{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Wolfsblut til hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu fået læst så ufattelig meget godt om det her Wolfsblut at jeg har fået sådan en lyst til at prøve det.

Har så læst mig til at der hverken er hvalpe variant eller senior eller noget, men at det er tilstrækkeligt til hunde af alle aldre.
Jeg har i forvejen haft et par indlæg smidt op fordi Chaz har døjet med dårlig mave hvilket nu er over siden jeg skiftede til Hills, jeg synes dog bare at efter at have kigget på sammensætningen af foderet, at indholdet af majs osv er lidt kritisk ifølge mit hoved. Derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve Wolfsblut da det åbenbart ikke er lykkedes mig at snuse noget dårligt op om det, og det skulle være allergi-venligt og det hele.

Mit spørgsmål er så, hvad erfaringer har i med at bruge det til hvalpe, kan det gå an? hun bliver 18 uger på onsdag, hvilken variant ville være optimal? og hvis det er en dårlig idé er der så noget andet suverænt foder i kan anbefale til en labrador?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wolfsblut til hvalp
  • #1   8. aug 2010 Jeg brugte WolfSblut fra de var 4 måneder. Brugte først det foder, jeg havde fået med fra opdrætter. Jeg brugte så derefter Pacific Wild og Blue Mountain, det spiser de stadig idag. Mine havde ingen problemer med Wild Pacific, selvom de var hvalpe smiley

• #2   8. aug 2010 Hvis jeg var dig ville jeg ikke skifte foder igen, men fortsætte til hun er minimum et år på hills, helst 1½ år. Også fordi du skriver at hun har døjet med maven og at der endelig er kommet styr på den. Jeg er også af den opfattelse at hvalpe, specielt større racer, har bedst af at få hvalpefoder, da sammensætningen er så hunden ikke vokser for hurtig og styrker knoglerne.

• #3   8. aug 2010 Jeg ved at ulla herindefra fodrer sine hvalpe med wolfsblut
    Jeg ville heller ikke være betænkelig ved at skifte
    Link har aldrig fungeret så godt som efter han kom over på wolfsblut

• #4   8. aug 2010 Tak for svarene smiley Ja nu sidder jeg så med lidt blandede tanker. Måske er det alligevel bedst for hende at blive på Hills indtil hun er ældre. Men synes nu alligevel at hun allerede er ved at være træt af det, igår spiste hund ikke engang 2. potion op og det er alt for lidt. Synes bare det lyder til at man får mere for pengene ved Wolfsblut da der er meget mere kød i, og ikke alt det majs og korn og soya osv osv.. Men ja, måske ville hun så voske for stærkt.

• #5   8. aug 2010 hun* skulle der så stå ^^

• #6   8. aug 2010 Jeg ville skifte
    Men det er fordi jeg ikke gider alle de dårlige fyldprodukter i foderet

• #8   8. aug 2010 Jeg havde nu også skiftet smiley Er ikke den store fan af Hill´s eller RC.

• #9   8. aug 2010 Vil gerne lige tilføje at meget protein ikke nødvendigvis godt for hunden, bare lige så man ikke begynder at syntes dårligt om alle andre slags foder end Wolfsblut. Vilde hunde, ulve mv. spiser mange plante dele end man lige går og tror. Det første en flok går efter når de har nedlagt et større bytte er maven på byttedyret netop for at få plante dele. Ydermere spiser de også rødder og bær.
    Det er helt op til dig selv hvad du gør, men jeg ville altid give min hvalp et godt hvalpe foder til den var 1-1½. Derefter er kan man skifte til hvad man syntes. Men har også bare set en nogle hunde(store racer) gennem mit arbejde, som har fået led og knogle problemer som hvalpe, fordi de er vokset for hurtigt. Har også set hunde hvor problemerne først har vist sig som voksne. Med store racer, tænker jeg hunde på labrador størrelse og derover, som også har en øget tildens til at udvikle HD, AD mv.

• #10   8. aug 2010 WolfSblut er ikke kun kød. Der er et protein på ca 33% resten er vilde urter, grøntsager osv. alt afhængig af, hvilken variant man køber. Tror du tænker på Orijen, der har et protein indhold på 80%. Det synes jeg også er for meget smiley

• #12   8. aug 2010 Rigtigt hvad Ulla siger. Jeg løb lige i kælderen og kiggede på poserne. 30% i Blue Mountain og 28% i Wild Pacific.

• #13   8. aug 2010 okay, ja det der bekymrer mig er jo som sagt om hun vil vokse for hurtigt hun hører vel under stor race og jeg ønsker bestemt ikke for min hund at hun skal komme til at døje med led og knogler da jeg selv har gigt og ved hvor smertefuldt det bla er. Jeg ved godt at det da kan henne alligevel af andre årsager men jeg ville da blive ked af det hvis det var min skyld pga forkert fodring. mener at have læst der helst ikke skulle være mere end ca 25% protein i foder til hvalpe og i Wild Duck så jeg der var 21% så er det for lidt ? og ellers hvilken variant ville være aller bedst for en hurtigt voksende hvalp, hvis nogen ved noget om det?

