{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chipning af hvalpe
  • #1   6. okt 2010 Jeg ville ikke købe en hvalp uden chip. For er der ikke styr på det, så vælger jeg at konkludere, at der sikkert ikke er styr på så meget andet så...
    Så synes ikke det er okay at lade være med at chippe dem.

• #2   6. okt 2010 Nej og nej!

• #3   6. okt 2010 Irene:

Hvis det var en realitet, ville vi godt nok have mange arbejdsløse politi'er ;o)

• #4   6. okt 2010 Nej, det er ikke iorden og nej, jeg ville ALDRIG købe en hvalp, som ikke er chippet.

• #5   6. okt 2010 Ja det ville jeg, de kan jo være øretatoveret og stadig være lovlige

• #6   6. okt 2010 Anette:

Ja, men ikke ret meget længere. Mener at de er lovkrav oppe om at de SKAL chippes.

• #7   6. okt 2010 Hunde skal være chipet hvis de skal ud af landet efter 01.01.11 + eu passet.

• #8   6. okt 2010 ja men synes det er utroligt

der er golden hvalpe til salg som jeg egentlig synes har en okay høj pris efter at de er uden tavle 3000 for hanner 4000 for tæver uden chip... de er herinde og synes sku ikke det er okay hvorfor overholder man ikke de regler synes det er utroligt man vælger at se igennem fingre med så simple love men der må jo være købere til det siden man lader være

• #9   6. okt 2010 og nu er annoncen forsvundet

det tror jeg nu heller ikke smiley

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Svar: 46
    #10   6. okt 2010 Selvfølgelig skal man følge loven. Grunden til nogle mennesker vælger at vente alligevel og lade det være op til de kommende ejere, er fordi den kanyle som chippes med er usandsynlig stor - chippen skal jo som bekendt være derinde.
    Men loven er nu engang sådan, men ved ikke om man kan sige at fordi de ikke er chippet automatisk er ensbetydende med at der ikke er styr på alt det andet.
    Nu har jeg kun store hunde, så de har aldrig reageret særligt på at blive chippet, men ville godt nok være ked af at chippe en 8 uge gammel chi.(

• #11   6. okt 2010 Jamen, jeg er med i en chi-gruppe. Der er også opdrættere. Langt hovedparten af dem har hele tiden chippet inden hvalpen blev 8 uger. Avler man i DKK, SKAL de (og har hele tiden skullet) være chippet inden de er 8 uger.

Så der må jo være nogle chi`er som kan klare at blive chippet så de er lovlige:-)

• #12   6. okt 2010 chihvalpe kan da godt klare at få chippen i inden 8 uger, min søn,svigerdatter chihvalp vejede 480 gram som 7 uger der blev den chippet inden de fik den ugen efter, jeg har købt 2 af mine hunde uden vac,chip det så før den nye lov.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#13   6. okt 2010 Er lidt irriterende i ikke læser det jeg har skrevet. Selvfølgelig kan man chippe en chi når den er otte uger, og selvfølgelig skal man det, når loven tilskriver det - jeg synes bare det er synd for den - men det betyder ikke at den ikke kan eller jeg ikke overholder loven. Har aldrig haft så lille en hund - det har jeg til gode:)
    Jeg ville bare komme med et bud på hvorfor eventuelle sælgere ikke chipper deres hunde.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#14   6. okt 2010 jeg stopper min deltagelse i denne tråd, for jeg synes godt nok der er rigelig med fordomme på spil. Godt nok nogle seje chihvalpe, hvis de tager en chip uden et eneste suk.

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#15   7. okt 2010 Også helt ok. Er da rigtig glad for at høre det du skriver. Kan huske jeg i sin tid ventede til 12 ugers vacc., før jeg chippede min, og han pylrede stadig lidt. Den eneste grund til jeg nævnte chien, er fordi det var den første lille hunderace jeg kom i tanke om.

• #16   7. okt 2010 vores gamle schæfer hylede mere end vores pomeranian

men den annonce jeg så herinde var nu med golden retrievere

jeg mener bar at det er dumt ikke at overholde loven :S:S

• Nathja B
    Nathja B Tilmeldt:
    jan 2010

#17   7. okt 2010 Og dertil er vi enige:) Selvfølgelig skal loven overholdes:)

• #18   7. okt 2010 Nej og bestemt nej...

Kommentér på:
chipning af hvalpe

Annonce