977 visninger
|
Oprettet:
av av av - min hånd {{forumTopicSubject}}
når jeg træner tricks med min hund, går han helt amok, når han må få hans godbid, han blvier i den stilling, jeg har bedt ham om. men han bider sq snart hånden af mig, for han tager godbiden noget voldsomt. har i erfaring med det?
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
Jeg gjorde det at jeg satte en kommando på, fx "rolig" "tag pænt" eller lign. og holdt hånden lukket om godbidden. Når hunden så slapper af, giver man godbidden ligeså stille, eller venter til hunden "opgiver" og sætter sig tilbage. Det tog lidt tid, men det hjalp hos os
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
Tænker jeg også.
Og jeg har samme problem med min DSG! Hun æder snart min hånd, fordi hun er så ivrig!
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 95
Jeg har vænnet min tæve af med at hapse min hånd, når der vanker godbidder, ved at holde godbidden mellem tommelfingeren og håndfladen og de andre fingre udenom, så jeg gemmer godbidden af vejen.
Dette gør at hun snuser sig frem til godbidden og derefter først får den når jeg slipper presset fra tommelfingeren, så hun kan tage den lige så stille.
Vi er kommet dertil, at hun kan efterhånden kan tage godbidden 'normalt' selvom jeg bare holder den mellem fingrene.
/Lotte
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.360
Jeg vil dog sige at det er noget der skal trænes alene, og gå i gang med det samme - da hunden ellers vil blive forvirret
og så er ja/nej øvelser jo også rigtig godt og træne når man har en hund der er meget sulten
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
Men bare det at man "gemmer" godbidden i hånden og giver det en kommando, gør en stor forskel og jeg synes i hvert fald at vores fangede den ret hurtigt. Det hjalp også senere, hvis den glemte det lidt igen, så sagde man kommandoen, og så var der ikke fingre i fare mere
jul 2009
jul 2009
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.494
Det er vigtigt at stoppe en øvelse med succes.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Jeg ville tage det som en separat øvelse og indtil den sidder så kan du måske give godbidder på en anden måde? Finde noget guf på tube, der kan klemmes ud i små portioner eller lign.?
av av av - min hånd