{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Det er bare ikke iorden :( {{forumTopicSubject}}

Har nu haft snakket om politiet ang en hund der efter min mening opfører sig aggressivt og hvor ejeren ikke har kontrol over den. Han slipper den endda løs på sportspladsen.
Idag fasngede jeg den med kameraet, den stod bundet 47 min i regnvej mens ejeren fik sig 3 guldbajere.
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=29547
Politiet kan intet gøre før der bogstaveligt kommer blod på bordet smiley Og den gøer af alle mennesker og hunde den ser, trækker i snoren og ser voldsom ud.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er bare ikke iorden :(
  • #1   15. okt 2010 Her er tråden der startede det hele
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=426168

• #3   15. okt 2010 Jeg ville blive vildt bange hvis en hund fór frem mod mig, men det er også bare et lille klip, det tager jo 1000 år at uploade noget til hg.
    Men det er en vildt træls sag.

• #4   15. okt 2010 Følger spændt med i kommentarerne. men der er ingen tvivl om at jeg synes det er synd for denne hund at den bliver sådan misforstået af både ejer og os som ser den smiley

• #5   15. okt 2010 Jeg synes ikke den virker aggressiv - men nærmer kontaktsøgende ! Det kan Sofus også finde på det der hvis jeg ignorere ham for sjov smiley

• #6   15. okt 2010 Super synd, at den skal stå dér i regnen i så lang tid! >:o(
    Men, synes slet ikke den ser aggressiv ud - Synes det ligner at den keder sig og bare gerne vil have kontakt til nogen?

• #7   15. okt 2010 Hvorfor er det at du ud fra det klip mener den er agressiv?
    Det jeg ser er en rotte der med tydelighed søger manden for noget opmærksomhed..

Halen kører højt og glad, den gøer ja.. Men da ikke på en agressiv måde?

• #8   15. okt 2010 Lidt spændende hvordan man hver især fortolker det man ser.

Havde du nu valgt kun at beskrive oplevelsen, så havde vi taget dine ord for det var hvad der reelt skete og så havde indlæggene her været præget af sammenstemmende Shame on den hundeejer.

Jeg ser nu heller ikke noget aggressiv hund, men en hund, der gerne vil i kontakt - og jo, synd at den skulle stå så længe alene.

• #9   15. okt 2010 Henriette jeg har ikke skrevet at jeg ud fra dette klip har afgjort at den er aggressiv, det har jeg ud fra alt det andet jeg har set den gøre.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Svar: 46
    #10   15. okt 2010 Nu er det hele jo taget ud af en sammenhæng, men jeg tror da hellere hunden vil være med sin ejer ude i det fri - regn eller ej - også selvom om det betyder en god times ølpause:). Der er jo ikke til at sige om hunden inden har hygget sig med gåtur osv. Jeg synes hunden ser sund og frisk ud.
    Jeg kunne sagtens finde andre eksempler på hunde som har det værre end at være i det fri med sin ejer og se på byen, om så ejeren drikker to, tre eller fire guldbajere...

• #12   15. okt 2010 Vivi..
    Jamen hvorfor så lige det klip?

Læste lige noget af den anden tråd også.. At en rotte hopper op af et barn så hun vælter og slår hul er MEGET uheldigt..
    Men om det er agressivt.. Det synes jeg ikke man kan dømme ud fra det smiley

Jeg ville HADE at der skulle komme endnu et tilfælde af en agressiv rotte frem i medierne, så håber for racens skyld at det er en misforstået en af slagsen som virkelig mangler aktivering og ikke mindst omsorg fra sin ejer..

• #13   15. okt 2010 Jeg synes det er et rigtig godt eksempel på en ejer der desværre ikke formår at holde hund på den måde som flertallet synes er ok. Kunne man ikke håbe at ejeren når at blive træt af hunden inden der sker noget så den kan komme til en hundekyndig.
    Er ret nervøs for hvad der kan ske, især fordi der er mange børn/unge der lufter deres familie hunde her i byen.

• #14   15. okt 2010 Henriette, det handler ikke om rotten, men om at en stor hund skaber frygt i en lille landsby hvor der er mange hunde der luftes hver dag. Der er ikke noget at gøre før der virkelig er sket et overfald eller hvis børnenes mor vælger at melde det.

• #15   15. okt 2010 Vivi..
    Er HELT enig med dig i, at det ikke er en god måde at holde hund på.. Og slet ikke en brugshund som rotten...

