{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværgpinscher med Hænge øre.,
  • #1   6. okt 2010 Jamen er det ikke fejl ifølge standarden? Har aldrig set en med hængeører før må jeg indrømme...
    Men hold op han er cute!

• #2   6. okt 2010 jeg har 3 dper og må da indrømme efter at jeg har set din smukke lille hund, så er den ikke en ren dper den er osse mere kortsnudet tror der er chihuahua i din hund, og en dper har ikke hængeøre,men gør det noget hvis den er en blanding? håber jeg ikke da :O)

• #3   6. okt 2010 Altså af hvad jeg kunne forstå på vores dyrelæge så er det ikke desideret en fejl . Men bare ikke noget man ser så tit . Men jeg kan jo heller ikke være sikker på hvad han siger .
    Han er ren race , dog uden stamtavle da begge forældre er fra polen men med polske stamtavler (pokal hunde).

Jeg har heller ALDRIG set andre med Pins der har hænge øre , men det kunne jo være sjovt at se om der var andre smiley

Synes nu heller ikke at det gør noget han har hænge øre , det gør ham speciel og genkendelig ., Og i forhold til mange af denne race ser han ikke så bisk ud ., Mere Hvalpe agtig og han er trodsalt 2½ år smiley

Hvornår begynder ørene ca at stå op , når det sker ?

• #4   6. okt 2010 Rikke...
    Ja tror jeg også det er...

Taget ud fra FCI standarden.. Ører: Ståører; klapører, højt ansatte og V-formede, med ørets inderrand liggende ind mod kinderne og drejet fremefter mod tindingen, således at den parallelle fold ikke rager op over skallen.

Men TS din hund er særdeles bedårende!

• #5   6. okt 2010 Selvfølgelig gør det ingen forskel om han er ren eller blandt ., Men har set begge forældre og deres stamtavler og hele kuldet - set billeder af forældrene til turneringer i polen ., Men jeg handlede med var tilflytter fra polen , Manden er dansk og konen er polsk og har dyrket pins som hobby i mange år. Jeg fik fra deres 2 kuld .,

• #6   6. okt 2010 Han er bedårende , og med hans hænge øre er han ikke mindre bedårende smiley

• #7   6. okt 2010 Jeg har lagt mærke til han ikke er som andre Pins'er ., Og det er jo selvfølgelig også svært at forholde dig til på billeder ., Han er også lysere tan end normalt ., Trods alt dette synes jeg nu ikke der er så stor forskel - udover Snoop stadig har sit hvalpe look .,

• #8   6. okt 2010 ja daaaamn en cutie smiley

• #9   6. okt 2010 han er nu ikke racetypisk men smuk er han

• #10   6. okt 2010 Kan man få undersøgt om han er ren race - som sagt har det jo selvfølgelig ikke nogen betydning i forhold til min kærlighed til ham - men i forhold til om man er blevet snydt men falsk stamtavle osv ?
    For det er jo der jeg synes det ville være træls .,

• #11   6. okt 2010 rikke, ja han er såå sød, tror hellere ikke man kan teste det, men man kan som du jo gør samligne med andre og der ser man med det samme han ikke er renracet

• #12   6. okt 2010 Om han er renracet eller ej skal jeg ikke kunne sige. kender ikke racen ret godt.

Men hvorfor skulle de ikke kunne have ørefejl ligesom så mange andre. Jeg kender da en islandsk fårehund med et øre som kun næsten står, amstaff's med ører der står op (vel at mærke uden kupering -altså ører der burde hænge) osv.
    Der findes da en hel del racer der skal have stritører hvor det ikke er unormalt at tape fordi øret ikke lige vil rejse sig helt.

• #13   6. okt 2010 Og ja du kan godt få undersøgt om ha er renracet -eller dvs, du kan få undersøgt (via DNA) om han er efter de forældre som opdrætter påstår.

