{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.445 visninger | Oprettet:

Kigger ind i muren {{forumTopicSubject}}

Jeg synes min hund er begyndt at udvise en ret underlig adfærd. Hun kan finde på at lægge sig i hjørnet mellem vores to sofaer, eller bare sidde og kigge ind i hjørnet. Og selvom vi alle sidder nede i stuen, kan hun finde på at gå op ovenpå, og hvis man går derop kan man se at hun indimellem bare sidder og kigger ind i en bar mur. Jeg ved ikke om det er normalt - og hvad kan være grunden til at hun gør det?

Først troede jeg det var fordi hun følte sig ensom efter at vores kat er begyndt at gå ude, og min lillebror er på efterskole. - Hun er meget social, og har det normalt bedst når alle er samlede og hun kan ligge i midten. Nu kan hun finde på at smutte og lægge sig de underligste steder. Men hun har gjort det længe inden katten begyndte at gå ud, og også længe inden min bror kom på efterskole.

Det er noget jeg virkelig synes er mærkeligt. Det mærkeligste er næsten at nogle gange når hun bliver lukket ind, så løber hun igennem stuen og op ovenpå, uden overhovedet at kigge på os andre, selvom vi alle er i stuen. Hvad er grunden til den her adfærd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kigger ind i muren
  • #1   8. sep 2010 Kan være en tvangshandling. Er der noget bestemt på muren de steder hun kigger? En skygge, lysskær etc.?

• #2   8. sep 2010 enig med Sanne.... ved at Bull Terrier kan få den adfærs.. det skal man ofte stoppe med det samme, da det ikke er sund adfærd.

• #3   8. sep 2010 Jeg har læst et sted at det ka være tegn på at synet er ved at blive dårligere. Men når hun ligefrem går et bestemt sted hen og sætter sig er det nok ikk det der er galt.

• #4   8. sep 2010 Hun har været ved dyrlægen, han siger det ikke er noget alvorligt. Men jeg synes ikke det er spor normalt. Jeg tror ikke der er hverken skygger eller lysskær. Når hun sidder ovenpå er der oftest forholdsvist mørkt, og ingen skygger. Når hun kigger ind i hjørnet, er der måske lysskær, da der er en lampe derinde også. Men det er sjældent hun kigger ind i hjørnet, oftest går hun bare derind og ligger sig.

Normalt ligger hun i sim kurv, men engang imellem kan hun lægge sig mystiske steder, som hun normalt ikke plejer at ligge - som op ad vaskemaskinen, i et hjørne i køkkenet - hun har faktisk også en enkelt gang kigget ind i køleskabet, selvom det var lukket. Jeg havde været derude, og hun havde sat sig ved siden af mig, men istedet for at følge efter mig ud som hun plejer, så blev hun siddende ret længe. Men kun den ene gang.

• #5   8. sep 2010 der er ikke mus inde i væggen?

• #6   8. sep 2010 Hmm, det tror jeg da ikke?

• #7   8. sep 2010 måske er hun deprimeret.

• #8   9. sep 2010 ku kunne altid se på vores gamle hund når der var mus i væggen ....kigger hun opmærktsomt eller "bare tomt"

• #9   9. sep 2010 måske hun keder sig, min kusines gamle hund stirrede ned i gulvet det meste af dagen, fordi den var blevet letter sindsyg pga den ikke blev stimulerede nok. jeg har så sener set i fjernsynet at en hund godt kan blive lidt underlig og opfindes en slags pletter hvis den keder sig, så prøv med en adfærs behandler hvis dyrelægen ikke kan finde problemet. held og lykke med hende smiley

• #10   9. sep 2010 Min mors venindes' gamle hund gjorde lidt af det samme. Han begyndte også bare at stirre ind i væggene, nogen gange i en halv time af gangen - han blev også tjekket ved dyrlægen, men det er var ingenting. Hun fandt ud til sidst at det spøgte hos hende... Ja - så kan man jo vælge at tro det eller ej smiley

Ellers ville bud være udover mit andet, at der nok er nogle dyr/kravl inde i væggen, som laver lyde som din hund kan høre smiley

• #11   9. sep 2010 Hvis din dyrlæge siger det ikke er noget alvorligt, så må vedkommende have konstateret HVAD det er først.

Så hvad sagde han det var?

• #12   9. sep 2010 Hun kigger bare tomt, og ofte har hun ørerne vendt andet steds hen, som om hun lytter på os mens hun kigger.
    Hun keder sig ikke, det vil jeg godt skrive under på. smiley Dyrlægen vidste faktisk ikke hvad det er, men han syntes ikke der var tegn på noget alvorligt, fordi hun ellers er helt normal.

Deprimeret kan hun måske være, men har ikke set nogle som helst andre tegn på det, overhovedet? Men det kan da egentlig godt være. Men hvad kan det så skyldes?

• #13   10. sep 2010 Find en anden dyrlæge der vil tjekke din hund i hoved og røv!

• #14   10. sep 2010 blir hun falsk drægtig når hun er i løb? for det kan de blive deprimeret af,ved det fra min egen pige, men de kan jo osse blive triste af andre grunde så det mega svært at finde ud af.

Kommentér på:
Kigger ind i muren

Annonce