1.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Spørgsmål ang DKK Spørgsmål ang DKK

Det er nok et ufatteligt dumt spørgsmål det her, men håber alligevel der er nogen der vil hjælpe:)
Jeg er førstegangs hundeejer, og ved for at være helt ærlig ikke det fjerneste om udstillinger og klubber osv.
Jeg ville meget gerne prøve at udstille Bøffen og det er noget af det hun er købt med henblik på, der er fuld stamtavle osv.
Mit spørgsmål er så hvordan ved man om ens hund er med i DKK? Står det på et papir man får med fra avler, skal man selv kontakte dem og få hunden godkendt, ja hvordan finder man ud af det?
Håber der er nogen der vil svare:)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål ang DKK
  • #1   17. aug 2010 Det står på stamtavlen - den skal være udstedt af DKK. smiley

• #2   17. aug 2010 Hvis det er en DKK hund du har, ville du have fået hundens stamtavle med fra avler ;o)

• #3   17. aug 2010 Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.
    Svarene her er dog fuld stændig rigtige.
    Held og lykke med udstillingen.

• #4   17. aug 2010 Har lige fundet stamtavlen, havde fået forlagt den. I har fuldstændigt ret der står DKK på:) mange tusind tak for svarene alle sammen:)

• #5   17. aug 2010 så vil jeg foreslå at du starter med at gå til ringtræning

mht udstilling. hvis der er skuer i nærheden af dig, så prøv at tage til dem, de er gode at øve sig på

• #6   17. aug 2010 Held og lykke med det hele;o)

Du skal være opmærksom på, at du ikke er automatisk er medlem af DKK, selv om din hund har en DKK-stambog. Det er en god ide at blive medlem når du har planer om udstilling ;o)
    Hvis du er medlem får du bladet HUNDEN, ellers tag kontakt til DKK deres nr. står på stambogen ;o)

• #7   17. aug 2010 Conni kennel nezumi: den med ringtræning er helt sikker, for har absolut ingen ide om hvordan hun skl stå og gå endnu:) det lyder som en super god ide med de skuer, er det for alle, eller hvordan fungerer det?

• #8   17. aug 2010 Hej Alice

hvis i ikke har noget for den 4 sep holder dansk bullmastiff klub deres egen udstilling på fyn, der vil være rig mulighed for at se hvordan udstillingsverdnen er skruet sammen og møde masser af bullmastiffer smiley
    Desværre kan du ikke nå at tilmelde bøffen da fristen udløb i går, men man må jo altid komme og kigge smiley
    Det plejer at være rigtig hyggeligt smiley

• #9   17. aug 2010 Hvor er han lækker din Bøffen super flot Bullmastiff;o)

Under DKK er der nogle undergrupper, eller race- grupper de holder lidt forskellige skuer/ prøver/ udstillinger ;o) Prøv at gå ind på DKK´s hjemme side der kan du læse mere om udstillinger;o)

• #10   17. aug 2010 Tag turen til Fyn. Jeg går selv med tanker om at udstille 2 af mine og har været rundt og kigge til div. udstillinger, for at se om det var noget, jeg har haft mine hunde med som gæste hunde, da jeg også ville se om de kunne klare den verden ;o)

• #12   17. aug 2010 En rigtig pastasalat dansker: mange tak for tippet, det lyder som en rigtigt god ide, også lige se hvordan det hele er, har som sagt aldrig været på udstilling før:)

Anna H: Vidste slet ikke man måtte have gæstehund med, men det ville jo være genial træning for hende også at se så mange andre hunde samlet og med stemningen osv.:)

Krumme: smiler, ja de øre er vores svaghed. Har døjet så meget, kan bare ikke finde noget tape hun kan tåle og hun er så sød, hun siger intet men de ser ikke godt ud indeni bagefter, og så vender de desværre forkert igen tre dage efter. Det sidste vi har brugt var tensom ( mener det hedder det ) og selv det var ikke godt. Har du nogle forslag til hvad vi så kan bruge?

• #13   17. aug 2010 Og til jer alle sammen, tusind tak fordi i er så søde og kommer med så mange gode råd og forslag, det er virkelig dejligt:)

• #15   17. aug 2010 Krumme: det vil jeg da helt klart prøve, tak:)

• #16   17. aug 2010 Lis L: har kun prøvet den ene måde som der også var linket til ovenover, kan du evt forklare de andre måder, troede faktisk kun man brugte den ene..
    Det lyder da rigtigt godt, det er faktisk også min opfattelse med de Bullmastiff folk jeg indtil videre har mødt:)

• #17   17. aug 2010 hvad med at kontakte opdrætteren og få alle dine spørgsmål besvaret ?

Kommentér på:
Spørgsmål ang DKK

Annonce