606 visninger
|
Oprettet:
Imorgen :D {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Imorgen henter min kæreste og jeg et nyt familie medlem
en Kleiner Münsterländer på 5 år
Jeg vil gerne høre jer om hvad jeg skal sikre mig at der står i kontrakten
?
Kan man skifte hundens navn altså lære hunden at lystre efter et nyt navn når den er 5 år gammel
?
Mvh.
Henrik
På for hånd tak
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Jeg synes ikke man skal ændre navnet på en "gammel" hund. Den skal jo i forvejen vænne sig til meget, når den nu også skifter hjem og ejere
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Selve navnet er jo blot en kommando for hunden og intet den forbinder med noget personligt.
Det kræver bare at du træner det nye navn som en kommando der skal udøve.
Jeg har lige skiftet Bertils navn , nu er han godt nok kun hvalp , men der gik under et døgn så havde han glemt han hed Basse først
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 743
Kan jo prøve og se om han lystre med tiden på et nyt navn
Vores plan er at vi henter ham imorgen middag og når vi kommer hjem så tager min kæreste Naima ( min lille tæve ) med hen til et neutralt sted og jeg holder vores nye familiemedlem i snor samme sted så de mødes på et neutralt sted
Andre gode ideer
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
feb 2009
Det har vi kun i haven :s og det dur vel ikke eller tager jeg fejl
feb 2009
Tusind tak
Vi lader dem møde hinanden på et græs areal hvor Naima ikke plejer at komme så det er et helt neutralt sted så Naima ikke har den følelse af at hun ejer stedet
Ang. navn så tror jeg vi prøver at give hunden et nyt navn
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
feb 2009
Vi kørte op og hentede ham her i middags og han var utrolig glad da vi kom og han ville lege med os hvilket var super
Desværre ser det ud til at han ikke er plejet ham da vi syns han er utrolig tynd, så han fik rugbrød med leverpostej da vi var hjemme ved mine forældre og han havde næsten spist det hel før skålen ramte jorden
Han skulle være trænet med militær træning men burde han ikke kunne gå pænt i snor så
Han kan sit pt af hvad vi har set
Mødet med min lille tæve startede ikke optimalt men det går fremad
Ville i irettesætte Naima hvis hun knurre eller snapper :s ? eller skal vi se tiden an og lade dem selv ordne det
Hanhunden er overhovedet ikke frembrusende
feb 2009
Okay
Naima er begyndt og gå hen til ham og det går fremad, faktisk rigtig meget
Han er faldet godt til ro, han slapper helt af
Okay havde nok en anden forventning med hensyn til træningen da det jeg har set fra de typer træninger så havde de snor på og gik rigtig flot men vi kan sætte vores præg på ham hvilket jo også er dejligt
han er så tynd at man kan se knoglerne ved hofterne, hovedet osv. :s
feb 2009
feb 2009
Syns bare han mangler noget pels nogle steder på kroppen og jeg har kigget om der er noget galt med huden men ser det ikke ud til
feb 2009
Syns bare han mangler noget pels nogle steder på kroppen og jeg har kigget om der er noget galt med huden men ser det ikke ud til
Imorgen :D