{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Hun kan ikke rigtig falde ind ? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har været så heldig endelig at finde en tæve mere, som skulle være en del af vores familie. Og som skulle være en god legekammerat til Daisy.

Og vi fandt en Berner Sennen på 2 år, som kommer fra børnefamilie, hvor hun var alene hund.

Hun skulle være lidt reserveret over for fremmede, men det har jeg hørt/læst at nogle Berner er.
Men det skulle kun være når folk kommer ind af døren, og derefter skulle der ingenting være.

Nå, men hun kom så herhjem i lørdags. Og hun gik lidt rundt i haven (vi har en kæmpe have) Og hun mødte Lukas først og derefter Daist. Hun kunne godt snuse til Lukas men hun kunne simpelthen ikke lide Daisy. Eller hun vil helst bare ikke være tæt på Daisy. Men fint nok, de skulle jo have tid.

Jeg har så siden lørdag kæmpede for at få hende til at passe ind. Men hun kan ikke rigtig "overskue" hundene og os på samme tid. Hun vil gerne være sammen med Daisy nu, men nu gider hun ikke Lukas. Og det er synd at han skal være lukket fra de andre, fordi hun ikke gider han.
Vi kan godt komme til at klappe hende og kæle, men det kræver overtalelse.
Hun vil heller ikke gå ud i haven, hun går kun ud og tisser når det er absolut nødvendig.

Jeg har haft forrige ejer med ind over, og de kan jo slet ikke genkende sådan som hun er. Jeg har absolut kun vil hende det bedste og har absolut ikke givet hende en grund til ikke at kunne lide og være her.

Tror i at hun måske ikke kan leve i et hjem med 2 andre hunde. Men måske kun kan "overskue" at der er en hund. Eller måske slet ingen?
Jeg ved godt hun ikke har været her så mange dage, men hvornår er nok nok? For vil heller ikke "ødelægge" hende, eller hvad man nu skal sige.

Og jeg vil heller ikke beholde hende på bekostning af Lukas. Men hun er en god og blid hund hvis hun er sammen med Daisy eller alene sammen med os i stuen.

Vi har altid haft 3 hunde af gangen, og det har altid fungeret fint.
Håber i har nogle gode råd, for jeg vil hende kun det bedste.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun kan ikke rigtig falde ind ?
  • #1   8. sep 2010 siden lørdag er jo heller ikke længe smiley giv hunden noget tid til at falde til ro og vær selfølgelig obs på dem. Her tog det Pablo 3 mdr at falde til ro, Zita tog hele 6 mdr inden hun faldt helt til... Freja tog kun 14 dage men hun var også yngst smiley

• #2   8. sep 2010 Jamen er bare ekstremt synes jeg. Jeg ved godt det ikke er lang tid. Men det er virkelig synd for Lukas. Han er så blid og følsom, og hun bliver tosset på ham med det samme hun ser ham. Jeg har fjernet kødben og legetøj når de ser hinanden, for at det ikke skal være det de skændes om.

Jeg må ærlig indrømme at jeg er lidt skeptisk.

• #3   8. sep 2010 Det tog 14 dage før Igor fik lov til at være en del af flokken. De to første uger accepterede de to store haam og passede på ikke at træde på ham. En dag indbød Anubis ham så til leg. Det opfangede Isis med dett samme og siden har det været hende der har leget og hygget med Igor- ikke at Anubis bliver holdt ude på nogen måde. Isis elsker Anubis overalt på jorden og de to hygger stadigvæk sammen. Igor får også lov til at kravle rundt på Anubis, men han har tonsemeget respekt for den store hanhund, at han passer på ikke at bryde grænserne for meget.
    Giv hundene tid til hinanden og lad vær med at pace noget frem.

• #4   8. sep 2010 sådan er det jo desværre at overtage en "genbrugshund" som jeg kalder dem, det tager noget tid, jeg var også parat til at sælge zita efter 2 uger eller sende hende tilbage men kæresten mente nu vi skulle arbejde med det (vi valgte at få en adfærdsbehandler på)

• #5   8. sep 2010 Her er problemet ikke at Lukas og Daisy ikke acceter hende, er er problemet at hun ikke kan accepter dem begge to, hun er ikke vant til hunde. Hun er slet ikke som de to andre, og spørgsmålet er om hun bliver det. Eller om hun vil trives bedste i en familie med kun en hund eller ingen hunde.

Altså det tager mig næsten 30 min hver gang hun skal lokkes ud i haven, fordi hun ikke vil ud. jeg prøver med godbidder og legetøj. For ud og tisse, det skal hun. Ellers gør hun det inde.
    Men jeg er bare mest bekymret over Lukas, det er så synd for ham. Og så har vi en søn, som jeg absolut for alt i verden ikke vil se komme i mellem Lukas og hende.

• #6   8. sep 2010 Det er jo ikke nemt og vide om hun falder til. Men under en uge kan man ingenting se. Giv den mindst 14 dage , før i gør noget. En voksen hund skal have tid til og falde til.

• #7   8. sep 2010 Nej jeg ved godt det ikke er mange dage. Men det er simpelthen så ekstremt at jeg er meget tvivsom. Og det er jo kun fordi jeg vil det bedste for dem alle sammen.

