{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.451 visninger | Oprettet:

Min hund ryster - hvorfor!? {{forumTopicSubject}}

I håb om at der sidder en herinde som har oplevet det samme - eller kan hjælpe mig med at blive klog på min hunds "signaler" - prøver jeg at forklare situationen..

Vi sidder ved spisebordet og spiser.. Leopold ligger i sofaen.. Pludselig hopper han ned - og går hen til mig, hopper op - mens han ryster over hele kroppen (ligesom hvis han frøs)

Han har tæpper, der er varme på - så jeg tror ikke at grunden er at han fryser.. Han er ikke nervøst anlagt - og der har ikke været nogle høje lyde eller lignende..

Vi har oplevet det en del gange her indenfor de sidste 14 dage..

Leopold er ca. ½ år - og er en 6,5 kilos blandingshvalp af racerne cavalier, pomeranien, puddel og griffon.. (Hvis det kan hjælpe på opklaringen)

Han holder op med at ryste ligeså snart man tager ham op og har siddet med ham i 30 sekunder..

Naturligvis har jeg overvejet om det er et snedigt "trick" for at få opmærksomhed - men synes bare et er så "umotiveret" - han ligger sommetier og sover med lukkede øjne for derefter at gøre det.. Og han mangler desuden ikke opmærksomhed i hverdagen (tror jeg ikke) han er en kælepotte så han sidder meget hos os når vi ser TV, ligger i sengen og sover - er med overalt - er i det hele taget sjældent alene udover når vi er på arbejde..

Nogen der har ideer!?

(Ps. Vi skal til dyrlæge med ham på torsdag pga. hans tænder, så vil jeg prøve at spørge om der kan være noget behandlingskrævende galt med ham, men jeg tror nu mere det handler om at jeg ikke forstår hans signaler)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund ryster - hvorfor!?
  • #1   11. sep 2010 Hmm, jeg ved ikke desværre..... men min venindes hund (DSV) gjorde det samme da hun var hvalp. Det samme gjorde min venndes pom. da den var hvalp. + få andre hunde jeg har stødt på. så af egen erfaring, er det typisk indenfor små racer...

mine veninders hunde, gjorde det, når enten de skulle tisse, eller ville have opmærksomhed.. Jeg ved ikke om det er tilfældet her, desværre.

men uanset hvad, syntes jeg du skal spørge din dyrlæge på torsdag smiley

• #2   11. sep 2010 min chihuahua har det også med at ryste... dog ikke om sommeren, så er han glad og frisk.. men om vinteren kan han også give sig til at ryste helt vildt indtil jeg pakker ham ind i tæppe og holder ham i armene som en baby smiley han har været til dr.dyr, men han er altså sund og rask og fejler intet... så måske kan det være lidt usikkerhed forbundet med kulden.. han HADER nemlig at gå i snevejr udenfor... bare jeg viser ham jakken så ryster han... ( jakke=gåtur - gåtur= snevejr udenfor = ryste ryste hehe smiley

• #3   11. sep 2010 DSG* selvfølgelig.

• #4   11. sep 2010 min perle gør det tit, hun fryser ikke,hun vil bare kæles ;O)

• #5   11. sep 2010 mathilde gøre det når hun bliver spændt på noget hun tror hun høre eller hvis vi skal ud og gå eller når hun bliver nervøs hvis det tordner ell andre ting jeg ikk kan høre men ved hun er blevet bange af noget

• #6   11. sep 2010 Meeko gør det også nogle gange.. hvis han er vildt obs på legetøj eller en hundeven han vil lege med. og så stopper det igen når han får lov. smiley

Udover det ryster han kun når han har været i vandt for længe.

• #7   11. sep 2010 Det kan ikke være mareridt?

• #8   11. sep 2010 Hmm. Jeg har hørt/læst et sted, at nogle små hunde har en dispunition for en leverabnormalitet, der gør at deres lever omsætter energi lidt anderledens end andre hundes. De får så nogle "diabetikker" agtige symptomer, når deres insulin niveau i leveren er på et bestemt niveau.
    Det skulle ikke være farligt for dem.

• #10   11. sep 2010 Kan det være for at få ekstra opmærksomhed evt.? :o)

• #12   12. sep 2010 Tusinde tak for alle jere svar.. smiley

Jeg kan se det langt fra er ualmindeligt for en hund at ryste - af den ene eller anden årsag.. smiley

Vi har snakket om herhjemme at prøve og købe et dækken til ham - han har meget fin pels (synes ikke rigtigt han har noget underpels) så KAN jo være det lille skid fryser.. smiley Han lader iøvrigt ikke til at være synderligt generet af det - så det er nok ikke ligefrem noget farligt.. smiley

Men jeg takker mange gange for input - det er dejligt med sådan et forum her med så mange søde og kompetente hundeejere.. smiley

Kommentér på:
Min hund ryster - hvorfor!?

Annonce