 g mad på de 6 dage. Så hvis det passer må han da gå og spise noget andet ud over sin mad, ellers forstår jeg ikke hvordan det skal hænge sammen...

• #25   23. okt 2010 mente et halvt (det gik lidt stækt med at skrive) ...
    Jeg synes bare det er meget underligt da det er det der står alle steder... men det kan heller ik nytte at overfodre ham nu når dyrlægen siger han er i god stand som 8 ugers da han vejede 1 kg... og i siger han skulle veje 2 kg p det tidspunkt... ? ... skal jeg så virkelig hælde så meget foder i min hund at han bliver overfodret på meget kort tid ? ... det er i hvertfald hva jeg kalder dyreplageri...

• #26   23. okt 2010 Glem ikke at mange dyrlæger simpelthen ikke ved hvordan en mops skal se ud....... hør hellere på opdrættere der netop har erfaring med mopshvalpe.

• #27   23. okt 2010 Hvad er begrundelsen for, at mopshvalpe skal være tykke? Og voksne mopser også, i øvrigt?

• #28   23. okt 2010 Maria, jo, men hvorfor skal de helst have det? Hvilken nytte har de af hvalpefedt?

• #29   23. okt 2010 Jeg håber en mopsekyndig vil svare, for jeg er også helt blank. For mig er det ulogisk ;o)

• #30   23. okt 2010 Jeg kan bare ikke forstå hvorfor han skal veje over 2 kg allerede som 9 ugers.. når man siger de skal veje 8-9 kg som voksen ?

• #31   23. okt 2010 Jeg synes stadig det lyder af lidt mad, og ved ikke hvor du ser at det står alle steder?
    Og selvfølgelig mener jeg ikke, at du skal overfodre ham, men der er vel også en mellemting imellem meget lidt og så overfodring...

Jeg forstår så stadig ikke, hvordan han kan tage 500 g på, når han kun har fået 150 g mad. så må han jo spise en stor del af noget andet og alt efter hvad det er han får en større mængde af udover sin mad - kan det jo være sundere for ham at få mere rigtig mad...

• #32   23. okt 2010 Jeg kan bare ikke forstå det... du siger du har forstand på mops... ja måske... men hvad er meningen med tape på ørerne ? "Fordi hans ører skal være som jeg vil ha dem" jaa... du mishandler din hund for dit eget syns skyld.. og han er altså tyk, han kan næsten ik ståå på sine ben.. og han burde have sele på i stedet for kvælerdressurline ...

• #33   23. okt 2010 ! Tenna og Noah !

Du taler da vist som du har forstand til, hva?

• #34   23. okt 2010 han får kun det og så omkring 10 godbidder da vi jo træner ham mens han er hvalp, men det han får er der en god fedtprocent i og det er derfor jeg ik tør give ham mere når han tager så meget på?...

• #35   23. okt 2010 Tenna, stir dig nu ikke blind på fedtprocent. Det er en hund dette her, ikke et menneske.

• #36   23. okt 2010 Mit indlæg startede med at jeg bare ville høre andre mopseejere hvad deres hvalpe vejede i 8-9 ugers alderen... og så endte det med at de synes jeg mishandler min hund når han er kommet til skade og jeg rådfører mig med en dyrlæge for at være sikker da der stod i min førstehjælpsbog til hunde at det bar skulle i sæbevand og holdes i ro.. og det samme sagde min dyrlæge.. hvis han mente det var nødvendigt med et tjek ville han nok have sagt det i telefonen.... men nu begynder folk at køre på mig fordi de mener at han får for lidt foder, at jeg ik er gammel nok til at have hund, at han bliver passer forkert (fordi de tror jeg går med ham i halsbånd, men bruger kun hans sele (og det har de forresten ingen ide om da der ik er billeder fra gåtur nogensteder og det har ik en skid med emnet at gøre)) osv.

