Hvad skal man gøre... {{forumTopicSubject}}
...når man ser folk med en Amstaff uden mundkurv?
Vi bor i et område hvor der er folk fra mange forskellige lande, og for 3-4 måneder siden flyttede en Polsk familie ind i blokken overfor. De har en stor (men meget flot og rolig) Amstaff som de lufter uden mundkurv. Jeg har mødt damen da jeg gik tur med Enzo og hun med deres, og hundene fik lov at hilse. Damen sagde ikk et ord til hverken mig eller Enzo så jeg går ud fra at hun ikke kan dansk.
En dag besluttede jeg mig for at informere dem om den nye hundelov (Det kunne jo godt være at de ikke var klar over det) så jeg fandt noget på nettet hvor der både var de nye krav og de 13 hunderacer og understregede mundkurv, 2m line og Amstaff, og smed i deres postkasse.
Men indenfor den sidste uge har jeg set hunden uden mundkurv 2 gange.
Hvad gør jeg nu? Er det varmemesteren jeg skal kontakte eller hvad?
Jeg er ikke så interesseret i at tale med menneskerne personligt, da jeg jo ikke ved hvordan de vil reagere.
Hvad ville i gøre?
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
okt 2009
Følger: 93 Følgere: 85 Hunde: 3 Emner: 457 Svar: 4.614
Det eneste, du får ud af at gå videre med det, er, at du bliver hamrende upopulær, og så er det måske ikke så rart at bo der mere...
Du går jo nok heller ikke og anmelder alle andre ulovligheder, som du får kendskab til??
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Render hunden løs rundt, eller opfører den (eller ejeren) sig så den er til fare for andre, så ville jeg melde det.
Ingen tvivl om at hunden burde være mundkurv. Men jeg ser ingen grund til at bruger politiets tid på en hund der ikke er farlig, fordi ejer faktisk holder den i snor osv
mar 2010
Jeg er oss imod loven, men jeg er ligeså meget imod at man bryder den.
Og det skader ikk mig at det er varmemesteren der fortæller dem hvordan tingene ska være.
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
mar 2010
jan 2007
mar 2010
Men selvom hunden virker fredelig synes jeg altså stadig de ska følge hundeloven.
Og *Hunden*, du må meget gerne synes det er flabet det gider jeg ikk tage mig af lige nu. Jeg ville ikk reagere negativt hvis folk informerede mig på den måde, kun hvis det fortsatte.
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
mar 2010
Og jeg er godt klar over at du er imod at man blander sig fordi du selv har en af de racer, men loven er her nu en gang og man kan ikk tillade sig at "Springe over".
Men det vil jeg lade ligge da det ikk var hundeloven vi sku diskutere.
mar 2010
Og du snakker om at vi andre generalisere?!!
Så var der vist ikk mere at sige om det indlæg!!
jan 2007
Så det er næppe det der er årsagen. Men det er self nemt at skyde skylden overpå en brugers racevalg, fremfor blot at erkende at man er uenige;o)
Må indrømme, at selvom jeg er meget imod at man ikke følger den lov der nu engang er lavet (og så kan man jo krydse fingre for den ændes, hvis det er hvad man vil), så synes jeg det er at spilde politiets i forvejen begrænsede tid, hvis man ringer og melder en manglende mundkurv på en ellers rolig og venlig hund der føres i snor.
-rendte hunden løs omkring, generede folk elle var agressiv, så er det self en anden snak.
Men det er i forvejen enormt svært at få politiet til at komme ud til hunde-sager, bl.a. fordi tiden jo er knap. Hvorfor så ikke nøjes med at ringe til dem, når der faktisk er et problem med en hund.
Ang at melde det ved varmemesteren, så synes jeg altså det er nfair at melde den slags uden først at snakke med vekommende.
Hvis du er så konfliktsky at du ikke kan sige noget til dem, så få da en anden til det.
Men giv dem dog en chance for at få orden på det, inden du sætter dem i en situation hvor de faktisk risikerer at ryge ud af deres lejlighed.
I hvert fald når det ellers lader til at være mennesker der har styr på deres hund
mar 2010
Og jeg er ikk konfliktsky!!!!!!!!!!! Jeg gider da bare ikk ende med at være utryg hvor jeg bor fordi de mennesker måske reagerer på en dårlig måde hvis jeg går til dem personligt.
Hvad skal man gøre...