{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Kan man slette en stamtavl {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har en veninde der står i den uheldige situation at hun har købt en hund på afbetaling som viser sig ikke at være bekendt sund og rask. Hun har så snakket frem og tilbage med sælgere som ikke er intresseret i at få hunden tilbage eller give pris nedslag. Min veninde er selvfølgelig ikke intresseret i at betale det fulde beløb for en hund der ikke er helt sund og rask ( bl. øremider, navlebrok)

Sælger har så nu givet min veninde det valg at hun kan betale 5000 kr. for hunden i stedet for 7.500 men at hun så ikke får stambogen med... Sælger ville få slettet tavlen. Mit spørgsmål er så om man overhoved kan det??

På forhånden tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man slette en stamtavl
  • #2   5. aug 2010 Ja det er i DRU.

Er jo ikke til at vide hvilken regler de har i den klub.

Men jo sælger vil behold stamtavlen og få lavet avlsforbud på hunden og have slettet stambogen. Men skal stambogen ikke følge hunden??

• #3   5. aug 2010 Jeg ville ikke give penge for den hund, hun ville jo have en hund hun kunne avle på, hvad skal hun så med en hygge hund til 5000 kr.

• #4   5. aug 2010 Sælger vil jo ikke tage hunden tilbage. Så hun har lidt i sinde at sælgere hunden videre til en familie der vil bruge den som hygge/kæle hund nu når den har de fejl og mangler.

men hun kan jo ikke sælge en kælehund på 10 mdr. for 7.500 kr. og sælgere er ikke samarbejdsvilje til at slå noget af prisen af.

• #5   5. aug 2010 Man kan vel ikke slette en stambog?????

• #6   5. aug 2010 Nej jeg vil heller ikke mene at man kan slette en stambog.

Har rådet hende til at få en advokat på sagen, men hun er jo bang for at det er flere penge ud af vinduet..

• #7   5. aug 2010 Nej sælger kan garanteret ikke slette stamtavlen. Jeg vil også tro at, det kun er opdrætter der kan nedlægge avlsforbud på en hund.

Hvorfor har hun ikke opdaget navlebrokken da hun købte hunden?
    Er den solgt som avls- / udstilligs- eller familiehund?

Hvis den har haft de omtalte fejl og mangler ved købet, så kan hun jo sådan set ikke bare komme bagefter og sige hun har fortrudt.

• #8   5. aug 2010 Altså, hvis det er arvelige eller medfølgende defekter som hun ikke er oplyst om, så er det en sag for klubben eller forbrugerstyrelsen. Hun har 2 års reklamationsret på den hund, så hun kan godt lade handlen gå tilbage hvis den er defekt, eller få krav på nedslag uden at sælger forringer "varen" yderliger. Jeg ville også tage op med klubben om det er rimeligt at sælger vil tilbageholde tavlen (for jeg formoder at man ikke sletter tavler i DRU).

En helt anden ting er - hvorfor har hun ikke selv tavlen når hunden åbenbart allerede er 10 mdr gammel?

• #9   5. aug 2010 Hunden er købt som udstilling/avls hund.. men desværre har sælger været så smart ikke at krydse det af i kontrakten, men heldigvis har køber og sælger skrevet e-mails sammen hvor der står sort på hvidt at hunden er købt som udstilling/avls hund.

• #10   5. aug 2010 ¤ Søster McFluff ¤

hun ville først få stamtavlen når hunden er blevet betalt

• #11   5. aug 2010 D.v.s.. hun forventede at få en hund der var garanteret som avl og udstillingshund for 7500 danske kroner?

Hvad koster den race som hvalp så?

• #12   5. aug 2010 Moster i svøb.

Nej det kan man jo aldrig garantere, men hun forventede at sælger solgt hende en hund som hun ikke skulle frem og tilbage fra dyrelægen med.

• #13   5. aug 2010 Fulgte der ikke en sundhedsbog med da hun købte den?

Når man ønsker en avlshund, så må man da forvente at dyrlægen har tjekket den inden, ligesom man ville få sin bil synet.

• #14   5. aug 2010 Jo der fulgte sundhedsbog med. men der var ingen anmærkninger.

Så hun blev jo helt overrasket da hun tog hunden til hendes egen dyrlæge.

Sælger har heller ikke lyst til at udlevere dyrelægens nummer som undersøgte hunden mandagen inden hunden blev hentet.

Hun har ingen beviser på at hunden har været til dyrlæge mandagen inden.

• #15   5. aug 2010 Hvis hun har en sundhedsbog, så har hun vel også dyrlægens navn og et bevis på at den har været afsted.

• #16   5. aug 2010 Den er kun blevet skrevet i da hunden var 12 uger.

men ikke et bevis på at den har været til dyrlæge mandag d.12 juli som sælger jo mener.

• #17   5. aug 2010 En rigtig hund er en Svejgaard hund ¤

Netop os det jeg mener, men det er der jo ikke.

enten har sælger løget om det sundhedstjek eller så vil sælger ikke indrømme at han udmærket godt vidste at han ikke solgte en sund og rask hund.

• #18   6. aug 2010 Tror virkeligt din veninde har brændt fingerne. og nu står med en hund, hun ikke kan bruge til det hun håbede på.

Har hun ikke rådført sig med nogen inden hun købte hund, når nu hun havde ønske om avl og udstilling?

• #19   6. aug 2010 Enig med Sunshine. Men det er vel derfor sælger giver et afslag for at køber kan betale for operationen.

Der er noget vi ikke ved i denne her sag, for vi har kun en 2. håndsberetning, og ikke modpartens. Derfor er det så nemt at "holde" med køber. Men hvis vi kendte historien fra begge sider, så det måske helt anderledes ud.

Men lad os slå fast at det ikke er "alvorlige" fejl. Samtidig er der ikke mange opdrættere der i købskontrakten sætter kryds i udstillings- og avlshund.

Kommentér på:
Kan man slette en stamtavl

Annonce