{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golden Retriever-kennel
  • #1   30. aug 2010 Jeg har købt Charlie hos www.goldenmusic.dk Det er et sted jeg helt sikkert ville købe hund igen. Super godt prægede hvalpe og en opdrætter der er interesseret i hvordan hunden har det fremover:)

• #2   30. aug 2010 Tusind tak Margit.

Nu har jeg ikke så meget forstand på Goldens - men de ser dælme flot trimmede ud de der. Er der forskel på brugs- og udstillingslinjer hos GR?

• #3   30. aug 2010 Ja jeg mener at der er forskel på de to linier. Det er dog ikke noget jeg har sat mig SÅ meget ind i. Men jeg MENER at jagtgoldens er lidt mindre og lettere i det end en udstillings. Og så er der vidst noget med at udstillings hunden er mere rolig. Hvis det kan siges sådan.Altså at den ikke er helt så jagtfikseret som de andre. Men som sagt er det ikke det store jeg ved om det.

• #4   30. aug 2010 Ok, tak skal du have.

• #5   30. aug 2010 CH: Hva med en golden retriever af amerikansk linje smiler...

• #6   30. aug 2010 Jamen fortæl fortæl *GG*

Jeg er HELT blank på racen, så skyd løs ;o)

• #7   30. aug 2010 CH: ok

Herhjemme og i Europa findes den europæiske linje og ja så findes der den amerikanske linje... Mest udpræget i USA og sydamerika..

Den amerikansk linje er ikke så udbredt i EU og jeg tror faktisk at vi er en af de eneste der ejer en Golden retriever af amerikansk linje.

Vi er selv faldet pladask for den amerikanske linje pga af det smukke udseende... he he

Ved ikke om du har været inde og kigge under vores cha cha´s profil.. ??

Den er kraftigere bygget , MEGET mere pels og ja så har den et ansigt man falder helt pladask for..

Den amerikansk og europæiske golden er en og den samme.. men der er dog lidt forskel i udssende..

ved ikke om det hjælper noget

her er en video af cha cha´s far : Han ligger nr 1 i brasilien

http://www.youtube.com/watch?v=5ahiZWltRzc

• #8   30. aug 2010 Super smuk hund, men hvor er det en trist måde den fremvises på.

• #9   30. aug 2010 Tak for info.

• #10   30. aug 2010 Anne Julie : Hva mener du???

CH: Var så lidt smiley

• #11   30. aug 2010 Den der måde hunden bliver "kvalt" på bryder jeg mig bestemt ikke om.

• #12   30. aug 2010 Anne Julie : Nej det er vi enige i.. men hunden er KANON smuk he he.. og han vinder alt hvad der kan vindes.. smiler

• #13   30. aug 2010 Jo absolut, hunde kan der ikke sættes en finger på! Skulle jeg have en golden en dag skulle det klart være den type.

• #14   30. aug 2010 Anne Julie: Lyder godt smiler.... Vi h¨ber Cha cha bliver ligesom hendes fantastiske far he he.. ej hendes mor er også gude smuk..

• #15   30. aug 2010 www.goldencountryside.dk

• #16   30. aug 2010 de er super søde og har mange rigtig fine og højt premierede hunde

• #17   30. aug 2010 Line, er der en fejl i linket, mon?

• #18   30. aug 2010 Mon det er den her....
    http://www.countrysides.dk/dk/dk-start/dk-start.htm

• #19   30. aug 2010 Vi er suber glade for vores, som kommer fra westchamber.dk Vi fik ikke selv lov at vælge hunden, men det gjorde hun ud fra hvad vi fortalte, og hold da op det kunne ikke være bedre.. Det er meget spænende lige til den dag man henter den, hvilken det bliver.. Der er også nogen der både bruger deres til jagt og udstilling.. feks. woodstar, mener de bliver brugt til lidt af hvert. Han er også selv autoriseret dommer bla. for golden..

• #20   30. aug 2010 Dog skal det siges at vi var uheldig med vores som havde c hofter, og det var der flere der havde bla hendes egen som hun beholdte.. Men kig evt her, hvis du ved noget om index så kan du måske finde noget?

http://www.rasdata.nu/golden/htmlhund/letad.htm

• #21   30. aug 2010 Hvis man skal bruge hunden til noget af det, de oprindeligt er avlet til, ville jeg klart vælge en jagt-golden.

