{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Knurre {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har for en 4uger siden købt en 15mdr gammel fransk bulldog. Rigtig sød og dejlig hund. Problemet er at hun sluger sin mad som om hun aldrig får noget at spise. Skålen er tom på ca 20sek. Et andet problem er at hun knurre af vores lille datter når hun enten spiser, har en godbid eller et ben eller et stykke legetøj og hun kommer for tæt på. Hvad kan man gøre ved dette??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knurre
  • #1   5. sep 2010 Spred foderet ude i haven så bruger hun både hovedet og hun kan ikke spise det så hurtigt. Du kan lære hende at bytte dvs. ligger hun f.eks men et ben så finder du en lækker godbid og giver hende den og imens tager du benet og sådan bliver du bare ved men de forskellige ting hun beskytter på et tidspunkt skulle hun gerne lære at det ok når man tager ting fra hende. Men ligemeget hvad synes jeg i skal lære jeres datter at når hun knurrer eller ligger med et ben eller lign. skal jeres datter lade hende være

• #2   5. sep 2010 Håber du forstår på trods af alle mine stavefejl. Det er jo søndag smiley

• #3   5. sep 2010 Hun skal åbenbart ikke have mad i sin skål. Spred hendes mad rundt i huset/haven istedet. Og lad hende søge efter det.

Mine hunde får ALDRIG mad i deres skåle.

Med hensyn til at hun knurrer, så har en hund "helle" når den spiser. Så I er piske nødt til at holde øje med at jeres datter ikke kommer i nærheden af hunden, når den har noget i munden.

• #4   5. sep 2010 Trine K: Vi vil forsøge de ting du skriver. Tak. Vores datter er 15mdr, så hun forstår det ikke sådan. Hunden skal vel også bare lære at det er ok at vores datter er der.

• #5   5. sep 2010 Vi vil fra imorgen af sprede hendes mad rundt i vores have. Vi holder bestemt også øje Men mener bare ikke det kan være rigtig at hun skal knurre, bide ud efter hende når hun har noget i munden. Vores gamle hund var slet ikke sådan. Han fandt sig i alt og virkelig nød vores datters selvskab.

• #6   5. sep 2010 Jeg kommer på igen senere og svare tilbage på jeres indlæg. Tak indtil videre

• #7   5. sep 2010 *Vores gamle hund var slet ikke sådan. Han fandt sig i alt *

Nu er det ikke jeres gamle hund. Og langt fra alle hunde finder sig i alt:-)). Så I er nødt til at holde øje:-)

• #8   5. sep 2010 i må som de andre lære at datteren skal holde sig væk eller sørge for at hunden får fred... sådan er det.... kan godt være at den gamle hund ikke var sådan, men det er den nye.

• #9   5. sep 2010 som de andre skriver skulle der stå smiley

• #10   5. sep 2010 Self skal hunden lære at din datter ikke udgør en trussel. Men det er jo netop noget hunden skal LÆRE -ikke noget der kommer af sig selv.

Så det handler om at i lærer hunden at når i går forbi og den har noget lækkert, så kan i tilbyde noget ENDNU mere lækkert -små byttelege, så når i f.eks. tager hundens ben, så får hunden noget endnu bedre ud af det (det kunne f.eks. være en lille klat dåsemad eller hvad hunden nu kan li').
    På den måde lærer hunden at det betaler sig at aflevere det den har, for så får den noget endnu bedre.
    Så vil hunden osse blive mindre tilbøjelig til at beskytte de ting den får.

Derudover kan i osse sætte jer på gulvet med et ben ihånden, og lade hunden gnave i den anden ende mens i fortsat holder i benet -så bliver det lidt en hyggestund for jer og hunden.

Det er vigtigt at jeres datter ikke tager ting fra hunden og at hun lærer ikke at gå hen til hunden når den spiser (knurren er jo hundens måde at fortælle at hun er for tæt på -hvis det ignoreres KAN det ende med at hunden presses til at bide/markere). Og så er det self vigtigt at i ikke går og tager ting fra hunden i tide og utide -det vil netop bekræfte hunden i at man er nødt til at passe på sine ting, for ellers tager i dem jo bare...

Uanset hvilken hund man har, skal børn ikke have lov at gøre alt... Heller ikke selvom hunden finder sig i det. Og hunden skal have fred til at spise -osse selvom den ikke knurrer eller gør noget.
    -men derfor er det self stadig en god idé at lære hunden, via byttelege, at det er ok at aflevere ting selvom de er lækre.

• #12   5. sep 2010 Har hunden også bidt ud efter hende? For så har hunden gået skridtet videre i mine øjne og så ville jeg nok ikke turde have den sammen med en bette

• #13   5. sep 2010 Ja hunden har idag første gang bidt ud efter hende. Og det må den bare ikke . Vi fortøller og tager vores datter væk når hunden spiser, gnaver eller ligger i sin seng. Nej, man skal ikke have lov at gøre alt ved hunden. Der er vi enige, ingen tvivl om det. Hunden bliver hvor den er . For jeg er sikker på den sagtens kan lære hvad er iorden og ikke iorden. Men alt tager tid.

Vi holder meget øje med vores datter og fortæller når noget er ok, og ikke ok.

Jeg skrev herinde for at få råd og evt høre jeres erfaringer.

• #14   5. sep 2010 En hund skal have fred når den spiser eller får ben eller andet. Men det skal også være sådan at den forstå at det er mig der bestemmer og den ikke skal knurre eller bide eller andet når jeg feks. tager det eller andet..

• #15   5. sep 2010 Er det den hund, som er fra maj 2010 ?

• #16   5. sep 2010 Vejen frem er træning træning og atter træning. Start med og bytte med hunden, til den er tryg ved og bytte.
    Lad evt ben, mad mm foregå i haven , for og undgå problemer med jeres datter, indtil hunden er tryg ved i færsel omkring den , når der er mad.

• #17   5. sep 2010 Ja det er den hund fra Maj.. Vi starter alt træningen fra imorgen. Tak for de gode råd.

• #18   5. sep 2010 Ok, det var bare fordi, at du skrev, at den var 15 måneder i dit første indlæg,
    men dvs at den er faktisk først fylder 4 måneder, om et par dage ?
    Det er jo en helt lille hvalp, så.

• #19   5. sep 2010 Ja ups. Den er fra 8maj. En fejl fra min side. Ja, hun er stadig en lille skid.

• #20   5. sep 2010 Nååhhh, ok. jeg troede vi snakkede om en voksen hund. Hun er jo kun en lille hvalp. Træning og tålmodighed. Masser af tålmodighed.
    Det er ganske normalt for en hvalp, men det trænes væk.

• #21   5. sep 2010 Okay. Vi vil igang med træning:-) Så skal hun nok blive en dejlig hund. Blev bare lidt forskrækket over at hun knurrede sådan og snappede..

• #23   5. sep 2010 Min gamle hund gjorde det også. Når vi gik forbi hans madskål (selvfølgelig ikke hver gang) eller når han lå med et ben gav vi ham et stykke kylling eller noget leverpostej og det lærte ham at når vi kom forbi kom der noget godt og helt automatisk kiggede han op på os, når vi gik forbi.

• #24   5. sep 2010 8.maj, så er den jo ligeså gammel som min. 17 uger igår.

Kommentér på:
Knurre

Annonce