• #14   8. aug 2010 Jeg er også ret træt af fyldstoffer smiley synes ikke det overhovedet er værd at betale mange penge for, i sidste ende giver det vel kun til mætheden og så synes jeg egentlig lige så godt hun kan få noget mæthed ud af noget hun rent faktisk kan bruge til noget. Lige nu betaler jeg i hvertfald 400 eller lidt over for Hills og jeg har regnet det ud til noget af det samme for Wolfsblut hvis man køber på healthfood24.com så ved jeg selvfølgelig godt at der kommer ca 7 Euro oveni for fragt så det er nok noget i stil med 450kr for 15 kg foder, det synes jeg godt at jeg vil gå med til, så får hun da også noget andet i stedet for alt det majs og korn

• #15   9. aug 2010 Det er fint hvis protein indholdet ikke er højre end de ca. 30%. Men mener stadig at hvalpe skal have hvalpefoder, for at give dem den bedste start på livet.

Bliver lidt forvirret når du taler om unødvendige fyldstoffer i hills produkter, i Science Plan Puppy Healthy Development Large Breed som jeg går ud fra at du bruger er protein indholdet på 30%, så den er vel ikke anderledes hvad det lige angår. Mange af de andre indgredienser er nogle som er med til at forbygge at de store hunde racer vokser for hurtig som hvalpe.

• #16   9. aug 2010 Så majs er simpelthen med til at forebygge for hurtig vækst ? For det er såmænd det jeg snakker om, altså indholdet af specielt majs

• #18   9. aug 2010 Det var også det jeg ville mene, men ovenstående nævnte at han/hun blev forvirret over at jeg talte om fyldstoffer i Hills produkter, og derfor spurgte jeg så om majs var nødvendigt for at forebygge for hurtig vækst, da jeg ellers kun har hørt det er et fyldstof, kan være jeg tager fejl?

• #19   9. aug 2010 Hmm, syntes jeg skriver med en pæn tone herinde, så vil også gerne have at du gør det, der er ingen grund til at blive nedladene.
    Jeg siger at mange af de indgredienser er med til at forbygge at hvalpen vokser for hurtig. Jeg har ingen steder nævnt at majs er med til at forbygge for hurtig vækst. I stort set alle foder produkter er der det du kalder fyldstoffer, spørgsmålet er bare om det er havre, ris, hvede, majs eller andet. For hvis du ikke har det til en vis grad, bliver protein indholdet alt for højt hvilket ikke er sundt for hunden.

• #20   9. aug 2010 Det har skam ikke været min hensigt at være nedladende overhovedet. Måske tager du ting lidt for personligt så ? Og jeg ved godt at du ikke har nævnt at majs var med til at forebygge for hurtig væskt, derfor spurgte jeg, da jeg har læst på foderposen fra Hills at majs står som det første der er nævnt, hvilket jo må betyde det indeholder en stor del af det.

Jeg er glad for dine svar, og alle andre's også smiley
    Men jeg bliver lidt forvirret over, at du bliver forvirret over at jeg taler om unødvendige fyldstoffer i Hills hvalpefoder, når nu majs tilsyneladende er unødvendigt smiley Blot det jeg prøver at få frem

• #21   9. aug 2010 Jeg mener ikke at evt. majs er unødvendig, det er nødvendig i et hvis omfang for at der ikke er for meget protein i foderet. Når man normalt taler om dårlig foder, er det fordi råvarene er dårlige(mugne, lagermider mv.) inden de bliver forarbejdet. Kan ikke finde varedeklation på wolfblut på internette, men er rimelig sikker på at bruneris, kartofler mv. som indgår i deres produkter også står som det første. Ellers ville deres protein procent del være højere. Hvis ikke så har de sandsynligvis delt det ud på to kulhydrater, for at den samlede mængde er mere skjult. Ved Alaska Salmon er der både kartofler og ris i, istedet for kun ris, derfor vil disse ingredienser måske først stå som nummer 2, 3 eller 4 på listen, frem for hvis der kun var kommet ris i.
    Men det er en jungle at finde rundt i. Men som sagt kulhrydraterne er ikke unødvendige, de er vigtige i et vist omfang.

• #23   9. aug 2010 Wolfbult putter to forskellige kulhydrat kilder i produktet, derfor står det ikke listet som nummer et.
    Det jeg skriver om bearbejdning af produkterne er underordnet hvis ikke kvaliteten er iorden inden de bliver brugt, dette gælder uanset om det er ris, majs eller kartofter. Rigtig mange er majsforskrækket og du lyder som en af den. Men majs er ikke værre end kartofler, hills bygger alle deres produkter på forsking og mange kopier dem når deres rettigheder udløber efter et år. Hvilket blandt andet er tilfældet ved J/D fra hills.
    For at vende tilbage til hvalpe fodret så vil et produkt som bliver solgt i næsten alle dyreklinikker og anbefalet af mange dyrlæger, ikke være allergi fremkaldende eller skadelig på nogen måder.

• #25   9. aug 2010 Jeg siger heller ikke at du skal foder med hills, bestemt ikke, wolfsblut er et godt foder så der er ingen grund til at skifte.
    Ville bare ikke foder min hvalp med det før den er voksen, og det er det hele diskussionen bunder i.

• #27   11. aug 2010 Må sgu melde pas her efterhånden folkens hehe. Jeg aner snart ikke hvad der er bedst og hvad der er mindre godt.

Men rigtig mange tak for jeres svar det har da sat lidt tanker igang i hovedet på mig smiley

• #28   12. aug 2010 Som Ulla, har jeg også brugt Wolfsblut, siden mine var hvalpe. Og de fungere perfekt.

Ts: Prøv at gå ind og læs om de forskellige produkter.

• #29   12. aug 2010 Ina, det har jeg gjort smiley

Kommentér på:
Wolfsblut til hvalp

Annonce