opdatering målløs {{forumTopicSubject}}
sad og læste min tråd og vupti var den væk ved ikke lige hvem der slettede den
anette og mig blev enige om at hun blev til imorgen.Jeg har over 4 timer derop og ville ikke kunne nå hjem og hente børn og havde ingen til at hente dem.
Så jeg har brugt min dag på at aflevere hvalp i nykøbing sjælland og modtage mms med billeder osv den lille hygger sig og er tryg og ved godt mod
Imorgen tidlig tager jeg begge unger med nordpå og får hende hjem,bliver mødt et stykke dernede af af en anden meget hjælpsom personen oplevelse rigere men jeg tror ikke hun har taget skade hun har haft det godt hos fluffy og annette og er dem dybt taknemmlige
Mht charlotte så syntes jeg det er helt ok du skriver at du ikke syntes jeg skal tage nogen penge.Alle har ret til sin mening og jeg tænkte faktisk ikke tanken før jeg læste et indlæg i tråden.
Vil så lige sige jeg har aldrig tilbudt at hente hvalpen,,jeg fik en sms omkring kl 22.30 hvor der stod om de kunne aflevere hende hos min veninde i midtjylland næste dag,,jeg blev så nervøs for hvad natten ville bringe for hende og oprettede derfor tråden fordi jeg var lidt ude af den
Jeg vil så dermed sige at jeg i alle tilfælde ville have tilbudt at hente hnde så folk ikke bare beholdte hende for de ikke gad køre så langt også uden betaling.
Mht ordet sindsyge osv ja så kan jeg godt forstå at hvis man sidder med en spise forstyrrelse at man så bliver ked af at blive kaldt for sindsyg men kan faktisk ikke hlet finde ud af om charlotte emnte det eller ej
jeg har selv en søster som har "sindsyge" hun kunne de første år snyde hvem som helst selv nogle læger og sygeplejsesker...men nu efter 10 År i sygdommen vold har den sat sine spor og hun kan ikke skjule det mere...tror nu ikke jeg havde mulighed for at se på pigen hun havde spise værring det er jo ofte en sygdom selv de nærmeste ikke ser
normalt sætter jeg mine hvalpe til salg tidligt for at kende folk lidt,men hende her var sidste pige i kuldet og ikke solgt derfor har jeg ikke haft mulighed for de uger til det
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
TS og sælger er vel lige gode om fejlen i det her?
Køber er ikke ordentlig screeenet (sælgers fejl) og køberen har ikke tænkt det hele godt nok igennem (købers fejl)...
Flot at erkende deres fejl og henvende sig til sælger. Det er bedre end alternativerne !!
OT:
Jeg er enig med Charlotte i at betegnelsen sindsyg ikke er nedladende.
Jeg er selv sindslidende med et sygt sind så om jeg bliver kaldt sindsyg er ligegyldigt :o) Har jo papir på at jeg ER sindsyg :o)
Jeg føler mig bestemt ikke krænket :o) Er såå træt af den generalisering der er i denne tråd af sindslidende:
- XXXXXX udtalelse om at psykisk syge ofte er utilregnelige :o(
- XXXXXX der tillader sig at tale på vegne af alle sindslidende. Ønsker bestemt ikke at du taler på vegne af mig !! Du kan KUN tale på dine egne vegne!
Wikepedia er i øvrigt ikke en saglig kilde. Hvis jeg ville kunne jeg gå ind og skrive det stik modsatte og så var det det der ville stå.
Kildekritik tak !!
Jeg er sygeplejerske og har arbejdet i psykiatrien. Derudover er jeg nu også patient i psykiatrien.
Jeg oplever ikke afstandtagen fra ordet sindsyg. Dermed ikke sagt at der ikke er andre steder i landet hvor ordet stadig har den gammeldags krænkende klang ...
Men at påstå at det etablerede behandlersystem har taget afstand fra betegnelsen er det rene vrøvl og endnu en generalisering !!
