barf af voksen hund og hvalp {{forumTopicSubject}}
hej alle i kloge mennesker
Nu har jeg i noget tid læst alverdens ting om barf fodring. Jeg overvejer nemlig at køre begge mine hunde (rottweiler 7 år, og boxer på 3 md.) over på barf. Men jeg har lige et par spørgsmål.
Min rotte har altid haft et meget stort temperament når det drejer sig om mad, især ben. Hun knurre højlydt hvis man kommer for tæt på og jeg er ikke i tvivl om at hun også vil markere sig hvis nogen forsøger at tage det fra hende. Af samme årsag får vores 2 hunde aldrig ben uden opsyn. Men er det så smart at barfe, jeg tænker at de aldrig ville kunne spise sammen. Og jeg forestiller mig, især på bendage, at måltiderne godt kan strække sig over lange perioder.
Jeg har også forsøgt at finde ud af økonomien i det, og ved den store var det også rimeligt nemt. Men jeg er noget overrasket over at vores hvalp skal have 37,5 kg mad om måneden???? Han vejer ca. 15 kg. nu og så kan jeg godt se at hvis han skal fortsætte med at fodres med 10% af hans kropsvægt indtil han er 6 mdr. så bliver det en meget dyr fornøjelse på flere tusind kr. bare for den bette. Kan det virkelig passe at det er så dyr at barfe hvalpe?
Til sammenligning den store hund kun have ca. 16 kg om mdr.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
barf af voksen hund og hvalp