Mht. den amr. golden har jeg haft 2 i træning. Måske goldens af udseende ( og dog, - de to jeg så var meget forskellige fra de danske, - mindre stop, - længere hoveder, - ekstrem silkeagtig pels), - men så sandelig ikke af sind, hvis en retriever ellers skal være glad for at retrieve og have et omgængeligt sind i forholdet til andre hunde.

Jeg tror, at jeg ville kunne finde mange newfoundlændere som er mere arbejdsomme end disse.

• #22   30. aug 2010 Lise l: Jeg ved ikke hvad det er du har mødt men jeg kan kun sige at de amerikanske golden jeg har mødt har samme sind som den europæiske golden..

Hende vi har købt har et SUPER temperament..

Nu hvor vi snakker sind då er der også europæiske golden som ikke har et godt sind eller temperament.. Sådan tror jeg det er ved ALLE racer smiler

og hvorfor er det lige den amerikanske skal samlignes med en new foundlænder.. Den amerikanske er anerkendt af FCI som GOLDEN RETRIEVER..

Tror manges mistro til den amerikanske golden er at den DESVÆRRE ikke er udbredt i DKog EU..

Jeg vil fra nu af og i fremtiden altid vælge en amerikansk golden retriever

• #23   30. aug 2010 Skal det være af arbejdslinier? I så fald har jeg hørt og læst godt om http://www.falkirks.dk/

• #24   30. aug 2010 ann-sofie : enig

• #25   30. aug 2010 "vores" veterinæresygeplejerske opdrætter golden og jeg er ikke i tvivl om at hun ved hvordan man "laver" en godt præget hvalp.

http://www.skylock.dk/dk/dk-start/dk-start.htm

• #27   31. aug 2010 Palle : Der er jeg helt enig smiler

• #28   31. aug 2010 Karina

Jeg kan og vil ikke sidde og fortælle ved navns nævnelse, hvad det er for amerikanske goldens, jeg har haft i træning, men amerikanske goldens var det.

Og de har sikkert været dejlige familiehunde. Den ene havde dog ret markante problemer med andre hunde. Det var ikke bare udfald, - men bid, hvis en anden hund kom for tæt på.

Den anden havde ikke skyggen af arbejdsglæde. Den var sød og rar, - that´s it.

Der var INTET retriever over den.

Om det er sådan for samtlige de amerikanske goldens skal jeg lade være usagt, men har aldrig hørt om en, som har deltaget på markprøver.

For mig er golden retriever en jagthund, - og bør også være det i opdrættet.

Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af det, man har gjort mod racen her i landet/Europa, hvor "Golden retriever" er gået hen og blevet et navn, som stort set ingen opdrættere tager alvorligt: Golden er den ikke mere, - og apporteringslyst samt "will to please" kan ligge på et meget lille sted.

De store hvide bamser har bestemt deres del af hunde i adfærdsbehandlingen.

Til gengæld er jeg stor fortaler for imø. "de rigtige" goldens, dvs. jagtgoldens, hvor Falkirk er en af dem.

Men man kan også finde gode hunde registreret i DJR.

Mht. sammenligningen til Newfoundlænder synes jeg egentlig det ligger ligefor, - og jeg har jo også forklaret hvorfor.

• #29   31. aug 2010 "Fedt" at se en hund hængt op i en kvæler/udstillingsline enten ved fremvisning eller i galge.

"............her er en video af cha cha´s far : Han ligger nr 1 i brasilien

http://www.youtube.com/watch?v=5ahiZWltRzc "

Jeg holder nu mere af at se en film som denne, hvor hundene kan komme til at bruge det, de har med i deres genetiske rygsæk.

Ps. Mon ikke CCI bruger amr. goldens?

• #30   31. aug 2010 Glemte at kopiere linket:

http://www.youtube.com/watch?v=6Agv_w0TOMg&feature=related

• #31   31. aug 2010 Lise L : Hvem har tisset på din sukker mad..

Jeg siger ikke du skal nævne hvem der havde amerikanske golden retriever...

Cha cha er ikke købt som jagt hund.. hun er købt som showhund.. men hun er stadig ligeså meget golden som alle andre golden retriever...

