587 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

TEGN? TEGN?

når min hund skal sitte, bruger jeg som tegn, at min pegefinger er ved hans hoved. men nu er vi begyndt med kurv, smiley den er vigtig, inden vi kommer hen alt for meget sjap tid;) men der jeg faktisk helt nede og røre kurven. og vil jeg jo helst ikke blive ved med hele tiden, men ellers kommer jeg igen til at bruge det samme, som når jeg siger sit, så er det jo klart bette manden bliver forvirret, hvad bruger i?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TEGN?
  • #1   18. okt 2010 og kan man godt indlære bliv og kurv samtidig, det hænger jo lidt sammen, men er det for meget

• #2   18. okt 2010 Til sit bruger jeg bare en "opadgående" håndbevægelse med flad opadvendt håndflade.

Når jeg skal sende hunden et sted hen, så viser jeg retningen med armen og en flad lodret håndflade...Sammen med kommandoen om hvad de skal (Gå til kegle, fremad, felt, hent, osv.)

Giver det mening? smiley

• #3   18. okt 2010 Det er vel meningen, at din kommando "Kurv", skal betyde "gå hen i kurven, og bliv der til du får anden besked"? Så bør du jo fra starten indlære den, så den også betyder "bliv", uden du også skal bruge denne kommando??

• #4   18. okt 2010 Hmmm - sidder lige og kigger på et meget afslørende billede på min opslagstavle. Jeg er ved at sende Aqui udenom en stok, og der kan jeg se, at jeg faktisk ikke bruger en flad hånd, men en pegende finger.. Nå.. det beviser bare, at jeg sjusker smiley

• #5   18. okt 2010 problemet med min hund er bare at den seriøst tror den skal lege, hvis jeg bruger flad hånd. uanset, hvordan jeg vender og drejer den. og kan slet ikke få hans opmærksomhed igen, når han tror han skal lege. uanset hvor mange gange jeg siger nej.
    hehe. jamen hvad så hvis man bare peger hen på hvor kurven er, er det så stadig samme tegn, som sit? når jeg nu gør det hen over hovedet? og vil han kunne kende forskel, hvis jeg bare bruger en anden finger at at pege med

• #6   18. okt 2010 Hmmm tror jeg ville arbejde seriøst på at vænne ham til at du bruger flad hånd. Du skal jo også bruge flad hånd til både "stå" og "dæk"?

Jeg skal ikke kunne sige, om han blander tegnene sammen, men hvis du selv mener, at du kommer til at bruge "det samme", så er det nok ikke så hensigtsmæssigt. Du kan jo heller ikke bruge en "finger henover hovedet" så signal til sit, i det øjeblik du skal til at arbejde på afstand?

Måske kunne du ændre det til at være en finger der peger opad? Så kan du både bruge det på afstand OG gøre det forskelligt fra det, du gerne vil bruge til "gå i kurven".

• #7   18. okt 2010 Når Dollar skal i kurven, så siger vi godnat og peger den retning og knipser sådan har han lært det smiley

Kommentér på:
TEGN?

Annonce