Men det kræver self at opdrætter går med til en DNA-test

• #14   7. okt 2010 dværgpinschere kan sagtens ha hængeører - "kip ører" .. meget udbredt i sverige...knap så meget herhjemme.. men din ser nu heller ikk så racetypisk ud- men bedårende er den nu alligevel smiley

• #15   7. okt 2010 Min veninde har en brun dvægpinscher med "knækører" han er bare så kær, men hans ører rejste sig aldrig de har sådan et knæk på midten :o). han er ved at være en gammel dreng nu, lige godt og vel en 8-9 år. Raceren er han, de kunne have fået stamtavle med men så var han jo så også en del dyrere, og eftersom de kun skulle have ham som familie hygge hund så var det ubrugeligt for dem synes de så de valgte ikke at få den med.
    Mener vist at faderen hedder Rosso Joshua (noget i den stil) ved ikke om det er nogle du kender til.

• #16   7. okt 2010 Missus -endten har hunden tavle, eller osse har den ikke. Men kan ikke fravælge tavlen, eftersom HELE kuldet SKAL stambogsføres.
    Og en tavle i sig selv, koster kun omkring 300kr. Det er forarbejdet der gør tavlehunden dyrere. Derudover -kunne man fravælge tavlen, ja så er det jo bare at ringe til kennelklubben efterfølgende, sige at tavlen er blevet væk, oplyse chipnr osv, betale et gebyr på omkring 600kr og så kan man få tilsendt en ny tavle.

-så alt i alt en rigtig skidt forretning for opdrætteren, der i øvrigt osse risikerer at blive smidt ud af kennelklubben, hvis de sælger hvalpe uden.

Så det er et salgstrick intet andet -hunden har ikke tavle og kan heller ike få det. Så om den er renracet er jo så heller ikke til at vide sig sikker på.

• #17   7. okt 2010 Rikke : Han har ikke stamtavle , det er forældrenes polske stamtavler jeg har set og haft kopi af (de er forsvundet i flytning)., Det er dem jeg mener .

• #18   7. okt 2010 Blabla prøv da lige at overfalde mig :] Han er skam stambogsført, de har bare ikke fået tavlen, for de skulle ikke bruge ham til avl, det var aftale med opdrætter, hvis ikke de skulle have tavlen med måtte de heller ikke avle med ham.. hvad enten det er skidt forretning eller ej vil jeg ikke indvige mig i smiley

• #19   7. okt 2010 Missus -jeg overfalder dig skam ikke (det var i hvertfald ikke min hensigt) :o)
    -prøver blot at oplyse.

Og det er muligt opdrætter har sagt sådan, men endten er det løgn, eller osse er opdrætter dummeren end vådt bølgepap og i øvrigt en svindler.
    Tavlen SKAL følge hunden... Og jeg nægter at tro at en opdrætter sælger med den aftale, eftersom køber jo så blot kan kontakte kennelklubben og få udstedt en ny tavle udenom opdrætteren...

Men det er en meget brugt historie for at f solgt hvalpene....

• #20   7. okt 2010 (sorry så tog jeg det nok for personlight hih :o) ) Tja jeg skal ærligtalt ikke kunne sige det 100% for jeg var der jo ikke selv, det er bare hvad min veninde's mor fik oplyst da de var nede og hente ham, min veninde var jo ikke så gammel dengang, så hun fik jo hunden af forældrene smiley det kan da godt være de blev snydt så, men ud over hans ører er han meget racetypisk, så jeg tror da den er god nok, men igen det kan jeg jo så heller ikke garantere 100% smiley
    men hvaaa pyt, han er sgu en dejlig hund smiley den kærligste bette loppe der findes hehe, så det er skam ikke en handel de har fortrudt =)

• #21   7. okt 2010 baaaah personligt* ikke light x) - for meget engelsk i hverdagen ;oP

• #22   7. okt 2010 Jamen han kan jo osse være renracet og racetypisk uden nogensinde at have haft eller kunnet få en tavle;o)

Min pointe er bare at hunden med 99,9% sikkerhed aldrig har kunnet få en tavle
    -det bliver den jo ikke mindre dejlig af;o)

Det er bare sådan en historie som SÅ mange hopper i med begge ben, og derfor synes jeg det var væsentligt at påpege at det med stor sandsynlighed blot har været et salgstrick. Og hvis ikke så er der tale om svindel, og altså endnu en grund til ikke at købe der

• #23   7. okt 2010 Min Chihuahua/DP blanding har hængeøre (delvis hængeøre), og det er jo en fejl. Begge racer burde jo have stritøre..
    Jeg elsker dog den ''fejl'', synes hun får et meget mere kærligt og barnligt udtryk :o)
    Men tror nu ikke at din vaps er ren DP, så måske hængeørene stammmer fra en anden race han har i sig?