Vi har selv haft en skøn mørk hanhund af jagtlinjene og han var dejlig.. Han havde DJR stambog

Cha cha er kun 3 måneder og viser stor glæde for vand og for at apportere, så ved ikke lige hvad du lægger det i..

Men det må du om..

At mange idag har tendens til nærmest at "kvæle" deres hund og ikke kun golden retriever på udstillingerne det syntes jeg heller ikke om .. men lige meget hvad du siger så er Cha cha´s far nr 1 i brasilien.. Han er en fantastisk hund..

• #32   31. aug 2010 Tilslutter mig Line N. Har netop købt en hvalp hos Golden countrysides - og har bestemt ikke noget dårligt at sige om dem!

• #33   31. aug 2010 Karina

Der er skam ingen, som har "tisset på min sukkermad", som du siger. Hvorfor tror du dog det?

Jeg tillader mig at komme med de erfaringer, jeg har med TO amr. goldens, - og jeg var ikke imponeret.

Men jeg siger også, at jeg bestemt ikke vil dømme alle hunde udfra det.

Jeg synes det er vigtigt, at man altid er kritisk og ikke "æder alt råt". Hvis det = at der er tisset på ens sukkermad, - tjaaaaa - så kan er det så det, for dig.

CH spørger ind til nogle kenneler, og spørger bl.a. om, hvorvidt der er forskel på udstilling og brugslinier.

JA - det er der!

Og ret mig, hvis jeg tager fejl, men jer tror ikke, at den amr. golden ville gå under betegnelsen "brugshund / jagtgolden", som man kender den her i landet.

Ligesom der er kæmpestor forskel på labradors ( udstilling kontra brugs/jagt), er der en kæmpestor forskel på goldens.

• #34   31. aug 2010 Lise l:

Kan godt være jeg har opfattet det du skrev på en forkert måde.. sorry..

som du selv skriver "Ligesom der er kæmpestor forskel på labradors ( udstilling kontra brugs/jagt), er der en kæmpestor forskel på goldens"

CH ønskede at vide om golden retriever og der findes jo flere typer.. jagt, brugshund, udstilling .. og jeg valget at gøre hende opmærksom på den amerikanske linje.. og det er der da intet forkert i..

vi har alle vores meninger og det er fint...

men var den amerikanske linje så dårlig så var den jo nok ikke anerkendt i FCI vel...

ligemeget hvad for racer man kigger efter så vil der altid være forskellige typer.. b.la også inden for grand danois .. dem her i norden og DK er oftest avlet spinkle og fine hvorimod i Tyskland er de kraftigere og har større hoveder.. og igen så kommer det jo an på hvad man ønsker sig af hunden .. og jeg kom med mit bud..

Vi har ikke købt CHA CHA med henblik på jagt.. Hun vil blive trænet i lydighed og vi vil træne hende med henblik på udstilling..

men hun er så sandelig også købt til at skulle fungere som familiehund...

• #36   1. sep 2010 Palle- nu siger du at en lys golden ikke har noget med en golden at gøre? Det siger du som selv har en hvis schæfer, en schæfer er sku da sort og "gul" det andet kalder jeg nu en hvis hyrdehund.. smiley

• #38   2. sep 2010 Ahh, det er ikke kun DKK, men hele FCI, Palle ;o)

En definition på en race afgøres af en standard. Og den hvide schweiziske hyrde har IKKE den samme standard som schæferen. Ergo er det ikke samme race.

Ligesom en Westie og en Cairnterrier heller ikke er samme racer selvom ophavet er præcis det samme.

• #39   2. sep 2010 HOV - jeg må hellere sige TAK for inputs.

Der er nu fundet en lille vaps til den rare dame. I har været til stor hjælp!

• #40   2. sep 2010 Der står også lys på vores stamtavle. det er nu også helt samme hund det er kun farven der er til forskel.. smiley så kan nu ikke se der er forskel på det..

Hvor fandt i en kennel i købte ved? smiley

• #41   2. sep 2010 Det var ikke mig selv, der skulle have hund, men en vens oldemor ;o)

Jeg har ikke fået kennelnavnet, men jeg kan forstå, at det er en hund af Golden Music-linjer.
    Det siger mig ikke så meget, udover at der er linket til netop den kennel her i tråden ;o)

Kommentér på:
Golden Retriever-kennel

Annonce