• #16   15. okt 2010 Henriette, jeg er helt 100 på at denne hund slet ingen opdragelse har fået og ikke er blevet guidet i hvordan man som hund bør opføre sig på gader og stræder - den har med garanti aldrig fået nogen form for mental stimulans og hvor er det dog bare ærgeligt og skide synd smiley

• #17   15. okt 2010 Vivi..
    Igen HELT enig med dig!!!
    Der er ingen hund der er tjent med en ejer der bare er ligeglad.. Og ja det kunne sagtens udvikle sig rigtig rigtig grimt!!

• #18   15. okt 2010 Men har fået at vide af politiet at jeg skulle tage en snak med ejeren ang hundeloven og at der er mange mennesker som bliver angste over sådan en stor og meget vokal hund som er fri og ikke under kontrol, hmm jeg antager at det ikke vil hjælpe en dyt, men skal lige have det formuleret rigtigt oppe i hovedet før jeg tager kontakt til ejeren.

• #19   15. okt 2010 Jeg har altså ikke læst alle besvarelserne, men jeg synes absolut ikke at hunden virker agressiv. Synes tværtigmod at den ser glad og kontaktsøgende ud.

Synes måske at 47 minutter er lige lovlig lang tid at stå der i regnvejret, (men for mig har det absolut underordnet om det er fordi ejeren drikker øl eller køber ind).

• #20   15. okt 2010 Jeg ser nu heller ikke en farlig agressiv hund, men selvfølgelig er det ikke i orden at hunden laver det udfald.Der kunne jo komme en forbi der var bange for hunde. Det kunne være at vedkomne skulle lade hunden blive hjemme eller lade hunden være i en kortere snor hvis den absolut skal være med.

• #21   15. okt 2010 Jeg er meget ked af at se, at endnu en rotte er endt hos en ejer der ikke formår at give den, hvad den behøver.

Dét kan vi virkelig nemt blive enige om er meget synd og ærgerligt - hvis det er som du beskriver med hunden så burde den være et andet sted.

Men lige på dette klip, kan jeg ikke se en agressiv hund.. men som de andre en kontaktsøgende hund.

Men rotten har bestemt ikke brug for mere dårlig omtale.. hvor trist...

• #22   15. okt 2010 Tror ikke det er muligt at komme i nærheden af den hund, jeg tør ihvertfald ikke smiley

• #23   15. okt 2010 Rollo, læs min beskrivelse i den tråd jeg linker til og for 3 gang i denne tråd, så vil jeg godt igen fortælle at det ikke er ud fra dette klip at jeg dømmer hunden som aggressiv men fra alt andet jeg har oplevet ved den.

• #24   15. okt 2010 Ser nu os bare en hund der keder sig og venter på sin ejer

• #25   15. okt 2010 Om hunden er aggressiv, keder sig eller usikker, giver ikke ejeren ret til at lade den løbe løs eller hunden ret til at opføre sig sådan. Ejeren har ikke gjort sit job.
    Om min mening om hvordan denne race ser ud påvirker min dømmekraft gider jeg virkelig ikke bruge min tid på at skrive om i denne tråd igen.
    Jeg er ikke bange for rottweilere men bange for alle hunde der skaber sig på den måde og er uregerlige.
    Jeg håber virkelig ikke at jeg kommer til at skulle skrive, barn bidt, hund og ejer overfaldet og hvad sagde jeg, men det tror jeg desværre der sker i denne sag.

• #26   15. okt 2010 Ejeren stod 5 meter fra hunden.

• #27   15. okt 2010 Ingen hunde skal eller bør opføre sig sådan og det er kun ejerens skyld at hans hund ikke kan begå sig på gader og stræder uden at jage angst i folk.

• #28   15. okt 2010 Kan godt være vi "hundemennesker" ser en hund der "blot" vil have kontakt...

Men går hr eller fru jensen forbi, eller et lille barn, så bliver der nok ikke set sådan.

Tænk den dag hunden i "glæde" får fat og laver en rift eller lign., så er historien nok en anden

• #29   15. okt 2010 tror du overreagere lidt. hunden ser jo ud som den skal, det er absolut ikke en hund der mangler noget, og helt ærlig agressiv? hvor ser du det?
    jeg kan ikke se der er noget problem i at hunden skal stå ude i regn vejr i kort tid og det ser ikke ud til at gå hunden på at stå der, på trods af at der regner, tværtimod vil jeg sige at den læigner en der faktisk nyder det. Og helt seriøst har du siddet der i 47 minutter og holdt øje med hvor længe den sidder der?
    og manden som går forbi bliver jo ikke engang forskrækket over den springer op og gør, og se på halen, den logre!

