{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Betaler forsikringen adfærdsbehandling {{forumTopicSubject}}

Som nogen måske ved så er min hund blever bidt af en anden for nogle uger siden. Vi har fået penge til dyreregning men hun er i adfærdsbehandling og regning er stor.
Det viser sig at den anden ejer havde ingen forsikring men blev forsikret lige efter episoden.
Politiet tage sig ikke er adfærdsbehandling regning har jeg lige fået at vide, de tage sig kun af fysiske skader dvs. dyrelægeregning og den er jo betalt.
Nogen som har nogle gode råd? Har på fornemmelsen at ejeren ikke betaler adfærdsbehandling selvom hun hele tiden har sagt at hun også betaler det hvis det skulle være men nu hører jeg ikke fra hende siden hun fik at vide hvad det kostede.
Hvad skal/kan jeg gøre? Regningen skal jo betales.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betaler forsikringen adfærdsbehandling
  • #1   9. sep 2010 Hun skal dække regningen for dyrlægen - men der er intet der dækker adfærdsbehandling bagefter desværre.

• #2   9. sep 2010 Jeg har svært ved at tro at du kan få dækket adfærdsbehandler-regninger.
    Dyrlægen skal self betales af modparten, men adfærdsbehandleren hænger du selv på.

• #3   9. sep 2010 Har du prøvet at tale med din egen ulykkes-sygeforsikring på hunden -
    det varierer lidt fra selskab til selskab.

Men man kan jo godt forestille sig at hundens egen sygeforsikring ville dække det, eftersom det er behandling af et overfald, og hvis der ikke direkte står i papirerne at forsikringen ikke er omfattet af særlig støtte/træning/adfærdsbehandling m.m.
    Så ville jeg mene det ville være rimeligt at søge om det -
    så skal du måske selv betale de første 600-800 kr. Men derefter bliver resten dækket, og jeg ville da også mene at den anden hundeejers ansvarsfosikring (som er lovpligtig for alle hundeejere) skal dække dine omkostninger til behandling deraf.

Det kræver vel 'bare' at du får en slags diagnose fra dyrelægen evt. en tilknyttet adfærdsbehandler, hvorpå de skriver hvilken behandling hunden har brug for som følge af bidskaderne og overfaldet.

• #4   9. sep 2010 JVf dansk lovgivning går en tingsforsikring forud for en ansvarsforsikring og det betyder at har du tegnet en hundesygeforsikring på din hund dækker den dyrlægeudgiften med fradrag for selvrisiko og evt udleveret medicin. Det din egen forsikring så ikke dækker går du til modparten med eller til modparten med det hele hvis du ikke selv har en sygeforsikring. Adfærdsbehandling tror jeg ikke på nogen forsikringer dækker ej selvom det er fordi din hund er blevet overfaldet.

• #5   9. sep 2010 Line -den anden hund var jo så ikke forsikret. Der findes så en fælles forsikringspulje som alle forsikringsselskaberne betaler til, og den kan gå ind og dække bidskaderne, og så er det så dem der slåsser med ejeren om at få pengene igen fra ham/hende.

Men er endnu ikke stødt på en forsikring der dækker adfærdsbehandling. Og jeg tvivler meget på at man kan få den andens avsarsforsikring til at dække (hvis der havde været en forsikring altså)

• #6   9. sep 2010 Havde ikke lige set modparten ikke havde forsikring.... tror derfor du selv kommer til at hænge på regningen.

• #7   9. sep 2010 Susanne -selvom den anden part ikke er forsikret, kan man stadig få dækket sine dyrlægeregninger.

Som sagt skal der så istedet søges ved den fælles forsikrinspulje som jeg desværre ikke lige husker hvad hedder.
    Men uanset så kan man altså få dækket sine skader... Omend de næppe dækker adfærdsbehandleren.

• #8   9. sep 2010 her var det: http://www.dfim.dk/Danish/Sider/FAH.aspx

• #9   9. sep 2010 Alm. ansvar er lovpligtigt - dvs. har den anden hundeejer ikke ansvar på, hænger denne på en politianmeldelse og det kan så gå videre via. indbo og fogedretten at få indkasseret pengene, samt at denne står til bøde eller fængsel pga. manglende lovpligtig ansvar.