--- Fortæl mig hvad jeres mops vejede i den alder, eller forsvind fra tråden da alt det i kommer med et urealevant... ---

• #37   23. okt 2010 Og du har fået at vide, at han bør veje omkring 2 kg. Altså mere end han vejer nu.
    Men hvis du sammenligner billederne af din hund og den Charlotte linker til, som i mine øjne ser vældigt sund og robust ud, så bemærk også forskellen i pelsen på de to hunde.
    Det er jo ikke kun et spørgsmål om hele eller halve kg. men også om hundens almene trivsel.
    Din hunds pels er mat og strittende, hvilket altid er en indikator for, at hunden ikke får, hvad den har behov for.

• #38   23. okt 2010 hvordan kan du sige at Noahs pels ikke skinder når du ik har set ham irl ? ... læg mærke til at jeg ik har nogen billeder i sollys og hans pels skinner meget ! ...

• #39   23. okt 2010 Du bliver jeg lige nød til at komme med en kommentar, Dengang Nala var 8 uger, der vejet hun 8 kg smiley ... hov en liller upser..

Men jeg har desværre ingen forstand på Mops, udover jeg synes din hvalp ser rigtig sød ud, og håber du finder ud af hans vægt.

• #40   23. okt 2010 JEG RÅDFØRTE MIG MED DYRLÆGEN OMKRING HANS BEN OG DET HAR INTET AT GØRE DET DETTE !!!!!

jeg bliver meget irriteret når folk kommer med alt andet end det der er relevant i denne tråd... fis et andet sted hen med alt det... der er stadig ingen der er kommet med noget jeg kan bruge til en skid... jeg søgte hjælp og ikke bedømmelse og "skæld ud" ... min hund har det ganske fint, ville bare høre hvad jeres mops vejede i den alder for jeg har ingen ide om hvor meget han burde veje og var bange for at han skulle overfodres... hans mor fx får omkring 100 g som fuldvoksen om dagen... og han er MEGET rund om maven og har fået de ormekure han skulle have og derfor var jeg i tvivl for det er ik meget han skal have, så er bar bange for at overfodre...

har ik brug for flere råd og opråb om hans skade.. det er ovre og der er kontaktet dyrlæge og jeg forventer at han har mere forstand på mopseskader end alle jer andre "super kloge" mennesker som selvfølgelig er superhelte bar fordi i har hunde....

Jeg lukker tråden nu for gider ik høre flere bedømmelser når i ikke kan tage en tråd seriøst og holde jer til emnet... !

• #41   23. okt 2010 Han skal veje 2 kg.
    En mops skal være rund om maven.
    En hvalp skal have, hvad den kan spise.
    En hvalp skal fodres med et foder, der indeholder gode PROTEINER, vitaminer og mineraler.
    Fedtprocenten er af sekundær betydning, mange tilsætter olier, som er rent fedt, fordi det er en forudsætning for hundens optagelse af mange vitaminer og mineraler.

• #42   23. okt 2010 Førstehjælpsbog til hunde......... jøsses hvor er det dog uansvarligt!!!!!

• #43   23. okt 2010 Dine forældre skulle have købt en tøjhund til dig i stedet

• #44   23. okt 2010 Du har fået det bøjet i neon, tekstet for hørehæmmede og gentaget for prins Knud i utallige indlæg.
    Og man bør ikke være anorektisk på sin mopshvalp vegne!!!

• #45   23. okt 2010 Du kan altså heller ikke sammenligne madmængden på vokne hunde og hvalpe...

Vores voksne hund skal af sit foder have ca. 10 g pr. kg, som giver ca. 300 g om dagen, da han vejer ca. 30 kg.

Vores hvalp får ca. 120-150 g om dagen og han vejer altså kun ca. 5 kg.

En hvalp vokser jo meget og har derfor brug for mere mad end en voksen hund...

• #46   23. okt 2010 Sikke gode I er til at få en ny ung hundeejer til at føle sig godt tilpas ved at stille spørgsmål, som gør hende til en god hundeejer....

Jow jow....

