14. apr 2008 Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Endnu en hund? {{forumTopicSubject}}
Der har sikkert været mange tråde om dette emne før, men også jeg prøver lige
Har planer om at skal have endnu en hund, ikke sådan lige nu og her, men når den rette dukker op.
Vi har kig på disse racer:
- Pomeranian
- Shiba
- Dværg Pinscher
Meget forskellige racer men Alle disse racer har noget der tiltaler os og vores leve stil.
Vi har i forvejet bette Avalee - Min papillon fra Marts 2009
Nogle der kan anbefale nogle bøger og det at have 2 hunde, få endnu en hund osv??
Nogle gode råd, eks. snakker vi meget om det skal være en tæve mere, eller om en han hund, som ville blive kastereret var bedre.
Gode råd modtages også gerne
Det skal siges at vores Avalee kan med ALLE hunde, store som små. Og higer efter at lege med andre hunde, hun skriger efter hunde på gaden, og hun er så glad når hun får lov til at lege. Havde en veninde og hendes hunde overnattede vi ofte med uden probs. MEN hun har ejerfornemmelser overfor kurv, legetøj osv.
Hvilken betydning vil dette få, hvordan kan det afhjælpes.
Hvor finder jeg god litteratur henne??
Christine
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Når du skal besøge den lille mens den vokser op, så tag jeres anden hund med derhen, og lad dem hilse. Og tag gerne et tæppe, bamse el. lign med, som så dufter af hvalpen, så den store hund vænner sig til duften derhjemme.
Når i så skal hente den lille, så tag igen den store med, så de mødes et andet sted end der hvor hun bestemmer det hele.
Og så bare husk at give den store en masse opmærksomhed. Især i starten. Og gå ture med den store alene osv, så hun ikke føler sig glemt.
Sådan har vi gjort, og vi har ikke haft nogen problemer. Overhovedet ikke.
Malou, den store, vil normalt ikke dele noget som helst med nogen andre end hende selv. Men Chester får nu lov til at tage det hele, uden nogen sure miner.
Samtidig har hun sat ham på plads, så når de leger osv, så ved han godt at det er hende der bestemmer, og hvis hun siger fra, så er legen bare slut.
Der er ingen tvivl om at det er Malou der bestemmer.
^Men hun er jo også både tæve og den ældste i flokken.
Held og lykke med det.
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Det vi nok er mest bange for, er hvis de bare ikke kan sammen.
Men mon det så er muligt at få betale sig til at få en adfærdsbehandler til at hjælpe en ??
maj 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 93 Svar: 956
Vil stadig anbefale at det er en hanhund i så køber. Så slipper i lettere uden om uvenskaber.
Ja, en adfærdsbehandler kan du altid betale dig til
DCH har nogle. De er gratis. Der skal du bare betale for deres transport.
Men ellers er der en masse.
Jeg har selv tidligere haft brugt Merethe Børgart. Da min hund havde store alene-hjemme-problemer.
apr 2008
Hvorfor er det så man tit hører at man ikke skal få endnu en tæve??
apr 2008
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
apr 2008
Andre gode råd??
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.305
Endnu en hund?