1.553 visninger
|
Oprettet:
NU MÅ DE STOPPE !! {{forumTopicSubject}}
Ej, ville aldrig farve min hund ! hvor er det synd!!
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1402863.ece
Hva syns i?
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 248
dec 2009
hvis du syns det der er etisk forkert så burde du gøre alt for at lukke udstillinger ned... mange hunde fødes idag med deformationer og 100% chance for sygdom for at få et specielt udseende så den kan vinde en udstilling... f.eks vil en 100% perfekt cavalier king charles få problemer med kraniet... det stopper med at vokse før hjernen og det ender med at hunden får skåret en del af kraniet af for at lette trykket... eller dør...
hvis det er etisk forkert hvad er det jeg lige beskrev så?
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 208 Svar: 836
Men nej så længe det er skadeligt for hunden synes jeg heller ikke det er ok. (men hvis det ikke var) kan jeg ikke se at det er mere forkert end at give ens hund tøj på (hvilket jeg ikke kan se noget problem i heller). Men det vil altid være smag og behag.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Men det er jo bare min holdning til det.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 605
Men jeg ville stadig ikke gøre det, for min hunde er nu bedst som de er
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 210
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 184 Svar: 605
sep 2008
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 210
Det ryster mig noget så grusomt at noget så fantastisk som dyr får ødelagt deres liv af uduelige mennesker.
Det lyder nok lidt "Miss Univers-agtigt" men ville virkelig ønske jeg kunne tage alverdens lidende dyr under mine vinger.
dec 2009
Når vi træffer sådanne beslutninger som påvirker vore hundes heldbred i negativ retning, så er det i mine øjne forkert.
så du vil sige at dem der sidder og skriver standarderne for udstillings hunde ikke træffer beslutninger der påvirker dyrenes helbred i negativ retning?... vil da sige det er meget værre end at farve håret på ens hund at sige at racen som standard skal have en skæv rygrad der gør at den dårligt nok kan bruge sine bagben... for det er sådan en schæfer skal se ud ifølge standarden for udstillings hunde (den skal være lavere på bagpartiet og have kalveknæ jo lavere jo bedre) det da begge ting dyremishandling det ene bare værre end det andet
sep 2008
Samt de hunderacer og stort set altid skal føde ved kejsersnit da de ikke kan føde naturligt.
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
maj 2008
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
Hvis det her er en kommentar til det jeg skrev, ka jeg da lige gentage mig selv.
"Men jeg bryder mig heller ikk om at man giver sin hund tøj på. Det ka gå hvis man har en lille spinkel hund og der er koldt udenfor. Men så stopper det oss der"
Jeg sammenligner det ikk med at farve sin hund, jeg nævner det bare fordi det er en mærkelig ide folk har fundet på for at tjene penge.
Dyrene lever fint uden farve og små kjoler, hvorfor så gøre det?!.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.932
dec 2009
ja og det er jo desværre resultatet af den menneskelige fiktion af udseendet...
- Marie Kipler -
ja det ka da godt være det er et par racer der er ude i hampen men de er det fordi mennesker ikke har været tilfreds med deres udseende... og hvad er så værst?... at farve deres hår eller avle dem til invalider?... jeg vil da hellere se en hund der blir farvet på en usikker måde 1 gang end jeg vil se 10 generationer af hunde der blir indavlet for at få det rigtige udseende... folk flipper jo fuldkommen over de forkerte ting... det burde jo være en regel at en udstillings hund (lige meget i hvilket land og hvilken race) er sund og uden risiko for diverse sygdomme... så ville der være gang i positivt avl
maj 2008
Spørgsmålet er jo så, hvad man definerer som "normal" pelspleje.
Jeg er sikker på, at en person, som render til talrige udstillinger med en pelsrig race vasker/børster/klipper osv. i LANGT højere grad end en alm. hundeejer uden hang til udstillinger gør ved sin ditto pelsrige race.
maj 2008
...lige en sidebemærkning. Kan se, at du ikke bryder dig meget om " den menneskelige fiktion af udseendet", - hvilket jeg klart kan medgive dig.
Så undrer det mig bare, at du selv har et billede af en dobermann, som er "skåret til" for at få et bestemt udseende frem.
Er det bare mig, - eller kan du måske selv få øje på en iboende dobbeltmoral her?
dec 2009
tjah det har jeg da... men ifølge hvad jeg har læst mig til skulle det at få deres øre rejst faktisk hjælpe dem til at lokalisere lydkilder bedre og give mindre chancer for infektioner i øret... ved ikke om det er sandt eller ej jeg er ikke læge, men er det sandt så har det jo faktisk en funktion. udseendet er jeg sådanset ligeglad med det var bare en flot tegning af en hund man ikke tager fejl af som jeg fandt på nettet og intet andet
dec 2009
har jeg nogensinde ændret på en hvalps øre?... nej... er det en undskyldning næeh... jeg vil gerne være runderende vagt med hund og hvis hunden kan hjælpe med at fortælle hvor en lyd kommer fra er det jo sådanset en meget god ting vil jeg sige... hunden hører mange gange bedre end mig og hvis jeg en dag får det arbejde og en person prøver at snige sig forbi mig er det meget rart at hunden bedre kan høre hvor personen er?...
jeg syns en dobermann med dens naturlige øre er noget af det sødeste der findes men jeg syns da den er flot med kuperede øre ja... men jeg kunne aldrig finde på at få dens øre kuperet pga af udseendet for den er sq flot nok som den er... hvis det har funktion som jeg har læst det har så kan jeg forstå det bliver gjort...
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.019
Min holdning er at hunden er ligeglad med om den er grøn eller hvid...
Men selvfølgelig skal man bruge produkter som ikke er skadelig for hverken hund, mennesker eller miljø.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.019
aug 2007
Følger: 129 Følgere: 130 Hunde: 8 Emner: 70 Svar: 917
NU MÅ DE STOPPE !!