997 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

2x gange brætte opvågninger :( 2x gange brætte opvågninger :(

Hej alle sammen
I dag er det så mig, der gerne vil have hjælp/svar.

Det hele startede klokken 04:30 i morges, hvor jeg blev vækket af en forfædelig piven der kom fra min Chihuahua (Chico) nede i fodenden af sengen. Det vidste sig, at det var øret det var galt med, det lignede akkurat øremider, det var hævet, rødt og man kunne ane noget sort snask langt nede i øregangen. Nå men, så tænker jeg, det jo bare et smut til dyrlæge og få kigget på det (han døjede nemlig med øremider da jeg købte ham, så jeg vidste, at det var noget der kunne vente til eftermiddag, når jeg havde fået fri)

Senere samme dag ..

Jeg kommer hjem fra skole, og lufter begge mine hunde.
vi kommer hjem fra gå turen og ligger os alle 3 på sofaen og får os en god mofar, imens jeg venter på min kæreste skal komme hjem, så vi kan komme til dyrlæge. En halv time senere kan jeg hører kæresten køre op i indkørslen. MEN, det er ikke det der får mig livet op.. Nej det er Chico, som skriger af lungers fulde kraft. Jeg åbner med det samme øjene op og kigger på ham ( han ligger på mit bryst) og jeg ser han er helt stiv i kroppen og jeg kan slet ikke få kontakt med ham og hans øjne flakker. Jeg aner overhoved ikke hvad jeg skal gøre, andet end selvfølgelige at blive hos ham. Anfaldet varer i ca 30 sek (lange 30 sek) og han kommer til sig selv igen og han er selvfølgelig helt rundt på gulvet og han har tisset på sig selv smiley
Vi kører derfor straks til dyrlæge,
De siger så, at de tror det kan være ellepsi og vi får en tid hos dem imorgen tidlig, de havde nemlig ikke flere tider i dag. (De vuderde også at det ikke hastede, da han var klar i hovede og så frisk nok ud)....

Mit spørgsmål lyder så: Er der nogen af jer der har prøvet noget ligende ? tror I det er ellipsi, eller noget helt andet ?

Håber I vil svare på dette (:
Mvh Den MEGET bekymret mor smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2x gange brætte opvågninger :(
  • #1   16. sep 2010 Vi havde en d/s gårdhund der led af ellipsi, når hun fik et anfald krampede hun simpelthen sammen, og kastede op/tissede. Der var desværre intet at gøre - men hun levede et langt liv kun med få anfald heldigvis.

• #2   16. sep 2010 Min onkel havde engang en hund som havde ellepsi og det så ikke rart ud når den havde anfald, håber ikke det er noget alvorligt, men det kunne godt lyde som det ja smiley

• #3   16. sep 2010 trine p: Tak for dit svar, det giver da lidt ro i sjælen smiley Din hunds anfald minder DESVÆRRE om det jeg oplevede Chico havde i dag, bortset fra han ikke kastede op,, smiley

Frederikke H: Ja det kunne desværre godt tyde på, at det er det han fejler smiley Og nej det ser bestem ikke rart ud når de har et anfald, og der intet man kan stille op nu når, det er virkelig forfærdeligt smiley - og tak for dit svar (:

• #4   16. sep 2010 Min gamle hund havde osse ellepsi,han fik nogen anfald der godt kunne vare op til 2-3 min,han gik helt i kramper og jeg kunne ikke gøre andet end at lægge mig ned på gulvet og holde han helt ind til mig.Da det ikke kom mere end ca 1 gang om måneden eller hvis han hvade været lidt stresset pga. han havde været sammen med mange mennesker så fik han ikke noget for det og han havde ikke nogen men ad det.Men hold da fast første gang det sker og man ikke ved hvad det er ..kæft man bliver bange.Min han sagde dog ikke noget men han opførte sig mærkeligt så jeg kunne somregl se på ham når han var ved at få et anfald.
    Go bedring med det lille puds.. smiley

• #5   16. sep 2010 det var forøvrigt en søndag eftermiddag det skedte første gang og vi kastede os bare ned i bilen og da vi nåede dyrehospitalet rente han rundt som intet var sket..han blev 10 år da kræften tog ham så han levede fint med det.. smiley

• #6   16. sep 2010 Min gamle hund havde epilepsi, Vi snakker 15 år tilbage... Hun fik anfald ca. 1 x mdr. Da skulle vi give hende stesolider, for ellers blev anfaldene bare ved og ved:( Hun fik det 1. gang som 8 årig og blev næsten 13 år. Så de kan leve fint + dr. dyr jo er blevet meget dygtigere.. Så det skal nok gå HVIS det er epilepsi. Pøj pøj med det...

• #7   17. sep 2010 Man kan jo give menneker forebyggende medicin. Ved I om dyrlægerne er blevet så dygtige at man også kan give hundene noget forebyggende.

Kommentér på:
2x gange brætte opvågninger :(

Annonce