• #47   23. okt 2010 så vidt jeg ved så er det der står på pakken vel lidt vejledende , og jeg synes også din mops ser lidt tynd ud , så jeg ville nok skrue lidt op for mad mængden..
    jeg håber din mops har det godt med benet trods den uheldige episode smiley .. held og lykke smiley

• #48   23. okt 2010 Min hund er allerede meget rund...

• #49   23. okt 2010 En mops SKAL være rund!!!!! ellers skal du købe en af de underernæret fra polen af hundehandlerne!!

• #50   23. okt 2010 Ch ja også min tanke..dog syntes jeg også trådstaret farer i kridthus.

Tenna du kan jo altså ikke gøre for hvis din mopshvalp ikke er perfekt og har en god pels..din opdrætter skulle have gjort et godt forarbejde og lavet en sund hvalp til dig
    Dernæst vil jeg sige at alle mopshvalpe ikke vejer 2kg som 8 ugers,der er altså forskel på størrelsen på dem som voksne

Min mops han som er DKK mops vejde 1300g da vi hentede ham og han var en dejlig lille fed prob
    Jeg har selv sendt mopshvalpe afsted på ca 1,5-1,8 som 8ugers der absolut ikke manglede noget

Mops skal ikke være fede som voksne men som hvalpe giver jeg altid dem hvad de kan spise og ser på hunden og ikke på fodervejledningen på posen

Hvad foder du din mops med?

• #51   23. okt 2010 CH

ja. alle var jo perfekte hundeejere da de fik deres første hund og lavede/laver ALDRIG fejl.

• #52   23. okt 2010 Noget der hedder alnatura som han fik fra avler....

Mit problem er også bar at når han er så rund nu tør jeg ik give ham mere... Hans mor og alle hans søskende er meget spinkle og små... og det samme er han... og han er meget lille omkring overkroppen og rund om maven... den hænger bar ik men stritter ud af.. (som i kan se på billedet i mit fotoalbum hvor han ligger på ryggen og sover)...

• #53   23. okt 2010 Tenna

du må ikke gå sådan i forsvars position. det kan godt være nogle her fra HG kan være lidt hårde en gang imellem. men tag deres råd for gode varer. de vil din hund det bedste.

hvad for et foder bruger du??

• #54   23. okt 2010 Undskyld - det hedder alnutra ...

• #55   23. okt 2010 Hvilket foder bruger du???

Jeg har en mops hvalp.. Hun får alt det hun kan spise (mellem 50 og 100 g om dagen)

Hun er ikke for tyk, var til mkopsekyndig dyrlæge i fredags.. 25 g. er ALT ALT ALT for lidt.. Hvorfor har du ikke sat dig ind i sådanne ting inden anskaffelsen af ham?? Hmm.. Ville i hvert fald kraftigt anbefale at give ham mere at spise....

• #56   23. okt 2010 Har du mærket om han har navle eller lyskebrok ????

• #57   23. okt 2010 Jeg kan ikke tage gode råd til mig når folk snærer af mig... havde de skrevet " En mops skal veje sådan og sådan" eller "en mops skal have så og så meget om dagen af det og det foder" eller "Vores vejer sådan" ... I stedet for " DIN ER I HVERTFALD FOR TYND OG DU ER DYREPLAGER BLABLABLA..." og "du burde købe en bamse i stedet for".... Så kunne jeg tage imod alle svar og råd der kom... men folk der bider hovedet af mig er ikke "gode" mennesker og ved ikke bedst... basta. Sådan har jeg det...

- Folk der bider hovedet af mig når jeg vil have hjælp kan ikke hjælpe mig...

Og jeg ville meget gerne sætte mig ind i det men det er så forskelligt hvor meget de skal have fra hund til hund så det er ik til at finde ud af før man har hunden... det er ren logik...

• #58   23. okt 2010 jeg kan godt forstå det det aldrig sjovt at blive talt ned ladende til.

