Øv dårligt svar fra dyrlægen! {{forumTopicSubject}}
Ja Hannibal har jo løbende været syg siden april.
Han var så inde og fået lavet nogle tarmbiopsier som vi har fået svar på.
Hannibal har begyndende mavesår. Dyrlægen på Karlslunde dyrehospital var meget trykket da han overgav beskeden for efter han kiggede i maven mente han det nok ikke var så alvorligt og så havde de smit svaret væk, så måtte lige vente 1 uge ekstra på svar.
Mavesår er selvfølgelig ikke det væreste, men det kommer jo af en årsag og den var ikke svær finde da Hannibal, stresser meget nemt og meget hurtigt.
Så her kommer det endelig spørgsmål, hva kan man gøre for at få ham til at stresse.
Hannibal har altid været en nervøs hund og har stresser fra lille af. Han stresser blandet andet, når: Han møder fremmede hunde og nogle gange også med hans faste legekammerater, fremmede mennesker, ved besøg hos eller af venner, familie og dyrlæge. Da han er bange for mænd stresser han også der osv.
Hva kan vi gøre? håber at hører jeres meninger.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
Han blev førs "rask" da jeg lod ham "pensionere" fra træningen, og lod ham være "hjemmehund" udover ture i skoven osv.
Han stresser, ligesom din, på fremmede hunde, mennesker, børn osv.
Han lever et fantastisk liv som pensionist, det er sværest for mig at acceptere at han ikke kan komme med mig og Fellow ud, men det er desværre sådan det er
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.492
Han skal have skånekost og allergi godbidder resten af hans liv.
Han stresser ikke hjemme, eller på gå tur.
Bachs nødhjælpsdråber må jeg da lige se efter ; o )
Heidi *Caniquus* .
Dejligt at læse dit indlæg selv om det hele ikke er godt for det giver lidt håb.
Men jeg har holdt ham fra træning af samme årsag.
Selv om han er blevet holdt helt i ro i 3 uger uden muligheden for at stresse har han alligevel kastet blod op i dag, efter en pause med opkastningen i over 5-6 uger.
mar 2010
Følger: 95 Følgere: 90 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 346
Derimod hjalp Nevet fra vetcur samt bach spray ( som overnævnte ) på min tæve efter hun havde været overfaldet af 3 hunde, og udviklede en usikkerhed ved møde med andre hunde. Men disse to midler hjalp ikke på Atak !!
Desværre måtte jeg for 3 uger siden sige farvel til min Amstaff hvalp på 8 måneder. Han fik en meget dyb angst for andre hunde, da han som 8 ugers blev løbet ned at min venindes hund ved et uheld og brækkede benet. Vi prøvede alle midler og havde 4 adfærds psykologer over ham men pga det skete i udviklings alderen ku han ikke redes og vi måtte give ham fred da han altid var trykket og var blevet angst bider :´(
Så ja jeg har 3 vidt forskelige oplevelser med midler for strees og angst, men prøv dig frem inden du tager det tunge valg for så har du da gjort alt hva du kunne for din ven
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.492
Hannibal er kun 2 år og ellers sund og rask, så jeg er sikker på jeg nok skal finde en løsning ; o )
Vel helt sikker undersøge og prøve Sylkene : o )
mar 2010
Følger: 95 Følgere: 90 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 346
Jeg blev positivt overrasket over det da jeg på det tidspunkt havde prøvet alt med Atak !!
Han er nærvøs omkring mennesker og specielt på udstilling i ringen efter en dårlig oplevelse med en dommer som tog for hårdt fat i hans hofteparti da han havde lidt vokseværk og det gjorde ondt så han skreg !!
Jeg prøvede så Zylkene og til at starte med syndes jeg ikke det virkede men da vi så kom til udstilling gik han så fint i ringen og dommeren ku gøre alt ved ham var bare så glad
Øv dårligt svar fra dyrlægen!