• #8   8. sep 2010 ----> Linette <---- J

jamen , jeg sidder og tænker ;

- vil du det her arbejde , med at få integreret en 3. voksen hund ind i din flok eller vil du helst sende hunden tilbage ?

4 dage er slet slet ikke nok til at kunne se hvad vej vinden blæser , overhovedet og hvis du allerede på nuværende tvivler og syntes det tager for lang tid med dette eller hint , ja så kan jeg godt forstå du er i tvivl.
    Der er ingen der kan integrerer en voksen alene hund ind i en anden flok uden arbejde og tålmodighed og slet ikke på 4 dage.

Jeg ved ikke hvad du skal , men hvis det var mig , der havde valgt at få denne hund ind i min flok , ja så ville jeg give det tid , masser af tid.
    Tid til at opbygge tillid imellem dig og hunden , hunden og de andre hunde , hunden og dit barn.
    Først når tilliden er på plads kan du se hvilken hund du har fået og hvilken rolle den får i flokken.

• #9   8. sep 2010 Linette. Nu ved jeg af gode grunde ikke hvor godt du aflæse hundenes kropssprog, men hvis min oplevelse kan hjælpe dig lidt, så vil jeg sige at man bare kan mærke på visse hunde at de aldrig vil komme til at passe ind i ens flok, og jeg syntes ikke at man kan være bekendt overfor et ældre flokmedlem at ta en ny hunds parti, det er ok at de ikke gider hinanden,men kun hvis de kan ignorere hinanden totalt, en hund fra den"gamle" flok skal ikke pludseligt underkues og f.eks ikke turde lægge sig der hvor den har altid lagt sig tidligere, eller ta legetøj el.godbidder hvis man smider dem ud over gulvene osv.
    Jeg har selv lige måtte udstationere min sidst indkøbte hvalp fordi den som kun 10uger gammel tog magten over hele min "tøseflok" til trods for at de 2ældste er 6½år og den yngste var 5½md., men den lille hvalp var bare en født Alfa og de 3 jeg har pt. er alle omega-hunde og meget blide/bløde af sind, så inden at de tog varige mèn af den lille`s "tortur" regime så måtte hun væk.
    Jeg har også prøvet det med en hanhund, men han blev først en satan da han blev fuldvoksen/kønsmoden omk.1 3/4års alderen, jeg nåede kun at ha ham i få mdr, men han blev også FOR længe.
    Mener DU ikke at dine hunde har det godt, så lad den komme tilbage til sælger..
    Du er den eneste der kan se om dine hundene trives ordenligt.

Held og Lykke med det hele. *Ss*

• #10   8. sep 2010 Cookie- jeg har nemlig den der mærkelige følselse af at hun bare ikke passer ind i flokken. Jeg har altid haft hunde, og der har sjældent været så store problemer som med hende her. Eller problemer er måske så meget sagt, men der er vanskeligheder. Ud fra deres personligheder passer de bare ikke sammen. Og det går udover Lukas, han ligger inde ved mig hele tiden, han gider ikke være ude når hun er der. Og det ligner ham bare ikke, han er virkelig en hund som ikke gider kontroverser.

Men jeg vil da give det lidt længere og krydser fingre for at det går til held.

• #11   8. sep 2010 prøv at gå ture med hende,hvor i går alene og lad evt hende være et sted ,uden de andre hunde,istedet for at lukke hannen fra,et sted hvor hun kan se de andre og jeg ,men hvor hun kan gå i fred,og så tager det meget mere tid før hun er faldet til.jeg har selv 2 genbrugshunde.det tager tid,men det er al tiden værd :O)

• #12   8. sep 2010 Mht det med at hun ikke vil i haven, så kan det jo være hun er en af de hunde der bare ikke vil forette sin nødtorft på egen matrikel. Gå tur med hende istedet, det kan være det er det hun er vant til. smiley

• #13   11. sep 2010 Lige en lille opdatering.

Det vidste sig at torsdag aften kom hun i løbetid. Og efter hun er kommet det, er der bare HELT ro på.Så om det kan have noget med det hele og gøre, er jo ikke til at vide. Men lige nu går det så godt smiley

• #14   12. sep 2010 Hvor dejligt og høre. Held og lykke med dem alle.

• #15   12. sep 2010 Hvor er det bare dejligt at høre , jeg sidder og smiler bredt over denne simple forklaring på en ellers dejlig problemfri hund smiley

Det er altid svært , at lære en ny hund at kende , og en fremmede hund lige på vej ind i løb , er nok slet ikke nem at læse.
    Min Freia himmelhund blev ved hver løb dybt mærkelig , men det lærte vi at kende og vidste , at når løbet var ovre så havde vi fået vores Freia igen.
    Så hvis din nye hund bare tilnærmeligvis ligner vores Freia før løb , kan jeg sagtens forstå dine frustrationer og " hvad gør vi lige her " tanker.

Held og lykke med det hele

• #16   13. sep 2010 Ja, tænkt at det "bare" var det..

Hun er 100 % faldet ind i flokken nu.. Så det hjælp at hendes løbetid "brød frem" smiley

Det er super mærkelig, men dejlig smiley

Kommentér på:
Hun kan ikke rigtig falde ind ?

Annonce