26. feb 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Ærgerlig aftentur {{forumTopicSubject}}
I fredags på aftenturen skete der en ret ærgerlig hændelse.
Vi er på et stort åbent grønt areal og min hund er løs.
(han kan ikke med andre hunde, så han er kun løs på arealer med stort udsyn)
Lige pludselig hører jeg nogen der råber meget højt bagfra, vender mig om og ser en hund på vej i mod os med 200 i timen. Jeg vender mig om, tårner mig op og råber ad hunden at den skal gå hjem.
Da den så vender om, løber min egen hund efter den og han høre bare slet intet!
Jeg bliver nød til at løbe fra min lille datter som også er med for at løbe efter min hund, han vender endelig om og ham kommer på plads.
Han nåede over til hunden, men det var heldigvis en 9 måneder gammel tæve så der var heldigvis ikke sket noget.
Nu er det desværre slut, selv på åbne arealer at ha snoren af ham. Øv jeg nød det ellers meget og det gjorde Chopper os.
Troede jeg havde kontrol over ham, men der tog jeg fejl. Er bare glad for der ikke skete noget.
På turen hjem(med min i snor) møder vi en strejfer. Dette var en hanhund så jeg vendte mig endnu en gang om og råbte efter den, men den blev ved med at følge efter os. Ham der ejer hunden er alkoholiker og meget voldelig, så tør ikke rigtig sige noget til ham. Den har flere gange været i vores have, men er sku bange for at sige noget til ham. Hvad synes I jeg skal gøre?
Hunden er ikke til at få fat i, typisk strejfer der udemærket godt ved den gør noget den ikke må.
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
Men det er vel altid den risiko man tager. når man slipper hunden på offentlig grund...
Godt der ikke skete mere! Også er det jo godt man også kan få nogle gode ture i snor..
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 149 Svar: 2.516
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Vedr. strejfer, så ville jeg førsøge på alle tænkelig mulige måde og indfange hunde, og aflevere den på nærmeste internat som hittegods.
Husk politiet skal have og vide du har optaget den.
Så må ejeren jo se om han har penge til og indløse den.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 186
Kan selv have de problemer med Nala, Men med hende er det når hun ikke gider gå mere, så lytter hun overhovedet ikke efter og vender bare om og begynder at gå hjem.. Kan ikke helt tage det så alvorligt, fordi det ser så morsomt ud
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Men heldigvis har min mor et stort landsted med en sø og noget, så der kan vi køre ud et par gange om ugen og strække benene.
Brug hjernen.
Jeg har prøvet at få fat i den, på alle tænkelige måder, bortset fra at "lokke" med en anden hund, da min som sagt ikke er så god til andre hanhunde... Jeg aner ikke hvad jeg mere skal gøre.
Ærgerlig aftentur