{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Hjælp mig Ang Hund. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle i Skønne mennesker her på HG >:)
Jeg er en pige på 24 år som altid har arbejdet med heste og hunde, jeg er lige flyttet i egen lejlighed i måløv sammen med min søn, jeg skal med tiden havde en hund så har nogle spørgsmål som i evt vil hælpe mig med smiley

1. Hvilken hund ville i vælge til at bo i en lejlighed?
Mit Svar: Jeg vil gerne have en Jack Russell terrier, en kort håret, jeg kan tilbyde den lange gå ture sammen med min søn vi elsker at være ude så den kan få brugt en masse energi, alt normalt kontakt med andre hunde, mennekser osv, kan være den kommer til at være sammen med mig ude på gården hos min hest så den får massere motion..

Synes i det er godt nok eller?

Vil gerne høre hvad i synes inden, da jeg gerne vil være helt sikker på mit valg smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mig Ang Hund.
  • #1   24. aug 2010 Hvad Ville i Anskaffe jer inden hunden kom hjem nogle der evt har en liste?

Hvor ville i købe en hvalp henne hvad skal man kigge på osv?

• #2   24. aug 2010 Nu JR ikke lige den race jeg har mest kendskab til men ved at den er ret krævende og lange gåture er bestemt ikke nok den skal bruge hjernen, masser af mental stimulering

Og jeg ville helt sikkert finde en dkk opdrætter at
    Købe hos smiley

• #3   24. aug 2010 Vil sige som "Stupid lamb". En JR kræver udfordringer i hverdagene da den ellers kommer til at kede sig. Ellers en skøn race....

• #4   24. aug 2010 vil da gå til træning, med den og agility osv smiley

• #5   24. aug 2010 Jeg tænker umiddelbart på hvor gammel din søn er, og om du er alene med ham?

For han kommer jo først i prioriteringsrækkefølgen, og så er det måske ikke det bedste hvis du vælger en meget krævende hunderace.

• #6   24. aug 2010 Tak for alle de fine svar.. Hvad ville i da anbefale for en race ellers er bare meget vild med Jack Russell terrieren..
    Ville aller helst have en Border Collie men sådan en skal man ikke have i en lejlighed..

• #7   24. aug 2010 Ok...
    Men jeg over vejer stadig kun ang racen skal have en hund på et tidspunkt..
    Kunne også godt tænke mig en Dansk Svensk Gårdhund men kan slet ikke bestemme mig Hmmm

• #9   24. aug 2010 Hehe Ja, det er nok Aktive racer men er selv meget Aktiv :D..
    Hehe...
    Ja jeg må læse noget om dem og finde ud af hvilken passer ind i mit behov og min Søns og min Hverdag smiley
    Selvom jeg har meget tid til overs...

• #11   24. aug 2010 Først, velkommen til måløv smiley bor selv i lejlighed der smiley

jeg synes sagtens man kan have en border collie i lejlighed, det er jo ikke indenfor den skal være aktiv men udenfor:) min hund kræver mindst lige så meget som border og er en del større.
    Så det afhænger af hvor meget tid du vil og kan bruge udenfor hver dag.. smiley

• #13   24. aug 2010 Border Collien er min Ynglings race... smiley
    Ville aller helst have sådan en...

• #14   24. aug 2010 Men venter til jeg en gang får hus med at få sådan en vil gerne have en lille hund smiley

• #15   24. aug 2010 Jeg ved ikke hvad race du skal vælge men en god hundeadfærdsterapeut vil ofte være god til at råde og vejlede så man får en race der passer til ens behov og temperament.

Alt for mange vælger desværre hunderacer efter udseende og ikke efter om de kan tilfredsstille hundens behov i hverdagen. Alt for mange hunde havner i forkerte hjem og bliver ofte "problemhunde" pga. ejerens manglende forståelse for hundens behov for aktivering... ikke dermed være sagt at du er den type, for det lyder du ikke som om.

Håber du finder en hund der passer til din og din søns behov... held og lykke.

• #16   24. aug 2010 tak..

• #17   24. aug 2010 Skal den være en korthårsrace? Ellers kunne den amerikanske cocker spaniel måske være et bud.
    De er nemme at opdrage, de elsker en god gåtur osv. Men er ikke helt så krævende som de racer du ellers har nævnt.
    Hvis man ikke vil udstille kan man klippe vapsen korthåret, det gør pelsplejen betydeligt nemmere.

• #18   24. aug 2010 Altså det er muligt at have alle racer i lejlighed, spørgsmålet er jo bare hvordan lejligheden ser ud. Om der er plads nok til at kunne bevæge sig rundt om hinanden. Det vigtigste er jo at der er gode steder hvor du ka lufte hunden.
    Men hvis din søn er max 4 år ville jeg nok anbefale at vælge en hund der ikk er super aktiv ellers ska du i hvert fald holde den så meget i ro som muligt indenfor (altså undgå de vilde lege), så der ikk bliver totalt kaos derhjemme smiley

• #19   24. aug 2010 Hvis du ikke kender til så mange racer kan du jo prøve at tage den her test: http://pedigree.dk/whatdog

Der beskriver du din hverdag og hvilke "krav" du har til hunden, og derud fra kommer så en liste over hunde der passer til netop dine behov.

• #20   24. aug 2010 Hvis hunden ikke nødvendigvis skal være korthåret, ville jeg foreslå en kooiker smiley De er meget aktive og skal helst ud og brænde krudtet af og få brugt hjernen, men indendørs er de stille og rolige og siger stortset intet (hvilket jo ville være praktisk i en lejlighed) smiley Du kan evt. læse om racen på www.kooikerhondje.dk

• #21   24. aug 2010 *Ann & Egon * Jeg har altså ikk skrevet noget om pelsen. Det må være Pernille N du tænker på smiley

• #22   24. aug 2010 Men det var vist først ude i fremtiden hun ville have en Border. Jeg tror det hun søger nu er en lille korthåret race.

• #23   25. aug 2010 hmmm det kommer helt an på hvor gammel din søn er! for JR hopper på loftet! de har vandvittig energi og skal stimulereres hele tiden!!!!! så måske man skulle overveje en anden rase??

Kommentér på:
Hjælp mig Ang Hund.

Annonce