774 visninger
|
Oprettet:
35 dagen {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen..
min tæve venter hvalpe og er på 35 dagen i dag..
jeg tilbyder hende foder flere gange om dagen men hun spiser kun en gang om dagen er det nok?? og hun får kun hvalpe mad får jers også kun hvalpe mad når de venter hvalpe
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Men jeg har altid fodret stående 24/7 så de bare kan spise når de har lyst, for jeg opdagede for flere år siden at de spiser mest ved 3-4 tiden om natten, det er måske pga der er ulv i mine 2piger og de så spiser på sammetid som vilde ulve foretrækker.
jeg ved ikke om det er derfor, men jeg synte bare at når de foretrækker at ÆDE ;o) på den tid, så skal de ha lov.
Held og lykke med de kommende bæbser.*Ss*
dec 2007
Får tæven ikke noget ekstra godt foder vil de ufødte hvalpe bare tære på tæven som vil miste sin muskelmasse og tømme sine fedt depoter for at klare bæbserne, når der ikke er mere at tære på lukker de indre organer ned og tæven dør hvis den ikke får øjeblikkelig hjælp.
Det skal lige siges at det er den aller yderste konsekvens, det sker heldigvis sjældent i dk men bare det AT det sker kan gøre mig stiktosset.
dec 2007
Jeg har skiftet foder hos mine tæver når de var omk.1md henne, også har de fået det til de ikke gad det mere, men det er fordi de er meget aktive så de har svært ved at holde vægten..
Det kommer an på mærket hvad der står på posen "som med alting" ;o))
Der er også altid et vægtskema man kan følge, nogle hunde spiser bare lidt mere og andre lidt mindre, alt er bare vejledende så man ikke kan fodre helt forkert
35 dagen