Der er så frustrerende {{forumTopicSubject}}
Min hund er generelt ret utryg ved børn, han knurrer hvis de kommer tæt p, eller tager kontakt til ham.
Jeg har arbejdet rigtig meget med det, og synes at der var sket et stort fremskridt, han har i en periode været helt afslappet når vi har bevæget os rundt. Men så i dag går vi forbi en dreng som pludselig springer hen imod os med høj lyd (skulle vist lyde som gøen) min hund blev forskrækket og gøede og drengen gjorde det igen, jeg blev stik tosset og snakkede med store bogstaver.
Da vi så var nede lige før møder vi en gruppe små drenge som gerne vil snakke med min hund, siger at han er lidt bange for børn og det acceptere de, men min hund knurre og bliver utryg, øv øv et skridt tilbage.....
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 283 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.786
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Det er så frustrerende og jeg har det virkelig sådan at jeg ikke har lyst til at gå ud med hunden.
Jeg har, og gør stadig, kæmpet meget med min hund for at han skulle kunne affinde sig med børn der leger omkring ham, men når de så direkte går ind og skræmmer ham så er det sku svært at få ham til at være tryg og ikke udfarende som han har været.
jan 2006
Heldigvis dem i den børnehave der bor lige overfor os (ingen vej skiller os, kun parkeringsplads), alle respekt for hundene, og der er ingen af børnene der for lov at flagre rundt. Chancen for at blive kørt ned er jo egentlig noget temmelig reelt sådan en sted. Men lyde kommer de tit med. - Dog har hundene vændet sig til dem, da børnene altid er på rimelig afstand, men hvis der var en der sprang frem fra bag en bil.. Puha.
jun 2008
jan 2006
jun 2008
jan 2006
jan 2006
jun 2008
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
I vinters stod der nogle drenge udenfor haven og kastede snebolde efter Kia.
Kia synes det var megaskægt og legebjæffede (men med en anden psyke kunne hun lige så godt være blevet bange).
Jeg fik fat i drengene og sagde at de meget gerne måtte lege med Kia og også med snebolde men så skulle det foregå på en ordenlig måde inde i haven.
Da jeg forklarede at hunde kan blive bange for børn hvis de driller dem og dermed kan ende med at bide og så kan ende med at måtte aflives, undskyldte drengene. De kom ind og legede med Kia (under opsyn selvf.) og siden er jeg ret sikker på at de respekterer hunde på en anden måde ...
Drengene gjorde det af uvidenhed fordi de synes det var sjovt. De vidste ikke bedre men kunne sagtens se fornuften når nogen gad at sige det på en ordentlig måde ...
Bruger altid i kontakt med børn at lære dem at respektere vovserne og hvordan de mest interagerer :o)
Men ville også blive vred hvis nogen gjorde det med den intention at gøre min hund bange ...
jan 2006
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 953
det ironiske er jo at vis din hund gøede eller snappede ud så ungerne blev bange
så ville forældrene sku blive sure,men det jo bare sjovt at drille og gøre hunden bange.
Heldigvis har jeg ikke det problem med Zita
hun er total pjattet med børn men der har heller ikke været nogle børn der har være ubehagelige overfor hende.
men Zita er jo rimelig glad for at høre sin egen stemme:-P
hjemme i lejligheden er det stort set trænet væk men når vi i kolonihaven
og folk går ude for hegnet skal de jo hilses på. mest provokerende er så
at dem vi og Zita kender bliver hun endnu mere glad for at se,de snakker jo så med helt vild lys stemme og skal lige læne sig ind over og klappe o.s.v.
de samme naboer der siger " skal hun ikke snart lære ikke at gø" og jokes som" vil du ikke havde noget gaffa tape "
jo men det sku lidt svært når i opmuntre hende heletiden grr..så nogle gange gider man fanme næsten ikke mere
jun 2008
men der er en gruppe der opildner hinanden til alt mulig ballade, de kaster ting efter folk og lignende, og de synes det er sjovt at drille hundene. Når de bare gøer ad hunden, ignorerer jeg det men har haft nogle episoder som gik over min grænser, og det finder jeg mig ikke i og hvis de bliver ved når jeg har sagt de skulle stoppe så bliver jeg vred...
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Der er så frustrerende