Vi er flere inden for det etablerede behandlersystem repræsenteret i tråden som netop IKKE oplever at der tages afstand fra det.
I gamle dage havde det en negativ klang som andre også nævner. Men i dag er der intet negativt ment med betegnelsen ...
Er kun uenig med Charlotte i en enkelt ting. Som jeg oplever det er en spiseforstyrrelse langt hen af vejen en psykisk lidelse der manifesterer sig fysisk ...
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
okt 2007
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
klart jeg tager penge til at dække bro benzin osv ...
okt 2008
okt 2007
okt 2007
Jeg anerkender at der er en del der fastholder den gamle tolkning af betegnelsen men min oplevelse er så, at der er flere, der har taget den nye til sig i takt med at tabuet ved at være sindsyg/sindslidende er ved at fortage sig.
Som sindslidende bliver man i dag ikke længere sendt væk og glemt mens familien skammer sig på ens vegne. I dag er det at være sindslidende slet slet ikke så tabubelagt, heldigvis :o)
Tror mere det er sådan det hænger sammen.
Nu har jeg så kun yngre behandlere som alle er meget åbne og ikke har problemer med at anerkende sindsyge som et harmløst ord der beskriver det at være sindslidende.
Om de ældre behandlere stadig hænger fast i fortiden ved jeg ikke.
Men det er ofte sådan at dem der arbejder sammen farver hinanden .. Så hvis dem på toppen er imod en bestemt betegnelse så er det det som farver hele teamet af behandlere på pågældende sted.
Tror det er MEGET forskelligt fra sygehus til sygehus, region til region.
Sådan er det ofte og det er jo helt acceptabelt ...
okt 2007
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.063
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
okt 2008
Jeg fik min vaps hjem igår og hun blev såå glad over at se de andre rendte rundt og bed alle og var bare glad.heldigvis har hun et sundt sind så hun tager det hele med stiv arm
Hun har haft det super kan man mærek tusind tak til anette fluffy og linda for alt hjælpen med at få hende hjem..
Tak til alle dem som har sendt mig pb om hjælp og søde ord..
Lige en side bemærkning så har jeg modtaget sms idag de vil gerne have hvalpen alligevel,,,ja mere målløs kan man åbenbart blive
okt 2008
de mener nu at hvalpen er deres på papiret og de aldrig har bedt mig købe hende tilbage så derfor er hun stadig deres,,,øh right
okt 2008
da jeg havde afvist hende så begyndte kæresten at skrive om han kunne få den og så skulle den bo hos hans mor...
Jeg skrev til hende at dette var et lille liv og ikke en bamse
okt 2007
jn&sn: Ej fatter de slet ikke at det er et levende væsen de har med at gøre og da særligt hvor følsom en lille hvalp er over for forandringer ??
Godt den trods alt ikke længere er i deres besiddelse.
Og selvf. ejer du den !!
okt 2008
men både reg og stambog står jo i mit navn så de kan rende....
Tænk at man går så langt
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
For nu lyder det da som om de prøver at malke jer for penge, ved både at få penge tilbage og få hvalpen....
Er der sendt attest ind til hunde reg? med deres navn.. for så kan det jo godt gå hen og blive problematisk?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Hold kæft noget svineri!
De skal da ikke så meget som røre ved hvalpen igen, mage til underlige mennesker !
Håber du har retten/loven på din side. :O)
okt 2008
han bliver ved med alt muligt og det sidste jeg hørte var de kom her efter den kontrakt de så skulle være beviset på hun var deres
først ville han gerne betale omkostninger men pludselig var det helt abusrt at jeg havde taget 900kr i benzin penge men har nu lige 400km hver vej
Jeg har gemt alle sms ,,og da deres påstand igår var at de havde aldrig bedt mig hente hvalpen sendte jeg lige den sms retur hvor det stod i...så holdte de med den påstand
De får hende ALDRIG det bliver over mit lig
Han køber da bare en anden hund som han siger så advar dem i kender der pt har hvalpe ..
opdatering målløs