993 visninger
|
Oprettet:
Slikker... {{forumTopicSubject}}
Hej. Igår hentede jeg en hund.
Han er meget aktiv, nåt han så enlig lægger stille vil han gerne slikke på ens fingre, hvad betyder det ?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Tillykke med din nye vaps.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 300
En hund slikker fordi den underkaster sig. Det hedder aktiv underkastelse. Hvalpe gør det på de store hunde. De slikker den i "mundvigene" for at vise at de ved at de er nederst i hierakiet.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
maj 2009
Det er en naturlig adfærd, som er et levn fra hvalpetiden. En hvalp, der slikker forældrene i mundvigene, starter en brækrefleks, der får forældrene til at gylpe mad op til hvalpen. Vi ser samme hvalpeadfærd hos vores familiehund, når den underkaster sig og fortæller, at vi bestemmer.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Der er dælme ikke meget underkastelse over Keesha når hun angriber mine fødder, hænder eller hals med tungen samtidig med at hun står og tramper ovenp mig - det er vist nærmere mig der må føle sig underkastet *G*
Muskelhunden L : Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvor det citat stammer fra, for det at tolke det som hunderkastelse og fordi vi bestemmer lyder gammeldags i mine ører.
maj 2009
Jeg havde en hund som slikkede konstant og spurgte flere forskellige psykologer og læste bøger fordi jeg syntes det var pisse irriterende. Og jeg fik samme svar alle steder.
Så det vælger jeg at tro på.
maj 2009
Slikker...