853 visninger
|
Oprettet:
Hvor blev tråden om chien og fuglen af {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og skriver bl.a. om de klip jeg har set på YT, netop hvor folk er i haven med hunden/hvalpen og der så pludseligt er en fugl der styrtdykker og flyver væk med "sin fangst/føde".
Det var da et relevant emneog der varda ingen grund til at lette det, da det ER en reel fare for de helt små racer.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
dec 2007
Det var måske ikke et "alvorligt" ment indlæg
Selv om det jo er sket mange, mange gange i områder hvor der lever store rovfugle ?
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Har hørt den såå mange gange, med helt samme overordnede træk.. He!
dec 2007
Jeg har selv min nuværende lille chi i snor når vi er et sted hvor derind imellem kommer ørne forbi, og det gør jeg efter råd fra naturstyrrelsen, fordi jeg ringede og spurgte pga, jeg tar mine hunde med ud på bl.a.fælleden og andre gode lufte og "fuglesteder" hvor der lever mange mus/byttedyr" ", heldigvis bor der kun tårnfalke som nøjes med mus, men andre steder i DK får vi jævnligt besøg at ørne, og jeg vil ikke risikere at miste min lille vuf pga. mine store piger elsker at jage mus og mår i de områder som de besøgende ørne også foretrækker.
Faren er altså reel når selv naturstyrrelsen siger at man skal være meget opmærkom og altid holde så små hunde i liner.
Jeg mener "Better safe than sorry" *Ss*
dec 2007
Men da naturtyrrelsen bekræftede min frygt, så er jeg heltsikkert mere opmærkom afhængigafhvor vi er
Jeg godt klar over at der er mange på YT der laver skræmme-videoer, men uanset om de er fake eller sande, så sker de slags jo, selv lam blir taget i USA og Mexico og andre steder hvor bestandene af store rovfugle er meget større end i lille DK,
Vi har heldigvis kun ørne på visse tider af året når de laver nogle kortere "mellem-landinger" ;o))
dec 2007
Jeg tror IKKE på at en måge nogensinde har ædt en hund, med mindre at hunden var død iforvejen.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
mar 2010
dec 2007
TV-holdet fik ham til at klæde sig ud på forskellige måder og han lavede om på hans måde at gå på, men Nope.. mågerne genkendte ham hver eneste gang så de dykkede ned og "bombarderede" ham med klatter, som normalt når han havde sin uniform på ;o)) Det var ret sjovt at se.
Ang.den måge der tog en Chi, der spekulere jeg som en gal, for hvordan i alverden bar den sig ad ? den har ingen kløer og næbet er heller ikke ikke udformet til at transportere en chi-hvalp, ihvertfald ikke ret langt.
Ved du mere om den ubehagelige færgetur, eller retter sagt hvordan mågen bar sig ad ?
mar 2010
Vi har en del måger på arbejdet som kan finde på at angribe os hvis de kan se vi går og fejer rejer op ude på kajen. Det går jeg ud fra er for at beskytte "deres" føde.
dec 2007
Jeg har bare aldrig set/hørt at en måge har taget små "pelsdyr" men de stjæler og æder jo gerne æg og små forsvarsløse unger fra deres nabo`er, men det er såvidt jeg ved kun nogle få mågearter.
Jeg vil godt tro at de kan være ret aggresive, i oplever da "lidt"på jobbet så ;o), nu er havmågerne jo også nogle store sataner, *S*
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
En måge har svømmefødder, der på ingen måder har den samme funktion som en rovfugls fødder.
Den bruger sit næb til fangst, og vi er oppe i kjove-størrelsen, hvis en mågefugl skal kunne bære så stort et bytte i sit næb.
I forhold til ørne og små hunde, så er det temmelig usandsynligt at en ørn så meget som vil nærme sig et menneske for at fange noget som helst. De er så sky, at de holder sig MEGET langt væk fra mennesker.
dec 2007
"Det BURDE jeg self.ha gjort inden jeg skrev/sendte indlæget hehe"
men jeg kan ikke huske at ha set en eneste der fløj helt ind over dækket, jeg har kun set dem ved færgen når folk har kastet mad el.andet ud over rælingen mens vi stadig lå i havn, og de har altid holdt sig ude over vandet.
Jeg kan som jeg også skrev tidligere, heller ikke forstå hvordan de skulle kunne "transportere" en hvalp, pga.næbets og føddernes udformning..
Ang.Ørnene, så blev jeg nervøs pga tårnfalkene dykkede efter mus meget tæt på mig og hundene ude på fælleden"da vidste jeg ikke hvor små de faktisk var, så derfor kontaktede jeg naturstyrelsen", for når hundene løber løst på steder hvor vi får ørne på besøg, så blev jeg bange for at en ørn el.større rovfugl ville kunne ta min lille chi,og det sagde de i naturstyrelsen at flere arter kunne, jeg kan ikke huske navnene derfor blev det bare til "ørne" *Ss*
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
En af grundene til at vi har så få er netop, at de er så sky. De skal have enormt meget plads væk fra mennesker og de fjerner sig så snart der kommer mennesker i nærheden.
Det hænder, at der er rovfugle - mest musvåger her i landet - der får sær adfærd. Man hører en gang i mellem om stakkels løbere, der bliver jaget af musvåger i skove. Dette er enten en musvåge, der har knald i kasketten eller ligger på rede.
Også de er menneskesky og ville aldrig dykke ned og dermed sætte sig selv i en skrøbelig situation ;o)
Det kunne være rigtig sjovt at høre Dansk Ornitologisk Forening om det samme - lur mig, om de ikke er uenige med Skov- og Naturstyrelsens medarbejder ;o)
Hvor blev tråden om chien og fuglen af