{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Knækket negl...hjælp... {{forumTopicSubject}}

Shorty og min kæreste har været ude og makke bil her til aften, shorty legede med en anden hund og i legens kamp har shorty så knækket sin ene "klo" .. neglen på siden.. de er så lige kommet hjem og jeg har kigget på den.. jeg har renset den MEN neglen er ikke knækket helt over, dvs. den hænger men den hænger stadig lidt fast inde i "kødet"... mit spørgsmål til jer er hvad skal jeg gøre?
Skal jeg køre op til min mor og hente negleklipperen og klippe den helt af og så rense det igen eller...?
Jeg skal til dyrlæge med ham på mandag ( han skal vaccineres og skal have tjekket sine luftveje ) så skal jeg vente og lade dr. dyr kigge på det??
Jeg er nemlig bange for at hvis jeg klipper alene at jeg laver mere skade end gavn.. han har før knækket en negl som jeg rensede og der var ingen problemer med den, den helede pænt MEN denne her hænger stadig fast... hjælp hjælp...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knækket negl...hjælp...
  • #1   29. apr 2006 Tanja : ja, det tænkte jeg også på... den er ikke knækket helt ind til "kødet på hunden" hvis du forstår mig.. neglen er knækket ca. 4-6 mm. før selve huden på hunden MEN kødet i neglen er det jeg snakker om.. han virker ikke synderlig påvirket af det, men igen, hunde viser ikke når de har ondt... ... sidst han knækkede en negl, rensede jeg det selv flere gange dagligt og den er helet utrolig flot og dyrlægen har set på den siden og sagt at den ser godt ud igen.. men her hænger neglen stadig fast..... ville lige høre jeres mening inden jeg tog til dr. dyr og ofrede en del penge ( lørdag aften : DYR!!) eller inden jeg selv klippede neglen.

• #2   29. apr 2006 tanja : sidst da den anden negl var knækket helt over, rensede jeg også og gav ham forbinding på resten af aftenen og så tog jeg det af dagen efter og rensede det ellers 5-6 gange om dagen indtil det var helet.

• #3   29. apr 2006 efter min mening kan du sagtens vente til mandag, bare klip det negl af du kan. det har jeg gjort med emilia

• #4   29. apr 2006 Majbritt : Okay.. det var min første reaktion men man er vel en pylre-mor smiley Jeg ville lige høre jer andre inden jeg gjorde noget for en knækket negl er en knækket negl men en negl der ikke er knækket hel over og er så tæt på kødet, ja det er noget helt andet for mig..

• #5   29. apr 2006 jeg ringer nu... ville bare høre jeres mening først... selvom min dyrlæge er god er der nogle som bare siger : kom kom så jeg kan tjene penge.. men ringer nu.. skriver så snart jeg har snakket med dem

• #6   29. apr 2006 har snakket med centralen som siger at de skal vække en dyrlæge og få mig til at komme derud så hun rådede mig til at vente.. hvis i er uenige så endelig skriv... det bliver dyrt at tage afsted ( især hvis det er uden grund ) men hellere det end hunden tager skade...

• #7   29. apr 2006 helt ok.. har accepteret

Kommentér på:
Knækket negl...hjælp...

Annonce