protein til hunde {{forumTopicSubject}}
hej..
jeg har lige et spørgsmål som i måske kan hjælpe med..
har selv en regel om at man aldrig får for meget protein når man træner..
min hund det løber rigtig meget og dyrker rigtig meget motion ved løb af bakker osv. i forvejen får han lige godt 1000g om dagen i tør foder.. (hunden er på ingen måde fed og bliver jævnligt tjekket og vejet hos dyrelægen)
står lidt og tænker på om man evt. kunne give den noget protein shake i dens mad, hvilke jeg tror vil smage ham bedre men også forøge dens protein indhold..
men mit spørgsmål er.. kan hunde tåle mælke proteiner eller er de kun til køb proteiner?
ps: det er en muskel hund og ikke den der er her inde
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Bruger du hunden meget, så kig på foder til brugshunde og slædehunde der yder deres bedste ofte.
Mælk er ikke for hunde; vil du give tilskud så giv hunden en rå fisk =)
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Et af dem hedder Pemmikan - prøv at google det ;o)
feb 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 14
ja okay var lidt i tvivl om det med mælke proteiner nemlige.. har du evt et linke til noget af den slags foder?
hehe fisk. ja okay men tror ikke helt det er til at holde ud af lugte på i længden hehe
men hvad med rå æg det skulle os være godt for plæsen. der er vel også en del proteiner i ?
aug 2006
Højtydende hunde skal have foder der passer til dette og tilskud, som favner hele behovet og ikke kun proteinbehovet ;o)
feb 2006
men var nu mere noget tilskud jeg ledte efter
aug 2006
Men grundfoderet skal være optimalt under alle omstændigheder.
Hej det højenergifoder, han får?
aug 2006
feb 2006
men tilskudet var også ment som fremtide.. han er kun næsten 1 år. så er stadig på hvalpe foder
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
Der er et afsnit omkring dyr og kosttilskud. Der er også en ret god tjeneste med en spørgekasse som fungere rigtig godt..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
Hvis det kniber at holde hunden ved godt huld, så giv den et foder til aktive hunde (eksempler kunne være Oliver's maxx energy, royal canin 4800 osv)
På den måde slipper du for at give så store mængder foder.
Derudover kan man så, som CH skriver, give tilskud der dækker hele vejen rundt, og ikek kun protein-behovet.
MEN det er altså sjældent det er nødvendigt at give alverdens ekstra ting i foderet, hvis ellers hunden er sund og rask, og man giver et ordentligt foder.
Jeg er ikke sikker på hvad det er du vil opnå med alle de tilskud?
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Og så vil jeg lige sige at hunde ikke kommer til at lugte grimt, bare fordi de spiser fisk. Min får tit fisk og fiskerester, bl.a. ørreder, som jeg fanger. De giver gode proteiner og fedtstoffer med omega 3 og 6 fedtsyrer.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.828
feb 2006
ja han er stadig hvalp og var heller ikke planen at begynde på noget som helst tilskud før han var færdig udvokset. men efter som min plan nok er at starte til weightpulling med ham når han er blevet 1.5 år gammel ca. så var jeg bare interesseret i hvordan mælke proteiner påvirker hunde
feb 2006
jan 2007
-hvis det er store muskler, så kig lige efter engang. Det er en hund, ikke et menneske. Vil du have store muskler, så gå ned i det lokale fitnescenter (og det er slet ikke ment så hårdt som det måske lyder;o))
Hvis det er fordi du har svært ved at holde sulet på kroppen af den, så tilsæt evt noget fedt til dens mad -oksefedtpulver ville være et udemærket sted at starte.
Og så længe hunden er hvalp, skal den slet ikke arbejde hårdt.
jan 2007
Hunden skal nok, HELT af sig selv, øge sin muskelmasse, når den bliver gammel nok til at kunne klare længere gåture, ev en smule cykling, svømning o.l. (svømning kan den osse tåle nu)
Hunden er genetisk "forprogrammeret" til et eller andet udseende. Du kan self få det bedste ud af de gener, ved at holde hunden i god form osv.
Men din hund er altså ikke body-builder! Hvis du ville have en "større" hund, så skulle du købe en af linier der giver det udseende.
