{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.734 visninger | Oprettet:

Runde blå-violette, hævede cirkler? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har en dejlig dværgpinscher tæve på 2½ år, som lige har været så gruligt meget igennem. Hun valgte for nu 14 dage siden (søndag d. 12 september, hvilket også var på min fødselsdag- vi ventede fødselsdagsgæster til brunch og vinduet stod åbent på vid gab), at hoppe ud fra vores køkkenvindue på 1 sal, da hun så en kat nede på vejen. Der er ca 4 meter ned, så for den lille skrøbelig krop, måtte begge forben tage skraldet. De brækkede begge to og straks gik turen til dyrehospitalet. Vi fik af vide, at begge ben kunne reddes, dog med den nødvendige operation. Der var ingen tvivl om, at lige gyldigt hvad det ville koste, så skulle de ben bare laves. De gik derfor straks igang med operationen, hvor hun fik sat to metalplader+skruer ind i de små ben. Hun kom hjem fra dyrehospitalet, og har haft det rigtig godt, lige indtil idag, hvor vi opdagede nogle underlige cirkler på hendes mave.
Det ligner utrolig meget ringorm, men de er bare blå/violette, hvilket ringorme jo ikke er. Vi ringede derfor straks til dyrelægen der opererede hende tidligere, fordi hun også, hver gang vi ville løfte hende (for at undgå stød på forbenene når hun hopper ned fra sofa osv.) piver helt vildt, som om hun har utrolig ondt under maven/i maven?
Dyrelægen aner ikke hvad det er, og han har aldrig set noget sådan. Og det underlige er, at det er gået helt amok/i udbrud, efter hun er stoppet på sine smertestillende piller (mod smerter i benene). Er der nogen der har oplevet noget lign.? For vi er helt i vildrede. Dog vil Dyrelægen selvf. se hende igen, hvis ikke de piller vi idag har fået, ikke virker.
Håber nogle har et kvalificeret bud?
Kærligst Kristine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Runde blå-violette, hævede cirkler?
  • #1   26. sep 2010 Tænker også en allergisk reaktion af en art. Synes bestemt ikke det lyder godt. Kan du ligge billeder ind?

  • #2   27. sep 2010 det var også det vi tænkte, enten en forgiftning/infektion, der evt. er kommet ind gennem sårene på benene, og som så er gået i blodet? Hmm.
    Ang. billeder? Kan jeg vedhæfte sådan nogle til dette forum-indlæg?


  • #3   27. sep 2010 Hvor store er pletterne? Du kan måske lægge billeder ind i dit fotoalbum.

  • #4   27. sep 2010 Så er der billeder på min profil/konto.
    Og mht. det i siger om en forgiftning af metallet, der kom jeg bare til og tænke på, om det ikke måske i forvejen er gjort så klinisk som overhovedet muligt. For det skal vel være sådan, at alle hunde kan få en sådan operation, uden forgiftninger? Så tror ikke helt det er det, selvom det stadig er mig en gåde. Den bette ven. Og noget tyder jo på, at hun er øm. Hvilket hun stadig er idag. smiley


  • #5   27. sep 2010 Hvis det en allergisk reaktion på medicin eller andet så kan man ikke forudse det og har ikke noget at gøre med om der har været sterilt nok under operationen

  • #6   27. sep 2010 Ligner det ikke ringorm? Jeg tror da godt at de kan have den farve der. Ellers ville jeg sige at det kan ligne rødsyge en LILLE smule. Men jeg aner ikke om hunde kan få det. Jeg kender det fra grisene.

  • #7   27. sep 2010 Synes ikke det ligner rødsyge eller ringorm. Er det ikke fordi hun har ømme ben og måske støder på ting med maven, fordi hun ikke træder igennem på forbenene.. Så hun måske får blå mærker.. Jeg ved at noget af det smertestillende vi giver til grisene, er blodfortyndende.. Hvis det smertestillende din hund får også er det, vil hun let få blå mærker.

  • #8   27. sep 2010 Synes bulen ligner en byld

  • #9   27. sep 2010 Ja måske bylder, svært at se udfra det billede

  • #10   27. sep 2010 Trine K. Jeg mente ikke om der var sterilt nok under operationen, jeg mener, at der i sådan noget metal, som hun har fået sat i benene, ikke kan være noget der får hende til og slå ud/få allergisk reaktion fra, da det jo bliver sat ind i alle dyr, så derfor må der jo ikke være noget deri, som kan give sådanne reaktioner.

    Mht. Ringorm/rødsyge. Hun HAR jo været ved dyrelægen, som sagde at det IKKE var ringorm eller nogen anden sygdom ( som rødsyge?) Så den er udelukket. Også især fordi kæresten og jeg ikke har fået noget lign. - her tænker jeg på smitning i forhold til fx. ringorm. Så ringorm er det ikke.

    Mht. blå mærker og støde imod pga. benene, så nej. Hun går fint på sine ben allerede, og løber allerede fint rundt. Og mærkerne er begyndt at skælle af, selvom der ikke er sår på. (Som om de er helt udtørret) hvilket jo ikke ses i forbindelse med et helt alm. blåt mærke.

    Det hun har midt på maven er ikke længere blåt, men har nu ændre sig til og være HELT rødt, og det ændrer sig helt markant fra dag til dag. Meget underligt, især fordi dyrelægen aldrig havde set noget som det før?
    Hmm.



  • #11   11. jun 2012 Min ene tæve har lige været v.dyrlægen og han sagde også at han aldrig i sit liv havde set en hund m.rødsyge,men det har han nu smiley
    I går var hun lyserød på maven og blodskudte øjne i dag er hun blod rød over det hele i huden dog er hendes øjne mere normale.
    Hun drikke ikke,det skal tvinges i hende og hun spiser heller ikke og så har hun meget høj feber nu.
    Hun er nu på penecelin (staves) som skulle tage rødsygen.


Kommentér på:
Runde blå-violette, hævede cirkler?

Annonce