Det er det samme hvis man ikke har alm. ansvar på sin bil eller knallert - det er lovpligtigt.

Dog vil jeg stadig understrege at hvis forsikringsselskaberne ikke har skrevet at forsikringen ikke dækker dette - så kan der være en god chance for at få noget hjem der.

De kan/må kun forholde sig til den forsikring i har indgået en aftale om, og står der f.eks. noget ang. overfald/bidskader og sådan noget som træning/terapi ikke står afkrydset, ja, så dækker forsikringen det i princippet.

• #10   9. sep 2010 Line -nu dækker en sygeforsikring jo altså sygdom. Jeg har endnu aldrig set en forsikring der dækker at "hunde er sørme blevet usikker" eller "hunden kan altså ikke li' at være alene hjemme".
    At denne hunds problemer skyldes et overfald, er ikke relevant i den forbindelse. Sygeforsikringer dækker fysisk sygdom. Medmindre andet er anført, og det har jeg som sagt endnu aldrig oplevet

• #11   9. sep 2010 Tak for jeres svar og for linket. Må også lige snake med adfærdbehandleren for jeg mener at hun på et tidspunkt sagde noget om at hvis hun vidste hvad forsikring den anden havde (inden jeg vidste at hun ikke havde nogen) så kunne/ville hun sende regning direkte til dem.
    Tak for linket, ringer til dem imorgen for at høre hvad de siger.
    Min egen forsikring tror jeg ikke vil dække noget for de vil ikke engang skrive skaden dengang for det var hendes forsikring som skulle tage sig af det da jeg "kun "havde alm. forsikring. Men hun er jo ikke bedt til træning, det er vel noget andet. Må nok også lige ringe til dem.

Line hun få bøde både for mangledne forsikring, mundkurv og snor.
    Nu "ved hun" ikke hvor hunden er. Politiét siger at den ikke er i byen. Før politiet kom hed det at den var i Jylland hos nogle venner, senere havde hun ikke lige deres telefon nr., nu ved hun ikke hvor den er skal lige undersøge det smiley

• #12   9. sep 2010 Michelle jeg er ikke så meget inde i hvad der stå i forsikringspapirerne, ( har oså kun den alm.) men jeg mener helt bestemt at psykisk sygdom er også at være syg og vil sige at hvis der ikke ligefrem står at de kun dækker fysiske skader så vil jeg der tror at det også dækker den psykiske del.

• #13   9. sep 2010 Natasa -men hunden er jo ikke psykisk syg;o)

den har et træningsproblem, og træning er mig bekendt ikke omfattet af en sygeforsikring. Heller ikke selvom problemet er opstået som følge af den ene eller anden hændelse.
    Dertil kommer at adfærdsbehandler er noget alle kan kalde sig. Og de udsteder mig bekendt heller ikke diagnoser. Så det bliver nok temmeligt svært at overbevise forsikringsselskabet om at hunden lider af posttraumatisk stress-syndrom e.l. ;o)

Jeg tror simpelthen ikke på at der er noget at hente i forhold til adfærdsbehandlere.
    Men du skal helt sikkert sørge for at få søgt om dækningn af dyrlægeregningerne ved FAH, nu hvor hunden ikke var forsikret.

• #14   10. sep 2010 Natasa S
    Lyder godt nok rigtig uheldigt det der er overkommet jer -
    og urimeligt synes jeg det er at I skal kæmpe med dette i det her omfang.

Nu er der som sagt ikke nogen flere end jer to hunde-ejere der ved præcist, men som jeg ser det er der helt klart en hundeejer der lyder ret uansvarlig, og rent faktisk burde ses efter i sømmene.

Ikke at vide 'hvor hunden er?' - manglende lovpligtig ansvarsforsikring og så det lille faktum at,denne ejers hund er endt med et decideret hundeslagsmål -

vil helst ikke nævne, men alligevel, det er de folk loven er skabt på grund af, handler og gør uden omtanke,

Har I snakket med politiet, klubben eller forsikringen hvad der sker, og hvorvidt der er sag at indberette og krav at stille?

• #15   10. sep 2010 Michelle vi har fået penge til dyrelægen.