Nu er det jo altås ikke alle der er professor når de får deres første hund og har opdrætter sagt sådan mht gram ja så tager man vel det for gode varer??Nu spørger trådstarter jo herinde fordi hun åbenbart er i tvivl
    jeg syntes også han ser spinkel ud og nogle mops er altså mindre end andre.
    At sige at en mops på 8uger skal veje 2kg er efetr min mening misvisende fordi der altså er forskel på dem

• #59   23. okt 2010 jeg kan skam godt forstå dig:)

det foder kender jeg ikke lige smiley men er det hvalpefoder du bruger? og hvordan er dens afføring?

• #60   23. okt 2010 jn&sn N

enig. der er vel forskel på hvor "stor" hvalpen er i forhold til andre smiley

• #61   23. okt 2010 Hans afføring er nogenlunde blød ikke for hård og ikke for blød... og det er ikke hvalpefoder han får det er noget der hedder alnutra high premium + noget tilskud

• #62   23. okt 2010 Heidi B. Alnutra er foder fra Aldi.

Synes bare det er bekymrede at jeres dyrlæge ikke vil se en hvalp med flænge i poten og hævet bagben, men siger i tlf at det er nok med sæbevand.
    Den skal da checket for skader på benet og ha renset såret og få antibiotika så der ikke går betændelse i såret, for sker det så kan det være fatalt.
    Ved godt det ikke er det du vil hører, men få dine forældre til at ttage jeres hund til dyrlægen som samtidig kan tjecke om foderstanden er korrekt, det koster minimum et konsultationsgebyr men det er også billigere sluppet end en hund med permanente skader.

• #63   23. okt 2010 Jeg vil anbefale at skifte til noget rigtigt hvalpefoder, eller til noget foder der er tilpasset ''all lifestages''

• #64   23. okt 2010 Det er foder fra ALDI den får !!

• #65   23. okt 2010 Få fat i noget ordentligt foder til ham,,hvalpefoder til en hvalp er så klart at foretrække.og super vigtigt især en mops bliver fodret korrekt

• #66   23. okt 2010 jeps rigtigt foder er vigtigt , og jeg vil nu alligevel sige at jeg synes at din mope godt må veje lidt mere eller ihvertfald se mere rund ud end den gør .. for mig er vægten ikke så vigtig mere hvordan hunden ser ud , ligesom med hvor meget foder , med måde altså .. men man kan altså ikke sammenligne ordenlig hvalpefoder og så nettos den dyre , det bare ris til en selv ..

• #67   23. okt 2010 Forargelsen vil ingen ende tage...

Tenna, jeg ville kontakte et par opdrættere eller tre og tale med dem. Jeg må indrømme, at jeg godt kan forstå du bakker ud over den tiltale du får herinde, og jeg ville også være forvirret.

Personligt vil jeg heller ikke irettesættes, når jeg spørger om råd, og så vender jeg mig ud andre kyndige, der forstår at tale respektfuldt.

Jeg er enig med de andre i, at 25 gram foder lyder af meget lidt. Jeg er ikke i stand til at se, om din mops er for tynd eller for tyk - mine kriterier er anderledes end mopseejeres tydeligevis er ;o)
    Jeg håber du vil kontakte nogle kenneler, og derigennem også få råd angående fodervalg. Som udgangspunkt er ALDI's foder noget hunde fint overlever på, men det kan blive meget meget bedre.

Jeg håber, der er nogen, der vil tage dig alvorligt og hjælpe dig derude.

• #68   23. okt 2010 Jeg vil i hvert fald anbefale at finde noget ordentlig hvalpe foder.. Ikke nødvendigvis det dyreste, men bare noget Hvalpefoder... Det er vigtigt i forhold til hvalpens udvikling....