• #30   15. okt 2010 min hund ville have gjort nøjagtig det samme hvis det var hende der stod der, men ikke i agressivitet men af ren glædelse!

• #31   15. okt 2010 En hund der opfører sig sådan, skal slet ikke stå bundet ved en forretning eller lign., efter min mening

• #32   15. okt 2010 Nu har jeg ikke læst hele tråden. Men står hunden tit ved det supermarked? For indehaveren af supermarkedet er jo måske også træt af at ejeren bare parkere hunden der. Så måske der var mere at gøre hvis supermarkedet også kontaktede politiet?

• #33   15. okt 2010 Rene
    KORREKT. Så må man lade hunden blive hjemme eller lade den være i en kortere snor hvis den skal stå ude foran en forretning.
    Den skal jo ikke genere folk der passere og det er jo ikke alle der er lige glade for hunde.

• #34   15. okt 2010 Trine H
    Jamen det er jo lige gyldigt. Det er ikke alle folk der bryder sig om hunde og de skal vel ikke belemmers med, at man har en hund der gerne vil have lidt opmærksomhed medmindre det er fordi at man selv henvender sig til ejer og hund og spørger først.

• #35   15. okt 2010 Nu det jo heller ikke altid en logrende hale er ligmed at hunden er venligt sindet. Hvis hunden ikke har ordentlige forhold kan den meget vel sende blandede signaler. Jeg har selv oplevet aggresive hunde et utal af gange og de logrede med halen.

• #36   15. okt 2010 Jeg ser en hund der prøver og få kontakt. Den røvkeder sig.
    Tror de fleste hunde der lever et lig bundet af i timevis, og ikke bliver aktiveret ville gøre dette.
    Manden der ejer den burde ikke have hund. Hunden ville ikke kede sig mindre ved og være efterladt hjemme.
    Men ja, det kan blive en farlig situation hvis et barn kommer for tæt på.

• #37   15. okt 2010 Volkodav: Enig

• #38   15. okt 2010 Trine H: Nok fordi hunden prøver at hoppe op af folk der er jo mange der er bange for hunde.

• #39   15. okt 2010 Trine H
    I det her tilfælde springer hunden jo frem i snoren. Så kan det være at det ikke genere personen der passere den, men hvad med resten af de mennesker der skal i forretningen og som evt. er bange for hunde. Der vil det være til stor gene grundet deres frygt.

• #40   15. okt 2010 De folk der stadig tror at det er denne video der beviser at hunden er aggressiv behøver ikke længere kommentere i denne tråd. Læs nu venligst det hele og evt gerne starten af den anden tråd også. Gider ikke blive ved med at skrive det samme.

• #42   15. okt 2010 I øvrigt - INGEN hunde bør stå foran butikker og andet... man ved ALDRIG hvad der sker...

• #43   15. okt 2010 Sorry, men jeg magtede ikke lige at læse hele tråden igennem, da jeg har flyttet for en veninde siden kl 14, men kan ikke lade være med at komme med min mening alligevel.. så undskyld, hvis jeg gentager nogen..

Jeg vil give alle de andre ret i at hunden ikke ser aggressiv ud, men TS siger at ejeren slipper den fri på sportspladsen, hvor der render børn rundt. Og det kan godt være at hunden ikke vil gøre noget med vilje, men når den hungrer så meget efter opmærksomhed, og åbenbart ikke har lært at man ikke hopper op ad folk, så er det da absolut ikke sjovt for et lille barn at få en stor 45 kg's hund op på ryggen.. Og nu er det jo heller ikke alle mennesker der er så glade for hunde, og nogen som bare heller ikke er så gode til at læse hundens signaler, som folk herinde, der selv har hund, og for dem kunne det måske godt være temmeligt skræmmende med en stor hund der springer imod én..
    Jeg ville måske ikke blive decideret bange for den, men jeg ville da absolut ikke bryde mig om det hvis en sådan hund kom springende op ad mig, mens den gøede helt vildt.. Kedsomhed eller ej..

Kommentér på:
Det er bare ikke iorden :(

Annonce