{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  av av av - min hånd
  • #1   19. okt 2010 Jeg havde meget det problem førhen og især om vinteren er det ubehageligt, når ens fingre er helt frosne!

Jeg gjorde det at jeg satte en kommando på, fx "rolig" "tag pænt" eller lign. og holdt hånden lukket om godbidden. Når hunden så slapper af, giver man godbidden ligeså stille, eller venter til hunden "opgiver" og sætter sig tilbage. Det tog lidt tid, men det hjalp hos os smiley

• #2   19. okt 2010 jamen ville han så ikke glemme hvorfor han i virkeligheden skal have godbiden?

• #3   19. okt 2010 maja S
    Tænker jeg også.
    Og jeg har samme problem med min DSG! Hun æder snart min hånd, fordi hun er så ivrig!

• #4   19. okt 2010 Det er altså bare irriterende når ens fingre er i farezonen, bare fordi hunden synes det ikke går hurtigt nok smiley

Jeg har vænnet min tæve af med at hapse min hånd, når der vanker godbidder, ved at holde godbidden mellem tommelfingeren og håndfladen og de andre fingre udenom, så jeg gemmer godbidden af vejen.

Dette gør at hun snuser sig frem til godbidden og derefter først får den når jeg slipper presset fra tommelfingeren, så hun kan tage den lige så stille.

Vi er kommet dertil, at hun kan efterhånden kan tage godbidden 'normalt' selvom jeg bare holder den mellem fingrene.

/Lotte

• #5   19. okt 2010 ja ok måske svært at forklare, men jegh holder godbidden mellem tommen og lange finder, ikke med spiidsen af fingeren fremad menmen bukken langefindegen så den bukker ned og går i modsat retning af tommelfingeren og derimellem holder jeg så godbidden - på den måde kan jeg holde fat i den uden at få fingerne "i klemme" og jeg holder så fast i godbidden til hunden lærer ikke at "snappe2 efter den

Jeg vil dog sige at det er noget der skal trænes alene, og gå i gang med det samme - da hunden ellers vil blive forvirret
    og så er ja/nej øvelser jo også rigtig godt og træne når man har en hund der er meget sulten smiley

• #6   19. okt 2010 Jeg valgte så at tage det som en øvelse i sig selv, istedet for at tage den når man øver noget andet, netop for ikke at forvirre hunden.
    Men bare det at man "gemmer" godbidden i hånden og giver det en kommando, gør en stor forskel og jeg synes i hvert fald at vores fangede den ret hurtigt. Det hjalp også senere, hvis den glemte det lidt igen, så sagde man kommandoen, og så var der ikke fingre i fare mere smiley

• #7   19. okt 2010 jamen skal jeg så droppe det i noget tid, det som jeg var igang med at lære ham? var igang med kurv og at han så skal blive der

• #8   19. okt 2010 og det får mig lige til et andet spørgsmål hehe;) er som skrevet igang med kurv og at han så skal blive. men når han ikke gider mere. går han bare ud af stuen og reagere slet ikke på hans navn. eller NEJ. skal man så gå efter ham og trække ham ind igen eller?

• #9   19. okt 2010 Nu skulle det vel gerne være positivt at ligge i kurven, så jeg ville stoppe øvelsen, inden han bliver så træt at den, at han bare går. Så vidt jeg kan se er han bare en hvalp.

Det er vigtigt at stoppe en øvelse med succes.

• #10   19. okt 2010 At være forsigtig med at tage godbidder var også noget at det første Lia lærte, sådan nogle hvalpetænder er dælme skarpe. smiley

Jeg ville tage det som en separat øvelse og indtil den sidder så kan du måske give godbidder på en anden måde? Finde noget guf på tube, der kan klemmes ud i små portioner eller lign.?

Kommentér på:
av av av - min hånd

Annonce