Rottweiler 1 år aktivering {{forumTopicSubject}}
hej alle håber i kan hjælpe mig..
Buller har for første gang ødelagt noget hjemme, her for 3 dage siden.
og de sidste dage har jeg obsaveret han ikke helt kan finde ro, og er meget opppe på dupperne, og ja tro lidt han måske ikke blir aktiveret nok
Hans dag består af:
Jeg såtr op om morgen kl6 lufter ham 1 time ca inden jeg skal i skole, vi går i skoven, hvor han får lov at snuse, inde i skoven er der et grønt areal, hvor vi bruger ca 20 min hvor han er fri, kaster pind, træner nogen ting som bliv, sit, læg dig, og kaster lidt fodre på græsset han kan søge efter.
Kommer hjem kl 2 ca fra skole, og slapper lige af 1 time ca og så går jeg en tur med ham igen på ca en time nogen gange 1.5 time, der går vi igen ned til det græs areal, og det så forskelligt hvad vi laver der, nogen gange er der hunde der nede, så leger han med dem, og hvis vi er alene træner vi nogen ting igen. kaster pind eller bold, og han får lov at tuller rundt.
Lufter ham igen kl 18.30 ca da der altid er andre nede på græs plænen der med deres hunde, så der leger han ca 45 min. med dem og så går vi hjem igen,
og så lufter jeg ham kl 22.30 ca igen hvor det så bare er en kort tur ud så han kan få tisset af osv. inden vi går i seng.
Når vi er der hjemme, så bliver han leget med hvis han kommer med sit trække tov osv. og blir nusset og snakket med.
har prøvet at have nogen aktiverings bolde med godbider i men dem gider han ikke han fortrækker at ligge og tygge i et okse ben, så dem har han osse nogen stykker af rundt omkring her hjemme.
og så går jeg osse til ipo træning med ham i løbet af ugen.
og nogen gange tager vi til stranden, eller til andre skove, elelr går nogen ekstra ture osv
men ja tror ikke det er helt nok, og ønsker tips til hvad jeg kan gøre bedre
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.766
Lav evt. noget mental stimulering med ham istedet. Spor, søgeøvelser osv.
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.575
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
aug 2008
og er osse begyndt at blive mere opmærksom om aften
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Gå en rolig tur med ham om morgenen. Lav evt nogle lydighedsøvelser med ham, men ingen leg. Du kan lave søgeøvelser med ham. På turen taber du evt en handske, gl. pung, et tørklæde eller hvad du ellers kan komme på. Gå et stykke efter du har tabt genstanden og vend om og lær ham og finde genstanden. Det er hjerne og næsearbejde, og gør hunden trær på en rolig måde.
aug 2008
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.775
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Lær ham evt. at gå spor og gerningssteder. Jeg kender flere rottweilere som er super gode spor-hunde :o)
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
Sysn jeres rutiner lyder fornuftige- men ville også droppe al kaste med bolde/pinde leg og lade ham bruge næsen noget mere
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
aug 2008
Rottweiler 1 år aktivering