{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

tør næse? {{forumTopicSubject}}

Hej kloge hunde mennesker smiley
Min lille figo vaps næsen har altid været tør og sjællendt fugtigt.
Men nu synes jeg egentlig at den har ændret udsendende og er blevet mere brun og "dutterne" på næsen er store og stritter meget ud hvis i forstår, plus at den stadig er tør - han får smurt næsen om aftenen med decubal.
Har í oplevet dette også? er det noget alvorligt? Han virker ellers frisk - men synes bare den ser mærkelig ud og nogle gange skalder noget af det sorte også af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tør næse?
  • #1   9. aug 2010 Jeg bruger vaseline, det synes jeg beskytter og fedter mere.
    Men selvfølgelig først da dyrlægen havde set på det og der ikke var noget galt


  • #2   9. aug 2010 Luna's næse er også altid tør.. Men jeg ville da svinge omkring dyrlægen og få det tjekket for det lyder da underligt

  • #3   9. aug 2010 mener dyrlægen har set det og sagde ikke det var noget alvorligt - men har bare ALDRIG set sådan en næse. Den kan selvfølgelig også være fordi vi lige har haft passet en hund med den fineste bløde og våde næse og uden man sådan rigtig kunne se dutterne så tydeligt..

  • #4   9. aug 2010 Hvis din vaps f.eks. gemmer godbidder også prøver at dække dem til med snuden, så sker det tit at de slider næsten al pigmentet af så den bliver helt lyserød, det har mine tit gjort.
    Det behøver ikke at betyde spor.. Ligesom "knopperne" heller ikke behøver at være andet end lidt "slid" som er sket under leg.
    Men self. KAN det betyde at der er noget galt, men det tror jeg ikke at der er, men går det ikke væk eller bliver det værre uden at du finder/ser en grund så ring og spørg en dyrlæge, det er heldigvis gratis at ringe ogfå råd. ;o))
    Det er også normalt at hundens snude er tør, især når den sover og det første stk. tid efter den er vågnet. el. hvis den har været ude og den er tørstig.
    Grundene kan være SÅ mange, men næsten alle er helt normale.
    Jeg skal ikke udtale mig om hvor godt det er at smørre snuden, da jeg ikke ved hvorfor du gør det, men man gir dem som regel kun creme på hvis snuden er skadet eller hvis den altid har en lyserød snude som skal bekyttes mod solen..,


Kommentér på:
tør næse?

Annonce