1.780 visninger
|
Oprettet:
allergi og hund ? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen jeg har lige et spørgsmål (:
Jeg skal har min virkelig dejlige kæreste som desværre er allergiker, det vil sige han kan har støvallergi og så kan han ikke tåle hund, han kan dog holde det nede med allergi piller. Han bor hjemme og der har de 2 hunde af racen Lövchen som jo er en allergi venlig hund, og dem har han aldrig reageret på.
Nu er mit spørgsmål jo så at når vi flytter sammen vil jeg da rigtig gerne have hund, er den enste mulighed så "allergi" hunde, eller er der andre løsninger ?
jeg ville jo rigtig gerne have en lidt robust race, men er det overhovedet muligt ?
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 412
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
jan 2010
Følger: 1 Svar: 46
Hvis han kan tåle andre, jamen så er alt jo godt, kan han derimod ikke, så har du en kæreste der ikke har det godt og muligvis en lille hundehvalp, som kommer til at skifte hjem alt for hurtigt.
Du står jo heldigvis ikke i en situation, hvor du allerede har en hund, som din kæreste ikke kan tåle. Og hvis han kan tåle en Löw, så er det da en dejlig lille fyr at få i hjemmet:)
Er selv til store hunde, men hvis jeg vidste min kæreste muligvis ikke kunne tåle den, så tog jeg ingen chancer.
Måske kunne i prøve at besøge nogen med den slags hund i kunne tænke jer over en længere periode, for at se hvordan han reagerer på den:)?
Bare et råd.
jul 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
jeg tænker bare om ikke han kan recikere at blive emun overfor sine piller ?
jul 2010
Men vi køber som sagt ikke hund før vi har fundet en vi kan leve med hele dens liv
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
For det første må din kæreste vide/finde ud af hvad det er ved hunde han ikke kan tåle... er det pelsen, for så må i have en korthåret.. eller er det huden og skællene, så skal i have en langhåret.
eller er det spyttet, sveden og urinen... ja så skal i slet ikke have nogen.
I skal også overveje at allergi udvikler sig... så inden i køber en hund er det vigtig at han har været rigtig meget sammen med flere voksne ekslempare af racen..
jan 2010
Kunne i ikke låne jeres forældres labrador et par dage, eller tage hjem til dine forældre et par dage, og så se hvordan han reagerer på det - og så få ham til at være rigtig meget sammen med den, hvis din kæreste da er ligeså vild med hund som dig;)
I har jo alle muligheder for at prøve jer lidt frem nu, inden i tager en endelig beslutning. En hund er jo "for livet", så det ville være synd for jer allesammen, hvis han alligevel ikke kan tåle den.
jul 2010
Men vi vil prøve os lidt frem og søge så mange informationer vi kan
jan 2010
Og held og lykke med det hele:)
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 412
Jeg kan godt forstå, I gerne vil have hund på trods af hans allergi, jeg vil aldrig leve uden hund igen på trods af min allergi. Så det er bare med at komme igang og held og lykke
jul 2010
vi kunne helt sikkert godt "prøve" mine forældres labrador, og bare rolig vi springer ikke bare ud og køber den første hvalp vi ser, og der kommer i hvert fald til at gå et lille år før vi skal have hund, vi skal først flytte sammen når vi begge er færdige i lære da vi bor i hver vores ende af jylland (:
jul 2010
Og ved godt det nemmeste ville være bare at vælge Lövchen da den jo er et sikkert kort, men det ville jo også være rart at have lidt alternativer.
allergi og hund ?