1.381 visninger
|
Oprettet:
barf/råfodring {{forumTopicSubject}}
Hej
vil høre hvad der er godt ved det .
vi har snakket meget om det her hjemme
men vil gerne høre fra folk som foder med det
både dårligt og godt .
hvor kan det købes?
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Det lugter ikke super godt, især kallun er slem...
Godt:
Det eneste min allergi hund kan tåle - det er rigtig godt til allergi hunde
Hunden får meget mere energi
Flottere pels
Mindre afføring
Og meget andet...
Meld dig evt ind i diverse barf/råfodringsgrupper herinde... der er masser af god viden og erfaringer at trække på
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Qualitys allergi er blevet mindsket og hun lugter ikke så grimt mere.
Og afføring er der nærmest ikke ;o) Haha
maj 2005
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Kan være svært at tage springet ud i råfodring fordi man frygter at gøre noget galt
Der skal fryserplads til
Der skal en gode forbindelser til
Der skal forarbejdes en del (skæres til og nedfryses)
Besværligt ifht at tage med på ferier
Slemme prutter
Fordele :
Umådelig glæde ved at se sin hund få rigtig mad og bare nyde det
Man VED hvad det er man fodrer med
Lækker pels, øjne, ører, tænder og mindre afføring
Jeg har ikke haft hunde med større problemer (allergi, sygdomme o.l) jeg har bare være hys med hvad jeg ville stoppe mine hunde med, derfor gik jeg over på at fodre med råt, udenom BARF og RHM.
Fik råd og vejledning til opstart og foderplan af en erfaren råfodrer, siden har jeg bare brugt sund fornuft
nov 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 124
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Det svarer til at jeg skriver "fodr med RC (eller andet mærke tørfoder) for det giver flottere pels, mere energi osv". Det gør det måske for min hund..men ikke nødvendigvis for naboens;o)
Og flottere end hvad -da den var på brugsens det billige, eller på et godt tørfoder?
Forstå mig ret -fungerer barf for din hund, så bliv endelig vd med det. Jeg har INTET imod barf. Men det er altså osse "bare" en fodermetode, og ikke en mirakelkur for alle hunde:o)
Nå, men af ulemper vil jeg da nævne:
Risiko for fjlernæring, hvis ikke man sætter sig grundigt ind i fodermetoden/hundes behov.
kræver en del fryserplads, hvis ikke det skal være en meget dyr fodermetode
kræver mere tid/energi i forhold til tørfoder
slid på tænder skal man være opmærksom på
Positivt
De fleste hunde synes det er lækkert, og derfor kan det være godt hvis hunden er småtspisende
Varieret kost -sikkert noget de fleste vil nyde, men igen kan det være særligt godt til en småtspisende hund
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
maj 2005
Michelle
Vores den ene fik RC German Shepherd og Quality fik RC et-eller-andet-allergi-foder inden vi skiftede. Og begge er også blevet dybere i farverne
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 768
Ulempe: Noget af det lugter i optøet tilstand. Det fylder mere i fryseren.
Fordel: Sundere hunde med mere energi. Tættere blødere pels. Klarere øjne (den ene havde lidt matte tunge øjne). Mere rolige hunde. Ingen forhudsbetændelse.
Læs lidt om emnet inden du skifter over, så du ikke kommer til at lave en klassisk fejl a la kun fodre med kyllingehalse osv.
Jeg syntes godt om Mogens Eliasens bog.
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Det er en almen opfattelse hos langt de fleste der fodre med barf at deres hunde får en flottere pels end da de fodrede med tørfoder og at hunden får mere energi.. Så det er da noget vrøvl at sige jeg ikke kan sige det.. hun spurgte om vores erfaringer og de fordele og ulemper vi har ved det og derfor nævner jeg dem jeg har... jeg kan jo ikke nævne andre jeg ikke kender til.. så synes ærlig talt din kommentar er lidt hen i vejret...
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 62 Svar: 240
da jeg synes det vil være beder for begge mine to hunde.
Det med prutter kan ikke blive slemmer nu vil jeg sige .
barf/råfodring