Proteinshakes mm. kan du så hælde på dig selv istedet for hunden.
feb 2006
var ren og skær nysgerrighed for om hunde tåler det..
michelle: jeg har valgt en hund der har de linjer til store muskler
sunshine: valleprotein er fint for mennesker.. vi har godt af det.. og kan stort set ikke få for meget.. det der er i overskud forbrænder vi bare..
men ved ikke med hunde, derfor jeg spørg for info
aug 2006
Har du lidt dokumentation i baghånden angående valleproteins gode virkninger for mennesker?
Jeg selv forholder mig temmelig kritisk overfor den udtalelse - mener faktisk som sunshine det stik modsatte ;o)
jan 2007
aug 2006
Jeg er meget enig. Bland hunden uden om skønhedsidealer - det har vi RIGELIGT problemer med i forvejen ;o)
feb 2006
men det med protein det er skam noget jeg taler med min personlige fitness instruktør om som lever og ånder for fitness og styrketræning.. så tror nu helt ærligt han har okay styr på det.. dog vidste han intet om hvordan hunde optog det..
michelle:
men det med hunden ikke skal se godt ud.. ?? det er da os noget underligt noget.. at jeg syntes store muskler er pænt er lige så rigtig som at du syntes din hund skal klippes en pæn frisure til en udstilling eller lig, ? det er to forskellige hunde og to forskellige udseende. så er det da i orden at jeg går op i min hund lige så vel som du går op i din.. at jeg ville tilføje mere muskel masse på min hund er da på ingen måde forkert eller noget.. hunde tager da på ingen måde skade af at blive stærkere og mere makeret, tvært i mod ville jeg sige du fik en sundere hund af at styrketræne hunde da det er en muskel hund og den har brug for at bruge sin styrke...
ulla: han har ingen problemer med at holde på sulet lige for tiden.. var muskler og styrke jeg ville forøge på længere sigt når han blev ældre..
jan 2007
Eller det er faktisk løgn -jeg klipper Gaia bag ørerne for at underulden ikke klumper. Det har ligesom et formål.
Det er helt fint med mig at du gerne vil have en hund der ser godt ud -det er ikke det jeg protesterer imod.
Du får en hund der er flot muskulløs ved at fodre den med et ordentligt foder og sørge for motion, f.eks. i form af gåture, cykelture (når den er gammel nok) osv.
Når vi er ovre i at ville have en unaturligt muskulløs hund, så er det jeg protesterer.
Det er en hund, ikke en bodybuilder du har. Og diverse mennesketilskud er altså til mennesker... Tag dem selv i stedet for at give dem til hunden...
Og at det kaldes en muskelhund er altså ikke = den har bedst af at styrketræne og være pumpet.
Ligesom alle andre har muskelhunde (det er i øvrigt ikke en race -hvad er det for en hund du har?)godt af passende mængder fysisk motion og derudover mental aktivering.
Vil du gøre noget godt for din hund, så gå ud og læg spor så den kan bruge næsen og ting i den dur.
Igen -jeg har absolut intet imod at man holder sin hund i god form. Tværtimod. men der er forskel på at holde hunden i god form, og på at overføre sine ønsker om store muskler til hunden
jan 2007
Det udskiftede såmænd bare ordet kamphund. ALtså hunde avlet til kamp. Sidenhen er det så kommet til at dække en større mængde racer. Primært terrier og mollosser.
-altså snakker vi hunde der endten er avlet til at vogte, til storvildtsjagt eller til kamp.
Så at dække sig ind under "jamen det er en muskelhund så den har brug for at bruge sin styrke" er ikke holdbart i forhold til at ville have en pumpet hund.
-hvis du vil have en pumpet hund, så er det fordi du vil have en pumpet hund. Det har ikek noget med racen og dens behov at gøre.
feb 2006
det var bare det jeg ledte efter længere var den ikke tak for hjælpen^^^^
feb 2006
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 45
Former for menneske mad eller drikke, du får ikke en mere muskuløs hund af rå æg eller protein drikke, tværtimod du får en syg hund, som vil hade dig for dit forargelige menneske mad ps fantastisk hund
protein til hunde