• #24   7. okt 2010 En schæfer med tavle , kan jo også få hænge øre . det er jo sket . Der hvor vores ven købte sin schæfer , havde de fået et kuld tidligere , med halv delen med hænge øre . der blev leveret flere hunde tilbage pga dette , da de var 1 år , og der blev de aflivet . Syntes det er lidt plim .
    Du har en skøn hund uanset hvad smiley

• #27   7. okt 2010 Line -fatter så ikke hverken at de kan leveres tilbage på den bekostning eller at de aflives.

En fejl som et hængeøre giver kun ret til pange retur/ny hvalp, såfremt hunden er solgt som udstillingshund (eller med garanti om avlskåring), og det er altså de absolut færreste hunde der sælges med sådan en garanti -og så er det IKKE til almindelige priser.
    Kender ingen opdrættere der ville sælge en hvalp med sådanne garantier.

Og en hund med fejl uden betydning for sundheden, vil typisk blot blive solgt til reduceret pris.

Så det er da helt sikkert ikke en opdrætter jeg ville købe fra:o(

• #28   8. okt 2010 Ja michelle forstår heller ikke , man kan vælge at retunere sin hund tilbage . Vores ven går meget op i sin schæfer , og købte dengang sin hund dyrt , og samtidig med aftale om der skulle avles på hende 2 gange , hvor opdrætteren , betalte alle ududgifter . Jeg har ikke styr på de schæferer , Men han går meget op i det ikke må være højarvl ( hedder det det ) , og de må ikke være for sorte og gule , men grå i farven og så skal de være ret så slanke..
    De andre afleveret hvalpene tilbage, fra det andet kuld .. Det tvivler jeg dog på vores ven ku . han var sammen med hunden 24 timer i døgnet , og trænet hver dag eller hver anden dag , og var så knyttet til sin hund .
    Hans hund havde sørme et godt hunde liv smiley .

• Natasja J
    Natasja J Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #29   25. okt 2010 Min dværgpinscher er 5 1/2 måned og hans ører skiftes lidt til at rejse sig og lægge sig.. mit spørgsmål lyder på hvornår kan man forvente at de rejser sig permanent - altså hvad er den typiske alder for det?

• #30   25. okt 2010 Omkring tandskifte kan de godt få lidt deres eget liv. Men når tandskifte er ovre, skulle de meget gerne stå, ellers kommer de næppe til det.
    Det er muligt de skal hjælpes lidt på vej med tape, men det skal så osse gerne ske inden tandskifte er ovre

• #31   25. okt 2010 jeg har selv en hvalp på knap 6 mdr egen avl og ørene stod allerede da han var 4 mdr ,men den ene pige jeg solgte hendes ører stod da hun rejste så det forskelligt med dper, men de kan godt både have dem stående og nogle gange hænge , det meget normalt

• #32   19. jul 2011 Min lille dp er renracet, men hun har også hængeører smiley

• #33   20. jul 2011 josefine, din fine dper er jo hellere ikke ret gammel endnu,så hendes øre skal nok rejse sig, hvor er hun en smuk dper:O))

• #34   20. jul 2011 mor til 7:
    Nej, hun er kun lidt mere end 13 uger smiley
    Det kan være du har ret, men har set hvalpe yngre end min, hvor ørerne står op allerede smiley

Mange tak for rosen, er også rigtig glad for hende :)<3

• #35   20. jul 2011 jeg havde et kuld hvalpe sidste år,der var 2 af de 6 hvor ørene var rejst da de var 7 uger,jeg har selv beholdt en af hvalpene rumle hans ører rejste sig først helt da han var ca 7 mdr,og resten af kuldet er ørene osse rejst sig inden de blev 1 år, men skulle de ikke rejse sig så pyt da de ser jo så søde ud med hængeøre :O))

• #36   21. jul 2011 Mor til 7: Så kan det være det kommer med min lille Nellie smiley
    Hun er ihvertfald renracet, bare uden tavle. har set forældrene smiley

• #37   21. jul 2011 josefine, ja det tror jeg det gør :O)) ja nellie er en meget smuk dper:O))

• #38   22. jul 2011 Mange tusinde tak skal du have smiley

Kommentér på:
Dværgpinscher med Hænge øre.,

Annonce