• #69   23. okt 2010 tenna

man kan få noget godt kvali foder til ikke ret mange penge. foder fra en brugs inholder ofte ris/korn som hovedingrediens, hvilket ikke er særlig godt. det kan måske være det der giver den hvaps opsvumlet mave og derfor ser den rund ud måske smiley hovedingrediensen skal være kød, og gerne 70-80 %. det er ihvertfald min opfattelse smiley

• #70   23. okt 2010 Hej Tenna

Tillykke med din lille fine vaps - her vil jeg lige komme med et par velmenende råd, ikke da jeg har mops, men jeg har selv en lille hund, og kender godt alle de spørgsmål man kan stå med som førstegangshundeejer, da min lille pige på 8 mdr også er min første "egen" hund.

Allerførst vil jeg sige at den mængde foder du giver lyder af alt for lidt - jeg har lige været ovre og kigge på den pose hvalpefoder jeg har stående - som er købt ved dyrlægen - og den anbefaler 80 g om dagen til en hund på 1,5 kg. Så 25 g. vil jeg tilslutte mig er på sultegrænsen. Du kan endelig give ham noget mere - tilsæt også gerne noget fiskeolie, det kan man købe forholdsvis billigt hos dyrlæger og det gør pelsen helt fantastisk smiley

Det jeg hæfter mig mest ved, er at du siger han ikke spiser noget? Det lyder ikke så optimalt, da han burde bruge en masse energi på at vokse og lære af alle de nye indtryk.. Jeg ville starte med at tage en tur forbi dyrlægen, bare for at være på den helt sikre side. Det er aldrig et godt tegn at en hvalp ikke spiser.. Hvis der ikke er noget galt og han stadig ikke spiser bør du skifte foder - det ville jeg anbefale dig alligevel, for at være sikker på at han får alt det han har brug for. Jeg bruger et foder der hedder "SPECIFIC" jeg køber hos dyrlægen. Der vil være mange holdninger om hvad man skal bruge af foder, men for mig og min hund fungerer det rigtig godt!

Jeg håber du kan bruge det til noget, og held og lykke med ham fremover smiley

• #71   23. okt 2010 det gør jeg skam... og han har det som blommen i et æg... grunden til at jeg opretter tråde herinde er for at søge hjælp og ikke for at blive hakket ned :S

• #72   24. okt 2010 jeg syntes bestemt jeg svarer dig på en pæn og ordentligt måde,,alligevel vælger du at føle du bliver hakket ned.

Det er jo ikke din fejl du bliver anbefallet af opdrætter et foder som ikke svarere til det der erbedst,,så er vi nogen der faktisk prøver at hjælpe dig med at sige duskal give ham hvalpefoder,,hvilket du åbenbart vælger at overhøre,,,er du klar over hvad en dyrlæge regning fks løber op i pga allergi??

Maria h syntes det en flot kommentar du kommer med,,,hvalpen er ikke for rund men heller ikke vildt tynd at se på den runde mave kan være pga orm fks så det flot at anbefale som du gør

• #73   24. okt 2010 Jn & Sn N: Enig, godt skrevet...

Der er bare nogle der ikke VIL have hjælp, men blot et skulderklap.. Det fik Ts ikke, derfor (tror jeg) vil hun ikke høre på de råd hun får.... Synd for hunden.. Håber det bedste for den...

• #74   24. okt 2010 Jeg ved nu ikke... Når det første indlæg man får tilbage er fyldt med dem her !!!!!!!!!!!!!!!!!! så tror jeg egentlig nok de fleste bakker en kende ud ;o)

• #75   24. okt 2010 Charlotte: Det var lige præcis dét jeg også mente med mit indlæg...

• #76   24. okt 2010 charlotte nej og det kan jeg tænke mig nogen gør

Jeg lader mine hvalpe spise alt det de kan,,deres maver er så små at de skal spise så mange gange om dagen som muligtog det er en vosken chi mave forøvrigt også

så tænker jeg det du skal bruge ekstra af penge på godt foder kommer du til at spare i dyrlæge regninger...

At man kan tænke at man elsker sin hund osv og så alligevel vil spare penge der hvor det er allervigtigst det må være misforstået kærlighed

• #77   24. okt 2010 Utroligt!!!

Kommentér på:
Er min hvalp for tyk? :s

Annonce