Man er nødt til ...... {{forumTopicSubject}}
at træde ud af miljøet for at kunne se hvad det er for et miljø man er i .....
forstået på denne måde ......
Fisk nr. 1 spørger Fisk nr. 2
- hvad er al det der vand de snakker om , jeg kan ikke se det ?
På samme måde kan jeg nu se hvor slemt Simmer havde det , den sidste tid han var her.
Jeg har fået tingene lidt på afstand og samtidig har jeg fået Bertil og så kan jeg jo ikke undgå at sammeligne de to hunde.
Bl.a. har jeg opdaget hvad det har krævet af mig rent fysisk at have en hund der skal bades 2 gange dagligt.
Det er tusind gange lettere at have en hvalp i huset end det var at passe Simmer.
Når vi går tur Bertil og jeg , kan jeg se en verden til forskel på Bertils måde at være årvågen og klar på og så Simmers luntende trav og " jeg gider ikke rigtig mor " fremtoning.
Simmer sov elendigt det sidste ½ år og vækkede mig konsekvent altid imellem 6 og 7 , Bertil sover ganske enklet videre efter jeg er stået op.
Mit barnebarn på 5 år har sagt det sidste ½ år til mig hver gang hun var her :
- farmor , Simmer er ked af det
og jeg spurgte altid :
- hvordan ved du det ?
og hun svarede helt klart i spyttet
- det kan man da se på ham
og jeg svarede
- ej sådan ser han bare ud , Mathilde
Men nu kan jeg se den lille pige havde SÅ meget ret .
Der er en kæmpe forskel i mine 2 hundes livsglæde.
Jeg kunne først træde ud af vandet , da der var store Hotspots på Simmer , før kunne jeg ikke se det.
Jeg takker ham for oven , at han gav Simmer denne sidste lidelse som åbnede mine øjne i løbet af 1 døgn og gjorde mig stærk nok til at hjælpe ham på den sidste rejse
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.887
Er lykkelig for at du nu har fået lille bertil og nu oplever alt det positive som du ikke kunne sammen med simba.
Et hjerteligt kram fra mig og stort tillykke med Bertil
R.I.P. smukke Simba
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
tak fordi i gider høre på mig , igen og igen
men det skal jo ud og her på HG hjælper det rigtig meget at komme ud med det
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
RIP til Simmer, og rigtig mange gange tillykke med hende den lille livsglade, som jeg håber trods alt giver dig noget at smile over i hverdagen.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Det er en klog lille pige "dit barnebarn" *Ss*
Børn ser ting som voksne ikke altid kan,vil el.ønsker at se.
Men jeg sørger med dig, men jeg er lige så glad på dine vegne over at du "fandt" lille Bertil så du igen kan nyde livet sammen med en sund og frisk vuffi.
Det gør mig ondt at du tumler med de tanker omkring Simba, men du må prøve at sige til dig selv at du gjorde alt det du mente var det bedste på det tidspunkt, vi er kun mennesker og ser ikke altid hvornår tiden er inde.
Det er snart 1½år siden jeg sagde farvel til min lille Chiki, men savnet lever stadig i bedste velgående, dog er dagene blevet meget lettere efter at Cookie kom ind i "vores flok".
Jeg håber som sagt at du kommer dig over sorgen så du rigtigt kan nyde og grine over Bertils egne særpræg og spilopper.
Stort trøsteknus fra en "hundemor" til en anden.
PS.Har du brug for at "snakke" så er min postkasse altid åben.
Knus fra Anita..
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Man er nødt til ......