Line, ja det er netop det og det er derfor jeg har lyst til at gå videre med det her. Politiets råd er at køre en civilsøgsmål. Skal ringe til diverse forsikringsselskaber, både min egen igen og så hendes som hun jo tegnede efter episoden.

Politidamen udtaler også noget i retning af: hun(ejeren) har nok ikke så mange penge for hun få ligeså høj regning fra os af og så er regning måske også lige lidt i overkanten. Som om jeg selv har skrevet den og bare skal have pengene i lommen. Det er jo det det koster. Man skulle måske vælge aflivning for det er billige, helt ærligt smiley
    Jeg har da hellere ikke så mange penge men skal jo finde dem fordi min hund helt uporovokeret blev bedt af en anden hvis ejer ikke har styr på noget som helst. Det er bare ikke i orden. Og så slet ikke den måde at blive behandlet på, det er netop det som gør mig sur nok til at gå hele vejen.

• #16   10. sep 2010 synes I jeg bare skal gå i gang med at sagsøge hvis det på nogen måder kan lade sig gøre eller skal jeg kontakte hende og oplyse hende om hvad jeg har i sinde at gøre?

• #17   10. sep 2010 Man kan jo ikke plukke hår af en skallet, så hvis hun vitterligt ikke har en krone, så får du ikke meget ud af at sagsøge. Selv hvis du får medhold, vil hun jo ikke være i stand til at betale.
    Men det er jo noget du kan snakke med en advokat om. Der findes jo gratis retshjælp, så måske du kan få en til lige at kigge på sagen, inden du evt gør mere ved det.

Men sådan en adfærdsbehandler koster vel omkring et par tusinde er det forkert antaget?
    Hvis det er tilfældet, så vil sagsomkostningerne jo løbe en hel del højere op.

• #18   10. sep 2010 min kæledyrsforsikring dækker ikke adfærdsbehandling..

• #19   10. sep 2010 Michelle, det kan godt være at jeg aldrig få de penge men der må da være en konsekvent ud af det her, såsom f.eks. at komme på "den sorte liste" til at nogensinde låne penge. Det kan bare ikke være rigtig at man bare kan slippe. Så burde vi alle sammen gøre det samme. Dem som ikke har slipper dem som har( eller måske ikke har men er ansvarlige nok så de låner for at betale sin gæld) kan bare få lov at betale?
    Man burde slet ikke anskaffe sig en hund hvis man ikke engang har til forsikring, mener jeg.

Adfærdsbehandling kostar meget mere end et par tusind.

Men har kontaktet dfim.dk og han mener at jeg skal udfylde skadeanmeldelse da sagen høre under dem eftersom hun ikke havde forsikring. Understregede for ham at jeg har fået penge til dyrelægebehandling men ikke for adfærdsbehandling og spurgte om der er nogen chance for at få det dækket. Sagde ikke ja men hellere ikke nej, han lyd slet ikke så afvisende mht. adfærdbehandlings regning og sagde selv at det jo er som følge af angrebet. Papirerne er sendt d.d. så må jeg se.

• #20   10. sep 2010 Natasa -men hun har jo bødet. Så vidt jeg forstår har ejeren betalt dyrlægeregning?

Nu ved jeg ikke hvilken adf.-behandler du er i kontakt med, men dem jeg har snakket med da jeg fik min første hund skulle have mellem 1200-2500 for at komme ud. Dvs ca 4 timer ved første besøg + yderligere opfølgning efter en nærmere fastlagt periode. Det er så inkl "gratis" (man har jo betalt for behandlingen) telefonrådgivining i den periode hvor man træner udfra den "handleplan" som behandleren har givet.

Som sagt kan jeg sagtens følge at du osse gerne vil have adf-behandlingen dækket. Men mener et eller andet sted ikke at det er helt fair heller, fordi man som modpart jo faktisk ikke aner om din hund har haft problemer inden angrebet, om du rent faktisk træner efter de anvisninger du får, om behandleren overhovedet er kompetent (der er jo ingen krav om uddannelse) osv. Det er altsamment lidt noget diffust noget det med adfærdsbehandling.

Kommentér på:
Betaler forsikringen adfærdsbehandling

Annonce