Jagten på den nye hund - eurasier? {{forumTopicSubject}}
Halløj .
Vi har desværre her i juli måtte sige farvel til vores højtelskede vaps, og vi spekulerer i om vi skal anskaffe os en ny hund når vi igen er klar til det. Min mor lider af allergi, og derfor skal den fremtidige hund også være så allergivenlig som muligt, som vores gamle Löwchen var. Vi har kig på de små coton de tuleur, lhasa apso og de andre 'mainstream'-allergivenlige fuzzbutts, men vi i familien (læs: JEG) vil gerne have en lidt større hund. Desværre er drømmehundene som huskies, malamutes og tjekkoslovakiske ulvehunde udelukket, men jeg faldt for nyligt over racen eurasier. Jeg har fundet et par steder på nettet hvor disse beskrives som allergivenlige, da mange tåler deres underuld. Dog kan jeg ikke finde ud af om de har den skæltype som mange allergikere slår ud på. Min mor er gået med til at tage en test ved lægen, for at se hvad det er ved hunde hun ikke tåler, men er der nogle af jer der kan sige mig om denne hund bare er et 'no-go' for multiallergikere, eller om det faktisk er muligt at holde denne race.
På forhånd mange tak,
Julie
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Ved hun godt at hun kan blive vaccineret overfor hundehår og skællene så hun med tiden vil kunne tåle hunde?
Hvis ikke er det da en mulighed.
Evt af de større racer siger man at stor puddlen kan hunde alergikker godt tåle evt. kunne I spørge om I gerne må besøge eller passe en af de racer I har kig på for at testet om hun godt kan tåle dem.
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.413
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Eurasier, Keeshond og Finsk Lapphund er nogle af mine absolut yndlingsracer. Norsk Buhund er også et godt bud, med knap så lang pels. Held og lykke med din mors allergitests og jeres søgen efter den rigtige hund
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
aug 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 360
Vi har også før kigget på en samojed, men den er måske heller ikke det mest optimale valg?
aug 2010
aug 2007
- At hun endnu ikke havde udviklet allergi på det tidspunkt
- At det er skel fra hunden hun er allergisk overfor, og i det tilfælde vil en hund med vandskyende pels og en masse tæt underuld sikkert være ok for hende.
- andre grunde, som jeg ikke kender??
aug 2010
aug 2010
Der er dog en anden ting som er centralt for den hund vi skal have - den skal kunne gå med smådyr. Jeg har tre ildere der render rundt i huset, så det er vigtigt at det er en hunderace der ikke jagter dem. Er der nogen der kan sige mig om eurasieren kan omgås med smådyr hvis den bliver introduceret for dem som hvalp?
aug 2007
aug 2010
aug 2007
Jeg er jo selv helt skudt i spidshundene, bl.a. eurasier, keeshond, finsk Lapphund o.s.v. bl.a. p.g.a. deres dejlige pels. Den er på trods af længden og kraftig fældning 2 gnge om året utrolig nem at holde, menlig som du skriver, at den er mere eller mindre vandskyende og selvrensende. Ja det er stort set det samme som ved newfere. Den vi havde, da jeg var barn, blev aldrig våd ind til huden, selvom han svømmede rigtig meget, fordi underpelsen dækkede så tæt.
Man kan jo håbe for din mor at det er hudskel hun reagerer på og ikke hår.
Jagten på den nye hund - eurasier?