{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slikker...
  • #1   16. sep 2010 Det er der mange hunde der gerne vil. Mon ikke bare han syntes det er hyggeligt og være sammen med dig.
    Tillykke med din nye vaps.


  • #2   16. sep 2010 Tillykke med hunden.
    En hund slikker fordi den underkaster sig. Det hedder aktiv underkastelse. Hvalpe gør det på de store hunde. De slikker den i "mundvigene" for at vise at de ved at de er nederst i hierakiet.


  • #3   16. sep 2010 Ina K : Sikken noget sludder.... Ja, undskyld, men vovserne slikker altså ikke på ens fingre eller nogen som helst andre steder for at vise underkastelse- så har mine hunde i hvert tilfælde ikke læst den bog hvori det står. Slikkeriet kan både være tegn på at hunden beder om "godt vejr" ( ikke det samme som underkastelse) og almindelig hygge. Det kan også være et tegn på nervøsitet ved nye ting i hundens liv.

  • #4   16. sep 2010 Citat:
    Det er en naturlig adfærd, som er et levn fra hvalpetiden. En hvalp, der slikker forældrene i mundvigene, starter en brækrefleks, der får forældrene til at gylpe mad op til hvalpen. Vi ser samme hvalpeadfærd hos vores familiehund, når den underkaster sig og fortæller, at vi bestemmer.


  • #6   16. sep 2010 Lea : Enig!

    Der er dælme ikke meget underkastelse over Keesha når hun angriber mine fødder, hænder eller hals med tungen samtidig med at hun står og tramper ovenp mig - det er vist nærmere mig der må føle sig underkastet *G*

    Muskelhunden L : Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvor det citat stammer fra, for det at tolke det som hunderkastelse og fordi vi bestemmer lyder gammeldags i mine ører.


  • #7   16. sep 2010 Tro hvad i vil.
    Jeg havde en hund som slikkede konstant og spurgte flere forskellige psykologer og læste bøger fordi jeg syntes det var pisse irriterende. Og jeg fik samme svar alle steder.
    Så det vælger jeg at tro på.


  • #8   16. sep 2010 Nej nej. det gør man ikke. Man sætter sig ikke ind i hvorfor dyret gør som dyret gør. Det ville være rigtig dumt at undersøge det nærmere.

Kommentér på:
Slikker...

Annonce